NST çekilirken sadece kalp atışına mı bakılır?

0 oy
265 göst.
30 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (477 puan) sordu
Kızlar nst çektirdim ama bebeğin kalp atımlarına baktılar sancıya bakmaları gerekmiyo mu 
Gebelik haftası 38+2

1 cevap

0 oy
30 Eylül 2021 (852 puan) cevapladı
Zaten bebek hareket ettikce sende kasilma sanci olursa nst de görünür sancin çıkarda doktor açilmana bakar
30 Eylül 2021 (477 puan) yorumladı
160 30 çıktı doktor bir hafta sonra kontrole gel dedi ama sordum nstyi çeken bebeğin kalp atımlarına bakıyormuş öyle dedi sancı felan demedi
30 Eylül 2021 (852 puan) yorumladı
Mesela rahimde kasılmalar oldukca bebeğin kalp atışı hızlanir buda nst de kasilman olduğu anlamina gelir kalp atis hizina göre
30 Eylül 2021 (477 puan) yorumladı
160 ne oluyo yani sancı yok mu var mı ki
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST nedir ve gebelikte neden yapılır?
NST (Non-Stres Test), gebeliğin son dönemlerinde bebeğin kalp atışlarını ve rahimdeki kasılmaları eş zamanlı olarak takip eden bir izleme yöntemidir. Bu testin temel amacı, bebeğin oksijen alıp almadığını, hareketlerini ve genel sağlık durumunu kalp ritmi üzerinden değerlendirmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST çekilirken sancı nasıl ölçülür?
NST cihazında iki ayrı prob bulunur; biri bebeğin kalp atışlarını izlemek için, diğeri ise karın bölgesindeki sertleşmeleri yani sancı aktivitesini ölçmek için kullanılır. Eğer cihazda sancı (kontraksiyon) değeri görünmüyorsa, bu genellikle rahimde o an düzenli bir kasılma olmadığını gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı çıkması ne anlama gelir?
NST sonucunda sancı grafiğinde yükselmeler görülmesi, rahimde kasılmaların başladığına işaret eder. Bu kasılmaların şiddeti, sıklığı ve bebeğin kalp atışlarıyla olan uyumu, doğumun yaklaşıp yaklaşmadığını anlamak için doktor tarafından detaylıca değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kaçıncı haftadan itibaren NST çekilmelidir?
NST genellikle gebeliğin 32. haftasından itibaren, riskli durumlarda veya doktorun gerekli gördüğü hallerde ise daha erken dönemlerde uygulanabilir. Özellikle 40. haftayı geçen gebeliklerde bebeğin durumunu takip etmek adına daha sık aralıklarla NST çekilmesi önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST çekilirken nelere dikkat edilmelidir?
NST çekimine gitmeden önce hafif bir şeyler yemek veya meyve suyu içmek, bebeğin hareketlenmesini sağlayarak testin daha sağlıklı sonuç vermesine yardımcı olur. Test sırasında anne adayının sessiz ve sakin bir ortamda, mümkünse sol yanına yatarak beklemesi en doğru verilerin alınmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 227 göst.
0 oy
0 cevap 114 göst.

1,512,559 soru

24,670,807 cevap

367,243 kullanıcı

...