37. haftada bebeğim çok az hareket ediyor, normal mi?

0 oy
457 göst.
2 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (49 puan) sordu
Selam kızlar 37+3 olduk çok şükür ama bebekte çok az hareketlilik var normal mi acaba doktora sordum eskisi gibi olmasını bekleme dedi amma benimkisinde hareketlilik çok az böyle kendini topluyor ya da sağa sola hareket ediyor benim gibi olan var mı bu durum beni korkutuyor 
Gebelik haftası 37+3

4 Cevap

0 oy
2 Ekim 2021 (335 puan) cevapladı
Ayni hafta günuz benmde çok güzel hareket ediyo elhamdülillah hatta kasıklarımda falan baya hareketli aslında bu haftalarda hareketli olması lazim bu doktora sorun 
2 Ekim 2021 (49 puan) yorumladı
Sordum bı sıkıntı en olmadığını söyledi
-Reklam-
0 oy
2 Ekim 2021 (14 puan) cevapladı
Yeri daraldigi icin bazi bebekler az hareket eder bazilari ise baya hareketli olur bende 37+6 dayim bazen cok asiri hareket ediyor bazende baya hareketleri kisitli oluyor gun icerisinde az cok hissedyosan hareketi bi sorun yoktur bnce ama hc hissetmyosan bi ara doktorunu derim
2 Ekim 2021 (49 puan) yorumladı
Hissediyorum hiç hissetmiyor değilim ama çok cansız büyüdüğü için daha büyük hareketler bekliyordum ben bu yüzden endişeleniyorum
0 oy
2 Ekim 2021 (64 puan) cevapladı
Canım benim de öyle gündüzleri çok az geceleri biraz hareketleniyor 37 haftalık olduk haftaya doğumum var etrafımdaki insanlar hareketlerinden şikayetçi benim ki baya tembel hastanede bakıyorlar bir sıkıntı yok diyorlar ama iki saate bir mutlaka hareket etmesi lazım etmezse hemen hastaneye gel dedi doktorum 
2 Ekim 2021 (49 puan) yorumladı
Benimki de gece hiç oynamaz hiç uykusuz kalmadım bu yüzden hevesleniyorum hep ama hiç oynmsz geceleri gündüz de hiç hissetmiyor değilim 2 saat içerisinde hissetmeden hemen tatlı bir seuler yiyip soluma yatıp takip ediyorum hareketleri ama çok oynamıyor kendini topluyor ve sağa sola kayıyor sadece o kadar hiç tekme atmıyor mesela
2 Ekim 2021 (64 puan) yorumladı
Benim de öyle sert bir canımı yakacak tekmesini bende hiç hissetmedim her gittiğimde söylüyorum ama sıkıntı yok diyorlar sakin bebekler olacaklar sanırım
2 Ekim 2021 (49 puan) yorumladı
Şuan sakın olmasın soktuktan sonra olsun içim içimi yiyor böyle her an bişey oldu olacak korkusu çok kötü
0 oy
2 Ekim 2021 (50 puan) cevapladı
Bebek kanala girdiyse hareketlerinin azalması gayet normal benimde 38. Haftadan itibaren hep böyle az sadece toplaniyo bı tarafa o kadar sırf bunun için hastanede bile yattım ama çok şükür bebek gayet sağlıklı çıktı . Endişe etme doğuma az kaldı bebek döndüğü için hareketlerinin azalması gayet normal . Günde 10 defa hareket ediyosa süper :) 
2 Ekim 2021 (49 puan) yorumladı
Doktor bir şey söylemedi bu konu hakkında ama karnım baya düştü alakası var mı bilmiyorum ama dediğiniz gibi topanıp sertleşiyo gün içerisinde çokça her seferinde gittiğimde bir sıkıntı olmadığını söylüyorlar ama ben biraz pimpirikliyim içim rahat etmiyor sürekli oynasın hissedeyim istiyorum
2 Ekim 2021 (50 puan) yorumladı
Bende senin gibiydim bitanem sırf bu yüzden bebek hareketlerini hissedemiyorum diye 2 gün hastanede yattım nst ye bağlı bir şekilde . Ama doktorların dediği kanala girmeye çalıştığı için doğum pozisyonu aliyolarmis o yüzden bebek hareketlerini eskisi kadar çok fazla bekleme günde 10 kere hareket ediyosa bı problem yoktur dedi doktor ben şuan 39+5 im ve hala sertleşme toplanma şeklinde hissediyorum hareketlerini . Kendini strese sokma bebislerimiz gayet iyi annesi :)
