30 haftalık hamileyim, hiç korona aşısı olmadım, yaptırmalı mıyım?

0 oy
4,463 göst.
5 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (208 puan) sordu
Kızlar 30 haftaya girdik ilk dozunu bile vurulmadım ilk zamanlar doktorum önermemişti kesin birşey yok daha diye şimdide olsammı diyorum 
Gebelik haftası 30

49 Cevap

0 oy
5 Ekim 2021 (2,070 puan) cevapladı
Ben olmadım 
-Reklam-
0 oy
5 Ekim 2021 (64 puan) cevapladı
Bende olmadım 38+1 iz suan 14 gün sonra doguma alacaklar artık dogumdan sonra olurum diye olmak istemiyorum simdide
0 oy
5 Ekim 2021 (751 puan) cevapladı
Bende olmadım ya çok korkuyorum bulaşcak diye sürekli evdeyim ama galiba olucam bu korku beni hasta edicek yoksa ..:/ kontrole gider gitmez Dr a sorup aşımı olucam galiba önceleri çok önyargılıydim ama şimdi heryer hasta herkes hasta 
0 oy
5 Ekim 2021 (45 puan) cevapladı
Bende olmadim 30 +4 haftadayim. Corona geçirdim. Doğumdan sonra inşallah. 
5 Ekim 2021 (955 puan) yorumladı
Haftamız bir :))30+4
0 oy
5 Ekim 2021 (842 puan) cevapladı
Artık onermeyen doktorlar bile öneriyor 

Vurmayın diyemiyor kimisi sırf ceza yemesin veya vebal almasın diye ama yarın doktor randevudan sonra aşı randevum var ilk doktora sorucam son kez bakalim 36 haftamdayim 
0 oy
5 Ekim 2021 (11 puan) cevapladı
Bende olmadım hiç doktorum bugün ol dedi ama hâlâ korkuyorum 23 haftaliğim
0 oy
5 Ekim 2021 (7 puan) cevapladı
Bende olmadım 36 haftaligim dünkü kontrolde doktorum ol dedi ama bu kadar kısa süre için olmayı düşünmüyorum inşallah doğumdan sonra 
0 oy
5 Ekim 2021 (44 puan) cevapladı
Ben olmadim. Haftaya dogumum var ins. Dogumdan 30 gun sonra olabilirsin dedi doktorum. 30 gun gecince hemen olcam. Korona yuzunden cok stresli gecti hamileligim. Bitse de kurtulsak lanet seyden
0 oy
5 Ekim 2021 (6 puan) cevapladı
Bnde olmadım çok kararsızım ama olup olmama konusunda
0 oy
5 Ekim 2021 (244 puan) cevapladı
Bende 38haftalik oldum bende hic aşı olmadim
0 oy
5 Ekim 2021 (115 puan) cevapladı
Ben ilk dozunu oldum doğumu yakın olanlara çok fazla önermiyor doktorlar açıkçası olma taraftarı bende değildim ama benim çevrem hiç dikkat etmiyor benim doktorumda baştan beri öneriyordu  ikinci dozuda haftaya olacam rabbim hepimizin bebeklerini korusun  sağlıkla kucağımıza almayı nasip eder inşallah
0 oy
5 Ekim 2021 (168 puan) cevapladı
Bende 30 haftalık oldum.Başlarda doktorum olmanı tavsiye etmem doğumdan sonra olursun demişti.şimdi ise hemen git ol yoğun bakımlar hamilelerle dolmaya başladı dedi.ben cok kararsızım evden çıkmıyorum korkuma 
0 oy
5 Ekim 2021 (777 puan) cevapladı
Aşı olup olmama kararını tamamen sizin vermeniz gerekiyor biz ne desek boş. En doğru kararı siz verirsiniz. Olmak isterseniz 2 doz aşı yetişiyor doğuma kadar da bağışıklık gelişmiş olur. Aslında tam vakti. Ben 3 doz oldum. 2 hafta sonra doğumum var. Ben sağlık personeliyim daha düne kadar çalıştım. Aşıların koruduğunu düşünüyorum açıkçası. Yoksa millet bu kadar rahatken covit  olmamak imkansızdı. 
0 oy
6 Ekim 2021 (377 puan) cevapladı
33 haftayım.  Dr'um ol demişti ama olmadım.  Nasipse lohusaligimi doldurduktan sonra düşünüyorum.  
0 oy
6 Ekim 2021 (267 puan) cevapladı
Bende olmadi, olmayi da dushunmiyurum
0 oy
6 Ekim 2021 (107 puan) cevapladı
Ben 38+1 im olmadım hic. Ama olasım vardı eşim izin vermedi bisey olur diye korkuyomus doguma az kaldı zaten dedi devamlı 
0 oy
6 Ekim 2021 (571 puan) cevapladı
Ilk doz biontech dün oldum 1.5 ay önce korona geçirdim ve 7.haftaliktı bebeğim covid yeni hamileliklerde düşük riskini artıyor bunu bizzat yaşadım kanamam oldu kovidden dolayı bebeğimi kaybetme ihtimali vardı doktor bekliycez senlik birşey değil covidten dolayı yeni gebeliklerde düşük ihtimali oluyor dedi kanama alanın var dedi ama bebeğin kalp sesini duydum hamile olduğum için hap da kullanamadım bol bol meyve yedim kendime iyi baktım bebeğim tutundu şükür şuan 15+5 haftalığız ve 2. Kez covid olursam bunu atlatamama bebeğimi kaybetme ihtimalini düşündüm doktoruma danıştım vurulabilirsin dedi sinovac delta gibi diğer virüslere karşı etkisiz biontech öneriyorum dedi dün vuruldum daha önce korona geçirdigim için vücutta zaten bir antikor oluştuğunu şuan için tek dozun yeterli geleceğini söylediler durum bu bende ön yargiliydim ama herşey bebeğim için 
6 Ekim 2021 (870 puan) yorumladı
Bana da doktorum dedi ki ilk 3 ay neden önerilmiyor çünkü her kadının ilk 3 aylık süreci riskli ,bebegin düşme ihtimali yüksek, kanama olma ihtimali yüksek oluyor .bu sebeple aşının arastirilmasini etkilenmemek adinaymis
0 oy
6 Ekim 2021 (354 puan) cevapladı
Ben olmadım olmayı da düşünmüyorum 
0 oy
6 Ekim 2021 (81 puan) cevapladı

