32. haftada izne ayrıldım, doğum raporu ödeneğini nasıl alırım?

0 oy
564 göst.
15 Kasım 2018 Doğum kategorisinde (169 puan) sordu

Kızlar merhaba ben 32. Haftada izne ayrıldim doğum için ve doğum rapor ödeneğini ay ay almak istedim söyledim.Bugun tam bir ay oldu fakat ödeneğin doğum yaptıktan sonraki rapor bildirilmeden ödenmediği söyleniyor şimdi nasıl anlamadm

6 Cevap

0 oy
15 Kasım 2018 (2,898 puan) cevapladı

Bildiğim kadariyla toplu aliniyo rapor parasi

-Reklam-
0 oy
15 Kasım 2018 (1,384 puan) cevapladı

Bu konular biraz karmaşık 170'i arayarak en doğru bilgiyi alabilirsin 

0 oy
15 Kasım 2018 (823 puan) cevapladı

Canım doktor sana 2 aylık bir rapor verdi şuanda sen işyerine onu teslim ettin parasını iki ay sonra alırsın raporun bittikten sonra senin isteğine göre para yatırmıyorlar daha sonra doğum yaptıktan sonra 2 ay daha veriyor doktor ama iki ayın parası yattıktan sonra diğerki paraları parça parça alıyorsun her ay sana para yatırmıyorlar 

0 oy
15 Kasım 2018 (998 puan) cevapladı

Ben ikinci cocugumda aldim dogumdan sonra aldigin raporla basvuruluyor ve ptt den yatiyor

24 Aralık 2018 (790 puan) yorumladı
Yanı doğum dan sonra doğum raporunu ben hem işyerine hem sgk ya mi veryrm ama ye i doğum yapıyorum naısl olck
24 Aralık 2018 (998 puan) yorumladı
Once 32. Haftada bir rapor aliniyor onu calistigin kurumun muhasebesine veriyorsunuz sonra dogumda 2. Rapor aliniyor onuda muhasebeye bildirin onlar sizi yonlendirir canim benim esim halletmisti
24 Aralık 2018 (790 puan) yorumladı
Ya bizim muhasebci pek anlamıyor mudurde izinde
24 Aralık 2018 (998 puan) yorumladı
Bu bilgiyi paylasmislar belki yardimci olur
24 Aralık 2018 (998 puan) yorumladı
Kadın işçilerin doğumdan önce sekiz ve doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere toplam onaltı haftalık süre için çalıştırılmamaları esastır. Çoğul gebelik halinde doğumdan önce çalıştırılmayacak sekiz haftalık süreye, iki hafta süre eklenir. Ancak, sağlık durumu uygun olduğu takdirde, doktorun onayı ile kadın işçi, isterse, doğumdan önceki üç haftaya kadar işyerinde çalışabilir. Bu durumda, kadın işçinin çalıştığı süreler doğum sonrası sürelere eklenir. Kadın işçinin erken doğum yapması halinde ise doğumdan önce kullanamadığı çalıştırılmayacak süreler, doğum sonrası sürelere eklenmek suretiyle kullandırılır.”

Yukarıda öngörülen süreler işçinin sağlık durumuna ve işin özelliğine göre doğumdan önce ve sonra gerekirse artırılabilir. Bu süreler hekim raporu ile belirtilir.

Raporlu olunan bu süreler için işyeri, izin günleriniz için size ödeme yapmaz fakat bu dönemdeki ücretinizin 2/3′ünü SGK size “doğum parası” ya da “analık geçici iş göremezliği” adı altında öder. Ancak çalıştığınız işyeri, kendi insiyatifinde, bu izinli olduğunuz sürede size ödeme yapmaya devam edebilir. Tabi iznin sonunda SGK’dan aldığınız doğum parasını sizden isteyecektir.(Talep etmeyen işyerleri de bulunmaktadır.)

