36. haftada bebeğimin kilosu normal mi, iri mi?

0 oy
1,504 göst.
29 Eylül 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (271 puan) sordu
Kızlar bugün kontrole gittim 36+4 deyim bebeğimin kilosu 2900 du doktor biraz iri dedi sizlerde neydi bu zamanlarda bebek kilosu bana normal gibi geldi sanki
Gebelik haftası 36+4

21 Cevap

0 oy
29 Eylül 2021 (2,254 puan) cevapladı
2.500 gram di benimki doğdu o kiloyla da
-Reklam-
0 oy
29 Eylül 2021 (813 puan) cevapladı
Tam dediği gibi çıkmadığı için çokta şeetmemek lazım. 37 haftada 3200 gram dediler. 39 haftada doğdu 3050 gram. Şişleri indi ertesi gün 2900 oldu. Kilosu çok önemli değil canım. 
29 Eylül 2021 (483 puan) yorumladı
O nasıl oluyor ki acaba ultrason damı yanlıs ölctüler yada 2 haftada anne karnında zayıfladımı olede olabilirmiş duymustum
29 Eylül 2021 (813 puan) yorumladı
Usg terazi gibi olmadığı için tahmini ölçüm yapıyor. Yani net çıkması çok nadir.
0 oy
29 Eylül 2021 (773 puan) cevapladı
35 haftalıkken 2700 gramdı doktor normal dedi 38+2 sezeryan olucak o zaman kadar 3200 olur demişti ilk oğlum 39+3te 3200 olmuştu sezeryanla
0 oy
29 Eylül 2021 (842 puan) cevapladı
Hayir ya iyi tam yani hiç iri değil masallah benim ki 34 te 2500 gibiydi doktorum.iri demedi 36 da gidicem bakalim bide senin 37 haftan 36+4 37 haftan  bitmek üzere 
30 Eylül 2021 (271 puan) yorumladı
Evet canım haklısın içim rahatladı biraz cevapları gorunce
0 oy
29 Eylül 2021 (132 puan) cevapladı
Canım ben 34+0 haftaligim 2900 Gr kilosu O zaman benim bebiş dev olmalı Bence seninki gayet normal Sağlıkla gelsin inşallah
29 Eylül 2021 (866 puan) yorumladı
Aynı 33+5 de 2900 du iri dedi o haftada normal deglmi acaba
29 Eylül 2021 (132 puan) yorumladı
38 hafta uyumlu dedi Dr Genelde 3-3.5 olarak düşünülüyor ya kilo O yüzden bence 4 kilo bir bebeği normal doğurmak zor diye Benim oğlum 37 haftalık 3900 doğmuştu Bence gayet normal kilolari
29 Eylül 2021 (866 puan) yorumladı
Benimde 37+ günü vardida o gunle uyumluydu noraml istemiyorum bu kadar kilolu olursa
30 Eylül 2021 (271 puan) yorumladı
Allah razı olsun canim dediğin gibi sağlıkla gelsinler yeterki
0 oy
29 Eylül 2021 (314 puan) cevapladı
3050 gramdı bence sizinde gayet normal 
0 oy
29 Eylül 2021 (34 puan) cevapladı
Canım benim 33te 2.500 gramdi bence seninki normal 
0 oy
29 Eylül 2021 misafir cevapladı
2.500 duo haftada doğru aynı kiloyla ama ultrason 500 Gr fazla gösteriyor canım en fazla
0 oy
29 Eylül 2021 (25 puan) cevapladı
34+4  3300 çok önde gidiyor dedi
0 oy
29 Eylül 2021 (717 puan) cevapladı
Ne irisi ya benim yeğenim 4 kiloya yakın doğdu nerdeyse sisi indikten sonra 3.5 lardaydi
0 oy
29 Eylül 2021 (936 puan) cevapladı
İri değil normal iri demesi için 3100-3200 üstü olması lazım 
0 oy
29 Eylül 2021 (4 puan) cevapladı
Şuan 33.üncü haftadayız. Benimde oğluşuma iri bebek dediler 2750 g 48 cm boyu dedi. Doktor. 
0 oy
29 Eylül 2021 (483 puan) cevapladı
Ben bugun gittim 36 hafta 2600 kusur dedi normal dedi
0 oy
29 Eylül 2021 (458 puan) cevapladı
36+4 de 3200 kiloydu şimdi 37+5iz bakalım haftaya gidicez kontrole. Son haftalarda hızla kilo alıyor bebişler. Seninkinin kilosu çok iyi canım fazla da değil yanii
0 oy
29 Eylül 2021 (51 puan) cevapladı
Aynı haftadayız canım pazartesi gittim benimkinede 3.500 dedi kilosuna 
0 oy
29 Eylül 2021 (88 puan) cevapladı
Ben bugün geldim kontrolden 36 haftalığız 3.040gr dedi normal dedi yani bana iri demedi az tombiş kabul ediyorum da öyle iri bebek değiller yaa korkma tam doğru sonuç da vermiyo zaten ultrason yanılma payları var baya
0 oy
29 Eylül 2021 (517 puan) cevapladı
Bence iyi ben 37 de dogum yaptım ikinci kızıma 3400 dogdu
0 oy
29 Eylül 2021 (86 puan) cevapladı
Benim doktorum bana 34 haftamda 2.600grm demişti tabiki ultrasonda ölçülen kilo net olarak çıkmıyor doğunca farklı olabilir sağlıklı bir şekilde kucağına alırsın inşallah:)
29 Eylül 2021 (86 puan) yorumladı