2 Ekim 2021 (49 puan) yorumladı
Çok ama çok teşekkür ederim inanılmaz içim rahatladı çok fazla endişelenmeye başlamaştım ama sizin sayesinizde öğrenmiş oldum sağlıkla gelsinler bebişlerimiz en kısa zaman da kavusalım onlara sağ sağlim inşallah :)
2 Ekim 2021 (50 puan) yorumladı
Aminnn inşallah bitanem :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37. haftada bebeğin hareketlerinin azalması normal mi?
37. haftada bebeğin hareketlerinin azalması, alanın daralması nedeniyle beklenen bir durum olsa da tamamen durması veya ciddi şekilde azalması normal kabul edilmez. Bebek bu haftalarda büyüdüğü için eskisi gibi takla atamaz, daha çok gerinme, toplanma veya yer değiştirme şeklinde hareketler sergiler. Ancak hareket sayısında belirgin bir düşüş hissedildiğinde mutlaka bir uzmana danışılmalı ve gerekirse NST (non-stres test) ile bebeğin kalp atışları kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte bebek hareketleri nasıl takip edilmelidir?
Gebeliğin 37. haftasında bebek hareketlerini takip etmek için günde en az bir kez, genellikle yemekten sonra sol tarafa uzanarak bir saat boyunca hareketleri sayabilirsiniz. Sağlıklı bir bebekten bu süre içerisinde en az 8-10 hareket beklenir. Eğer bir saat boyunca hiçbir hareket hissetmediyseniz, bir şeyler yiyip tekrar dinlenin; buna rağmen hareket yoksa vakit kaybetmeden hastaneye başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin kendini toplaması 37. haftada ne anlama gelir?
37. haftada bebeğin kendini bir noktada toplaması, rahim içindeki alanın iyice kısıtlanmasıyla ilgili doğal bir durumdur. Bebek artık büyüdüğü için daha kısıtlı bir alanda hareket eder ve genellikle sırtını veya poposunu karın duvarına yaslayarak toplanma hareketi yapar. Bu, bebeğin pozisyon aldığını ve doğum kanalına doğru yerleşmeye başladığını da gösterebilir; ancak hareketlerdeki genel azalma her zaman dikkatli takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada bebek hareketleri neden azalır?
Gebeliğin son haftalarında bebek hareketlerinin azalmasının en temel nedeni bebeğin büyümesiyle birlikte rahim içindeki hareket alanının ciddi oranda daralmasıdır. Ayrıca bebeğin doğum kanalına girmeye başlaması ve uyku döngülerinin uzaması da hareketlerin daha az hissedilmesine neden olabilir. Ancak bu durum, hareketlerin tamamen kesilmesi anlamına gelmez; anne adayı gün içinde bebeğinin küçük dokunuşlarını veya yer değiştirmelerini mutlaka hissetmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftadan sonra bebek hareketleri tamamen durur mu?
37. haftadan sonra bebek hareketleri kesinlikle tamamen durmaz, sadece hareketin niteliği ve şekli değişir. Bebek artık daha sert ve belirgin hareketler yerine daha çok itme, baskı yapma veya vücudunu gererek yer değiştirme hareketleri yapar. Eğer bebeğinizin hareketlerinde gün boyunca hiçbir değişiklik hissetmediyseniz, bu durumu ihmal etmemeli ve bebeğin iyilik halini doğrulamak için doktorunuzla iletişime geçmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 100 göst.
2 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Beyzasahin (49 puan) sordu
0 oy
7 cevap 565 göst.
0 oy
0 cevap 119 göst.

1,512,218 soru

24,666,353 cevap

367,000 kullanıcı

...