14 haftalık hamileyim idrardan kan geldi bebeğe zarar verir mi?

0 oy
1,028 göst.
1 Ekim 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (89 puan) sordu
Kızlar 14. haftadayım. Kendime meyve suyu sıkıp içiyorum gnde 1 brd. Çok fazla wcye çıkartıyor o da... İdrar yerinden Kan geldi. Bizzat kontrol ettim. Rahimde değil.....

Enfeksiyon var belli  ki.. Bebeğe geçer mi
Gebelik haftası 14

6 Cevap

0 oy
1 Ekim 2021 (189 puan) cevapladı
Canım bebeğe geçer mi bilmem ama sancın  olursa bebeği de etkiler sancı olması iyi değil  enfeksiyon böbreğine  falan bulaşır ilerlerse doktora görün mutlaka
1 Ekim 2021 (89 puan) yorumladı
Teşekkür ederim.... Ay bugün de cuma yaaa terslik gibi.... Acil ilgilenecek mi gitsem sanki ağlicam valla
1 Ekim 2021 (189 puan) yorumladı
İdrar yolunda kanama olduğunu söylerseniz muhakkak bakar tahlil ister ilaç yazar mı bilmiyorum ama   gerekirse serum takarlar acil de
1 Ekim 2021 (89 puan) yorumladı
:( tamamdır. Teşekkür ederim. Bi şansımı denicem
1 Ekim 2021 (189 puan) yorumladı
Rica ederim  ihmal etme  enfeksiyon ilerledikçe  bulantı kusma falan olur erken gitmek daha iyi
-Reklam-
0 oy
1 Ekim 2021 (2,559 puan) cevapladı
Bebege geçmez ama erken doguma sebeb olabilir mutlaka doktorunla iletişime geç
0 oy
1 Ekim 2021 (38 puan) cevapladı
Bende  de var doktor  bir sorun teşkil  etmiyor  demişti  ilaç  verdi tek kullan malik ama şüphe  ediyor  san bir doktora  danış 
0 oy
1 Ekim 2021 (444 puan) cevapladı
Canım benimde enfeksiyon yollarından kan gelmişti önlemini almazsan tabiki bebeğe zarar verir ben hemen doktoruma gittim önce bana düşük önleyici iğne vurdular daha sonra ilaç yazdı ve doktorum birkaç damla sirkeyi suya karıştırıp özel bölgeyi öyle yıkamamı istedi. Çok şükür geçtide şuan 32+2 haftaligim bir sıkıntımız yok.
0 oy
1 Ekim 2021 (356 puan) cevapladı
Cnm korkma ama bol su iç bende de var şuan kuzenim 5 aylık bebeğini çok enfeksiyondan kaybetti idrar yolu enfeksiyonu çok olmuş bebeğin kesesini delmis suyu gitti normal doğum gibi aldılar öldü bende korkudan kendimi suya çok zorluyorum 
0 oy
1 Ekim 2021 misafir cevapladı
Bebeği etkiler diye duymuştum ama bilemiyorum yine de 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

14 haftalık hamileyken idrar yolu enfeksiyonu bebeğe zarar verir mi?
İdrar yolu enfeksiyonu tedavi edilmediği sürece erken doğum, düşük doğum ağırlığı veya erken membran rüptürü gibi riskler oluşturabilir. 14. haftada enfeksiyon belirtisi fark edildiğinde vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurulmalıdır. Doktorunuz tarafından reçete edilen uygun antibiyotik tedavisi ile enfeksiyon hızlıca kontrol altına alınabilir ve bebeğe zarar gelmesi önlenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte idrarda kan gelmesi enfeksiyon belirtisi midir?
Hamilelikte idrarda kan görülmesi, idrar yolu enfeksiyonu, sistit veya böbrek kaynaklı bir sorunun en önemli belirtilerinden biridir. Özellikle idrar yaparken yanma, sık idrara çıkma ve karın ağrısı ile birlikte seyrediyorsa mutlaka tıbbi değerlendirme gerektirir. Kanama rahim dışından geliyorsa bu durum genellikle idrar yollarındaki tahrişin şiddetlendiğini gösterir ve acil muayene gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte idrar yolu enfeksiyonu nasıl teşhis edilir?
Hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu teşhisi, doktorunuzun isteyeceği idrar tahlili ve idrar kültürü testleri ile kesinleştirilir. İdrar örneğinde lökosit, nitrit veya bakteri varlığı enfeksiyonun kanıtıdır. Gebelerde semptom olmasa bile rutin kontrollerde enfeksiyon taranması, erken dönemde müdahale edilerek olası komplikasyonların önüne geçilmesi açısından hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte idrar yolu enfeksiyonuna ne iyi gelir ve nasıl geçer?
İdrar yolu enfeksiyonu gebelikte mutlaka doktor kontrolünde antibiyotik ile tedavi edilmelidir; bitkisel yöntemler tek başına enfeksiyonu iyileştirmez. Tedavi sürecinde günde en az 2-2,5 litre su tüketmek, idrarı tutmamak ve hijyene dikkat etmek iyileşme sürecini destekler. Doktorunuzun gebeliğe uygun olarak belirlediği antibiyotik dozunu, belirtiler geçse dahi reçete edilen süre boyunca tam olarak kullanmanız gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sık idrara çıkmak enfeksiyon işareti mi?
Hamileliğin 14. haftasında sık idrara çıkmak hem rahmin mesaneye baskı yapması nedeniyle normal bir süreç olabilir hem de idrar yolu enfeksiyonunun bir belirtisi olabilir. Eğer sık idrara çıkma ile birlikte idrarda yanma, kanama, bulanıklık veya kötü koku gibi şikayetler eşlik ediyorsa bu durum enfeksiyona işaret eder. Sadece sık idrara çıkma durumu varsa bu genelde fizyolojiktir ancak kanama olması durumunda enfeksiyon ihtimali mutlaka değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 498 göst.
0 oy
7 cevap 952 göst.

1,512,226 soru

24,666,544 cevap

367,014 kullanıcı

...