Benim doktorum bana 34.5 haftamda 2.600grm demişti tabiki ultrasonda ölçülen kilo net olarak çıkmıyor doğunca farklı olabilir sağlıklı bir şekilde kucağına alırsın inşallah<3

0 oy
29 Eylül 2021 (556 puan) cevapladı
Canm nerdeyse 37haftalik nasıl iri dedi ben kızımı 4 kilo doğum yaptım hiç iri demedi bana kızım 37 haftalıkken 3.300 du onda da iri dememisti yani şimdi ikinci bebeğim  31 haftaligim 2 kilo şuan oğlum buda bence o kadar iri deil 3 kilo ile 4 kilo arası doğum normal 
0 oy
29 Eylül 2021 (96 puan) cevapladı
Hayir canım gayet normal ablam doğum yaptı 37+5 te 3800 olarak doğdu. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık hamilelikte bebek kilosu kaç gram olmalıdır?
36 haftalık gebelikte bebeklerin ortalama ağırlığı genellikle 2600 gram ile 2800 gram arasında değişiklik gösterir. Ancak ultrason ölçümlerinde +/- 300-400 gramlık sapmalar normal kabul edilmektedir, bu nedenle 2900 gram değeri birçok uzman tarafından gebeliğin bu dönemi için sağlıklı ve normal bir aralık olarak değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık bebekte iri bebek tanısı nasıl konulur?
İri bebek veya tıbbi adıyla makrozomi tanısı, bebeğin tahmini ağırlığının gebelik haftasına göre beklenen persentil değerinin (genellikle 90. persentil) üzerinde olması durumunda konulur. Doktorunuzun 'iri' ifadesi, bebeğin gelişiminin o haftaki standart ortalamanın biraz üzerinde seyrettiğini gösterir ancak bu durum tek başına bir sağlık sorunu olduğu anlamına gelmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrason bebek kilosu ölçümleri ne kadar yanılma payı içerir?
Gebeliğin son aylarında yapılan ultrason ölçümleri, bebeğin duruşu, suyunun miktarı ve cihazın kalitesi gibi faktörlere bağlı olarak %10 ile %15 oranında yanılma payına sahip olabilir. 36. haftada ölçülen 2900 gramlık bir değer, doğum anındaki gerçek ağırlıktan farklılık gösterebilir ve bu oldukça beklenen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin kilosu 36. haftada neden farklılık gösterir?
Bebeğin 36. haftadaki kilosu; genetik faktörler, annenin beslenme düzeni, plasentanın fonksiyonları ve annenin gebelik süresince aldığı toplam kilo gibi birçok değişkene bağlıdır. Her bebeğin gelişim eğrisi kendine özgüdür ve sadece tek bir kontroldeki kilo değeri bebeğin genel sağlığı hakkında kesin bir hüküm vermez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık gebelikte bebek gelişimini takip etmek neden önemlidir?
36. haftadan itibaren bebek gelişimini takip etmek, doğum yaklaşırken bebeğin büyüme hızının stabil kaldığından emin olmak ve olası bir erken doğum riskine karşı hazırlıklı olmak için kritiktir. Kilo alımı, bebeğin anne karnındaki beslenme ve oksijen alışverişinin sağlıklı bir şekilde devam ettiğinin en önemli göstergelerinden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
9 cevap 1,331 göst.
0 oy
3 cevap 395 göst.
0 oy
13 cevap 966 göst.
0 oy
2 cevap 394 göst.

1,512,207 soru

24,666,271 cevap

366,992 kullanıcı

...