Hamileliğin 32.haftasının gelmesiyle (yani 32+0 olduğunuz gün) kadın işçi izne ayrılma hakkını kazanır ve 32.haftasında izne ayrılmak isterse hekimi tarafından kendisine verilecek olan Doğum İzin Belgesiyle (Bu belge deRapor başlığı altındadır) izne ayrılabilir.Bu belgede Gebelik Haftası ve beklenen tahmini doğum tarihi belirtilir.

Eğer, kadın işçi doğum tarihinden 3 hafta öncesine (37+0.gün) kadar çalışmak istiyorsa ve doktoru da bunu uygun görüyorsa, 32.haftasındayken aldığı rapor bir ‘’Doğum Öncesi Çalışabilir Raporu’’ olacaktır. 37 haftayı doldurduğunda ise bu kez mutlaka ‘’İş Göremezlik Raporunu’’ alması gerekecektir.

32.haftada çıkılan izin ile 37.hafta arasındaki kalan 5 haftalık süre doğum sonrası izin hakkına eklenebilmektedir.

Çoğul gebelik yaşanıyorsa 30+0 da Doğum İzin Belgesi alınıp izne çıkılabilir. Ya da yine doktorla mutabık kalınırsa , 37+0 a kadar beklenip aradaki süre (7 Hafta) doğum sonuna eklenebilir.

Analık Sigortası Kapsamından Sigortalıya Geçici İş Göremezlik Ödeneği Ödenebilmesi İçin Yapılması Gereken İşlemler
1-İstirahatın başladığı tarihte sigortalı olması vesigortalılık niteliğinin sona ermemesi,
2-Doğumdan önceki 1 yıl içinde en az 90 gün kısa vadeli sigorta primi bildirilmiş olması
3-Bu süre içinde işyerinde çalışmamış olması,
4-Doğum olayının (canlı ya da ölü) gerçekleşmiş olması gerekmektedir.

5510 sayılı Kanun 4.maddesinin 1.fıkrasının “a” bendine tabi (eski SSK) çalışan kadın aranan koşulları sağlamış olması şartıyla, SGK’dan 16 haftalık (112 günlük) süre için doğum parası alınabilir.

Doğum gerçekleşti ve hastane e-rapor sistemini kullanıyorsa, işveren raporu e-rapor sistemi üzerinden kontrol etmeli ve onaylamadır.

Eğer hastane e-rapor sistemini kullanmıyorsa, rapora dair bir üst yazı ile çalıştığınız iş yerinin insan kaynakları birimine raporu vermenizi ve onların da bu raporu SGK sistemine manuel olarak girmeleri gerekmektedir.İşçi, işverenin manuel olarak girdiği raporu ve üst yazıyı alarak bağlı bulunduğu Sosyal Güvenlik Merkezi Ünitesine ya da Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne götürmelidir. İşveren tarafından manuel işlendikten sonra 20 ile 45 gün arasındaki süre zarfında doğum parası SGK tarafından bankaya gönderilmektedir.

Doğum parasının bankaya gönderilip gönderilmediği bilgisini personel www.turkiye.gov.tradresinden kendisine ait TC kimlik ve e-devlet şifresiyle sorgulayabilmektedir.Aynı zamanda işveren de e-rapor sistemi üzerinde onayladığı raporlarda detay görüntüleme yaparak ödemenin bankaya gönderilip gönderilmediğini görebilmektedir.

Doğum parasıher ayın 8 ila 14’ü arasında nüfus cüzdanıyla birlikte Ziraat Bankası’na müracaat edilerek alınabilmektedir.

Analık sigortasından sağlanan bir diğer yardım emzirme ödeneğidir. Sigortalı kadına veya Medeni Kanuna göre evli olmak şartıyla sigortalı olmayan eşinin doğum yapması nedeniyle sigortalı erkeğe verilen ödeneğin 2015 yılı için belirlenen tutarı 112,00 TL’dir.Bu tutar Kurum Yönetim Kurulunca belirlenip her yıl için güncellenmektedir.

