38+3 haftalık sezaryen doğuma girerken neler yapmalıyım?

0 oy
1,008 göst.
2 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (10 puan) sordu
Hayırlı geceler olsun perşembe günü 38+3 olucam Allahın izniyle sezeryana alınıcam erken mi daha bilmiyorum ilk bebeğim ama doktorum Bi problem olamdıgını söyledi Çok korkuyorum heyecanlıyım ve ayrıyetten üzüntülüyüm 4 ay önce eşimi motor kazasnda kaybettim büyük Bi eksiklik içindeyim ama oğlum için ayaktayım inşallah iyi gelicek bana 2500 kiloydu en son üzüntüden sağlıklı beslenemedim Bi sorun olmaz inşallah pek bişey de alıp hazırlık yapamadım ne yapmalıyım bilmiyorum belden uyuşturmalı olucak büyük ihtimalle tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim güzel anneler Allah herkese sağlıklı doğum nasip etsin
Gebelik haftası 37+5

5 Cevap

0 oy
2 Ekim 2021 (329 puan) cevapladı
Öncelikle başınız sağolsun. Ben 5 ay önce 37 haftalık sezeryan oldum belden uyuşturmalı insanların abarttigi kadar zor değildi benim kızım da 3100 gram doğdu çok şükür hiçbir sıkıntı yaşamadık sormak istediginiz bişeyler varsa sorabilirsiniz
2 Ekim 2021 (10 puan) yorumladı
Teşekkür ederim cevabınız için bişey hissediyomusun hiç bide kilosu az doğmasından korkuyorum
2 Ekim 2021 (329 puan) yorumladı
Kilosunun hiçbir önemi yok 2 kilo doğup küveze alınmayan bebekler biliyorum. Şöyle anlatiyim önce belinizden iğne vuruyolar bikac dakikada göğüsten altınız uyuşuyo ben hiçbişey hissetmedim sadece bebeğimi ilk görünce çok garip oldum tansiyonum çok düştü kalp atisim hızlandı nefes alamadım ölcem sandım
2 Ekim 2021 (10 puan) yorumladı
saolun Briaz olsun rahatladım bende de panik heyecan çok var
4 Ekim 2021 (329 puan) yorumladı
Tek sağlıklı olsunlar da gerisi önemli değil o günleri de unutursun benim 5 ay oldu kucağıma aldım ya o zaman zor gelen günlere şimdi gülüyorum ben 33 34. Haftadan sonra her gün eşime ben doğuracam bugün derdim benim de heyecanım stresim çok fazlaydı inşallah sende sağ salim kucağına alırsın:))
-Reklam-
0 oy
3 Ekim 2021 (2,394 puan) cevapladı
Başın sağolsun çok üzüldüm inşallah bebeğin tesellin olsun. Erken değil sezeryani o günlerde yapıyorlar. 
3 Ekim 2021 (10 puan) yorumladı
Teşekkür ederim inşallah
0 oy
3 Ekim 2021 (26 puan) cevapladı
Cnm 2500 kilo ile erken doğum yaptım bugün 37 haftalık çok şükür ikimizde iyiyi korkma Allah'ın izniyle herşey güzel gecixek bol dua edin
3 Ekim 2021 (10 puan) yorumladı
Çok saolun Amin inşallah Allah sağlık sıhhat versin evlatlarımıza
0 oy
3 Ekim 2021 (228 puan) cevapladı
Başınız sağolsun canım rabbim yar ve yardımcın olsun ins bende aynı gün doğum yaoacagim insnsezeryanla 38+5 oluyor erken değil doktor gelişimini tamamlamış oluyor felan dedi normallede o zamanlarda dogabiliyor bebeğe göre değişir kiloya gleincede kilo alır sennsikma canını  çok daha küçük doğanlar oluyor çünkü 
3 Ekim 2021 (10 puan) yorumladı
Allah razı olsun sağ salim doğum nasip etsin inşallah hepimize
0 oy
3 Ekim 2021 (244 puan) cevapladı
Hiç korkma rabbim kolaylik verir allah yavrunu sana bağislasin sağ selamet al kucağina acini birazda olsa onla unutursun işallah başin sağolsun canim
3 Ekim 2021 (10 puan) yorumladı
Teşekkür ederim amin Allah razı olsun hepimizin evladını Allah bağışlasın inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38+3 haftalık gebelikte sezaryen doğuma girmek erken mi sayılır?
38+3 haftalık gebelik, tıbbi literatürde tam dönem (term) kabul edilir ve planlı sezaryen doğumlar için oldukça güvenli bir zaman dilimidir. Doktorunuz herhangi bir problem görmediğini belirttiği için 38. haftadan sonra yapılan sezaryen operasyonlarında bebeğin akciğer gelişimi tamamlanmış olur ve bebek dış dünyaya tam uyum sağlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2500 gram bebekle sezaryen doğuma girmek riskli midir?
2500 gram ağırlığındaki bir bebek, tıbbi olarak düşük doğum ağırlığı sınırında olsa da sağlıklı bir bebek olarak kabul edilir. Önemli olan bebeğin sadece kilosu değil, ultrason ölçümlerindeki gelişim eğrisidir; doktorunuzun bir problem olmadığını belirtmesi, bebeğin kendi gelişim sürecinde sağlıklı ilerlediğinin en önemli göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Belden uyuşturmalı sezaryen (spinal anestezi) nasıl yapılır?
Spinal anestezi, bel bölgesinden yapılan tek bir enjeksiyonla belden aşağısının tamamen uyuşturulması işlemidir. Operasyon sırasında bilinciniz açık olur, bebeğinizin ilk ağlamasını duyabilir ve doğum anına tanıklık edebilirsiniz; bu yöntem genel anesteziye göre daha hızlı toparlanmanıza ve bebeğinizle hemen ilk teması kurmanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğuma giderken çanta hazırlığında neler olmalı?
Sezaryen sonrası hastane çantanızda öncelikli olarak kendiniz için önden açılan gecelikler, yüksek belli pamuklu iç çamaşırları ve emzirme sütyeni bulunmalıdır. Bebeğiniz için ise hastane çıkış seti, birkaç adet zıbın, alt açma örtüsü ve bebek bezi yeterli olacaktır; hazırlık yapamadıysanız hastanede ihtiyaç duyacağınız temel malzemeleri yanınızdaki destekçilerinizle kısa sürede tamamlayabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğum sonrası iyileşme sürecini hızlandırmak için ne yapmalı?
Sezaryen sonrası iyileşme sürecini hızlandırmanın en etkili yolu, kendinizi hazır hissettiğiniz ilk andan itibaren kısa yürüyüşler yapmaktır. Bol sıvı tüketmek, doktorunuzun önerdiği ağrı kesicileri düzenli kullanmak ve emzirme sürecine odaklanarak bebeğinizle ten tene temas kurmak, hem fiziksel iyileşmenizi destekler hem de stres seviyenizi azaltmanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
13 cevap 1,529 göst.
0 oy
2 cevap 503 göst.
0 oy
28 cevap 2,189 göst.

1,512,220 soru

24,666,364 cevap

367,002 kullanıcı

...