40 haftalık hamileyim, açılmam yok ve sezaryen dendi, ne yapmalıyım?

0 oy
684 göst.
30 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (11 puan) sordu
Kızlar merhaba 40 haftam doldu bu gün kontrole gittim acilmam sıfır sancida yok Dr pazartesi sezeryan yapalım dedi. Çünkü daha önceki sezeryan dikislerim incelmis. Normal dogum çok istemiştim ama kismet değilmiş sanırım. Ama hafta sonu belki kendiliğinden gelir diyorum. Dua edin hayırlısı olsun. :(var mı benim gibi olan 

4 Cevap

0 oy
30 Eylül 2021 (24 puan) cevapladı
Önce sezeryanla oldusa şimdi nasıl normal doğacak onu pek anlamadım
30 Eylül 2021 (573 puan) yorumladı
Sezeryan olanlar da 2.3  sene sonea normal doğum yapabilir diyor doktorlar
30 Eylül 2021 (24 puan) yorumladı
Benmki yedi yıl oldu doktor mümkün değil diyor nasıl iş o bence mumkujndegil
30 Eylül 2021 (573 puan) yorumladı
Belki senin farklı bi sorunun vardır hastane kapılarının reklamları bile sezeryan olanlar da normal doğum yapabilir yazıyor araştır istersen
1 Ekim 2021 (11 puan) yorumladı
Ssvd olarak gerçekleşiyor araştırın  internetten
-Reklam-
0 oy
30 Eylül 2021 (312 puan) cevapladı
Hakkınızda hayırlı olanı nasıl etsin rabbim . Bazen çok isteyince olmuyor maalesef ikinizde sağlıklı olunda :)
1 Ekim 2021 (11 puan) yorumladı
Amin inşallah
0 oy
30 Eylül 2021 (120 puan) cevapladı
bende bugün 39 haftalık oldum bende de tik yok ilk gebelik sezaryen olmaktan korkuyorum ya inşallah normal yaparım rabbim yardımcımız olsun inşallah 
1 Ekim 2021 (11 puan) yorumladı
İnşallah istediğin gibi gerçekleşir arkadasim
0 oy
30 Eylül 2021 (56 puan) cevapladı
Sizinle aynı durumdayım salı günü çağırdı doktor eğer o zamana kadar doğmazsa bende sezeryan olcam artık çok bunaldım beklemekten herkesin daha doğurmadınmi demesinden
1 Ekim 2021 (11 puan) yorumladı
Aynen etrafın sormasida insanı sürekli strese sokuyor gerçekten

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık hamileyim ama açılmam hiç yok, ne yapmalıyım?
Gebeliğin 40. haftasında açılmanın olmaması oldukça yaygın bir durumdur ve her kadının vücudu farklı tepkiler verir. Doktorunuzun önerisi doğrultusunda düzenli NST kontrollerine gitmek ve bebek hareketlerini takip etmek hayati önem taşır. Eğer tıbbi bir engel yoksa, doktorunuzun bilgisi dahilinde hafif yürüyüşler yapmak veya egzersizler planlamak süreci destekleyebilir ancak hiçbir yöntemi doktorunuza danışmadan denememelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikişlerinin incelmesi normal doğuma engel mi?
Daha önceki sezaryen dikişlerinin incelmesi, normal doğum sırasında rahim yırtılması (uterin rüptür) riskini artırdığı için tıbbi bir engel olarak kabul edilir. Bu durum, anne ve bebeğin güvenliği için vajinal doğum yerine planlı sezaryen yönteminin tercih edilmesini gerektirir. Doktorunuz bu kararı, dikişlerin kalınlığını ve genel sağlık durumunuzu değerlendirerek sizin ve bebeğinizin riske girmemesi adına almaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftalıkken sancı gelmemesi durumunda sezaryen ne zaman yapılır?
Gebeliğin 40. haftasını doldurup herhangi bir doğum belirtisi görülmediğinde, doktorlar genellikle 41. haftaya kadar bekleyebilir veya risk durumuna göre daha erken tarihte sezaryen planlayabilirler. Dikiş incelmesi gibi özel bir risk faktörü varsa, 40. haftanın dolmasıyla birlikte doğumun gerçekleştirilmesi, olası komplikasyonları önlemek adına standart bir prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40. haftada açılma olmaması doğumun başlayacağı anlamına gelir mi?
40. haftada açılmanın sıfır olması doğumun hemen başlamayacağı anlamına gelebilir ancak vücut her an doğuma hazır hale geçebilir. Doğum süreci; sancıların başlaması, suyun gelmesi veya nişan gelmesi gibi belirtilerle aniden tetiklenebilir. Rahim ağzındaki değişimler kişiden kişiye değiştiği için, açılmanızın olmaması doğumun hiç başlamayacağı anlamına gelmez; ancak tıbbi zorunluluklar beklemeye izin vermeyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası normal doğum (SSVD) için dikişlerin durumu neden önemlidir?
Sezaryen sonrası normal doğumda dikişlerin durumu en kritik güvenlik kriteridir çünkü rahim duvarının bütünlüğü doğum eyleminin stresi altında bozulabilir. İnce dikişler, doğum sancıları sırasında rahimde açılma riskini artırır ve bu durum ciddi bir tıbbi acil durum oluşturur. Bu nedenle doktorlar, ultrason ölçümleriyle dikiş dokusunun kalınlığını takip ederek, güvenli doğum yöntemine karar verirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
9 cevap 1,005 göst.
29 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde Bahar29 (38 puan) sordu
0 oy
4 cevap 347 göst.
9 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Valide_ (5 puan) sordu
0 oy
8 cevap 1,046 göst.
4 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nimet3 (415 puan) sordu

1,512,676 soru

24,672,202 cevap

367,324 kullanıcı

...