Emzirme ödeneği rapor parasına eklenerek ödemektedir. Ayrıca müracaat edilmesine gerek yoktur.

Yeni Yasa ile doğum yapan her kadına ya da doğum yapan kadının eşine, Devlet tarafından 1.çocuk için 300, 2.çocuk için 400 ve 3.çocuk için 600 tl doğum parası ödenecektir.
0 oy
15 Kasım 2018 (400 puan) cevapladı
Aylik aldığın maaşını toplu alıcaksin canim ise başladığında alıcaksin izindeyken verilmiyor iznin bitince toplu alirsin inşallah
0 oy
15 Kasım 2018 (409 puan) cevapladı

Banada aynisini demisler canim dogumdan sonra alacaksiniz demisler 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum raporu ödeneği neden aylık olarak ödenmiyor?
Doğum raporu ödeneği, yasal mevzuat gereği aylık maaş gibi düzenli ödenen bir ödeme değildir. Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), geçici iş göremezlik ödeneğini rapor süreci tamamlandıktan ve işveren tarafından çalışılmadığına dair bildirim yapıldıktan sonra toplu olarak öder. İzne ayrıldığınızda ödeme alabilmeniz için doğum sonrası raporunun da sisteme girilmesi ve sürecin tamamlanması gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32. haftada izne ayrıldım, doğum raporu ödememi ne zaman alırım?
Doğum raporu ödemeniz, doğum gerçekleştikten sonra hastane tarafından düzenlenen raporun sisteme düşmesi ve işvereninizin 'çalışmazlık bildirimi' yapmasıyla birlikte işleme alınır. Genellikle bu bildirimlerden sonraki 15 gün içerisinde ödemeniz e-Devlet üzerinden görüntülediğiniz şahıs ödemeleri hesabınıza yatırılır. 32. haftada izne ayrılmış olmanız, doğum sonrası rapor bildirimi yapılmadan ödeme almanız için yeterli değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum raporu ücretini almak için hangi işlemlerin yapılması gerekir?
Öncelikle doktorunuzun 32. haftada düzenlediği raporun SGK sistemine işlendiğinden emin olmalısınız. Doğum gerçekleştikten sonra hastane doğum raporunu sisteme girer ve işvereniniz doğumdan sonraki süreç için çalışılmadığına dair bildirimi SGK ekranından yapar. Bu iki işlem tamamlanmadan kurum tarafından ödeme süreci başlatılamaz. Süreci e-Devlet üzerinden 'İş Göremezlik Ödeme Sorgulama' ekranından takip edebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası rapor bildirimi yapılmadan ödeme alınabilir mi?
Hayır, doğum sonrası rapor bildirimi yapılmadan geçici iş göremezlik ödeneği ödenmez. SGK, analık izni ödemesini doğum öncesi ve doğum sonrası süreleri kapsayan bir bütün olarak değerlendirir. Ödemenin hak edilmesi için doğumun gerçekleştiğinin ve annenin doğum sonrası izne ayrıldığının resmi olarak bildirilmesi yasal bir zorunluluktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum raporu ödemesi kaç parça halinde ödenir?
Doğum raporu ödemesi genellikle iki parça halinde gerçekleşir. İlk ödeme, doğumdan önceki 8 haftalık süreci kapsayan raporun işveren tarafından bildirilmesiyle, ikinci ödeme ise doğum sonrası 8 haftalık sürecin raporlanması ve bildirilmesiyle yapılır. Ancak çoğu zaman işverenler bildirimleri toplu yaptığı için ödemeler tek seferde de yatırılabilir; süreç tamamen bildirim tarihlerine bağlıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 205 göst.
27 Ocak Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 090911 (85 puan) sordu

1,512,148 soru

24,665,526 cevap

366,952 kullanıcı

...