image

aşı olmak istemiyorum diyorum hep karşıma bu haberler çıkıyor hala kararsızım ama eşim de olmamı istiyor doktorum da öneriyor☹️
6 Ekim 2021 (507 puan) yorumladı
Bu haberler olmasa aşıya ikna edemezler çünkü. Şu an deneyin eksik parçası hamileler. Bu yüzden onları da ikna edip neler olduğunu görmeleri gerekiyor. Başka ülkelerde direk gebelere önerilmiyor ama bizim ülkemiz deneyler ülkesi olduğu için herşey mübah. Aşı korumuyor. Dozlarca olsanız da covid olmaya devam edebilirsiniz. Hatta hiç covid olmayacakken covid olabilirsiniz tetikler. Aşı olacağınıza çok kaliteli bir D vitamini kullanın. Bağışıklığı güçlü tutun. Bebeğin DNA sında bir hata olduğunu 3-5 sene sonra görürseniz vicdan azabından kurtulamazsınız
6 Ekim 2021 (571 puan) yorumladı
Valla ben de başlarda olmam diyip korkuyordum ama hamileyken korona oldum en başlarda bu covid yüzünden bebeğim o zaman daha 8 haftalıkti düşük riskim oluştu doktor bekleyip görücez dusedebilir tutunadabilir de dedi hamile olduğum için çok çok ağır geçirdim covid olunca 15 günde 3 kere gece ambulans çağırdık ölücem sandım ayrıca ben evden çıkan biri bile değilken kaptım bu koronayı dışarı çıkmam bir anneme bir kayinvalideme giderim onlarda yakın yürüme mesafesi öyle olduğu halde covid oldum şükür bebeğim hayata tutundu bende bol vitaminlerle bir şekilde atlattım sonrasında düşündüm babam 2 doz aşısını olduğu halde korona oldu ama şöyle bir durum var aşı olan korona olmaz diye birşey yok ki zaten olsa da hafif atlatır diye bir durum var bu da gerçek babam sadece burun akıntısı ve tad alamama ile atlattı üstelik 53 yaşında bir daha korona olursam ve yine bu ağırlıkla geçirirsem bu defa atlatabilirmiyim diye düşündüm bünyem çok sağlam değil çünkü ve doktora danıştım biontech önerdi sinovac in diğer mutant viruslere karşı bir etkisinin olmadığıni söyledi dün gittim allahım sana emanetiz diyip ilk doz biontech aşımı oldum 1.5 ay önce korona geçirdigim için vücudumda bir antikor olduğunu tek doz aşının şimdilik yeterli olacağını söyledi kol ağrısından başka şimdilik bir yan etkisi olmadı
6 Ekim 2021 (507 puan) yorumladı
İki doz biontech koruyor dediler bu hfta uggur sahin cıkacak varyantlara etkili değil yeni aşı üzerinde çalışıyoruz dedi. Ayrıca 2 doz bio ya rağmen ağır geçiren veya ölenleri bizzat biliyorum. Üç doz dan ölenleri biliyorum. Aşı olan hafif gecirir diye bir mevzu yok. Aşı olmak yerine bağışıklığı güçlü tutun. Aşıya güvenmeyin. İnşallah Allah size şifa verir. Korkuyla bir ömür yaşanmaz. Bu yaşanılanların dünya devlerinin zenginleşmesi için yaşandığını idrar edebilmemiz dileğiyle
0 oy
6 Ekim 2021 (2 puan) cevapladı
Ben iki aşimida oldum 34 haftaya girdik Allaha emanetiz artik

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 30. haftasında korona aşısı yaptırmak güvenli midir?
Hamileliğin 30. haftasında korona aşısı yaptırmak uzmanlar tarafından güvenli kabul edilmektedir ve gebelik döneminin her aşamasında önerilmektedir. Aşı, hem anne adayını ciddi enfeksiyon risklerine karşı korumakta hem de antikorların plasenta yoluyla bebeğe geçmesini sağlayarak yenidoğanı ilk aylarda korumaya yardımcı olmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte korona aşısı yaptırmanın bebeğe faydaları nelerdir?
Gebelikte yapılan korona aşısı, annenin bağışıklık kazanmasını sağlayarak oluşan antikorların bebeğe geçmesine olanak tanır. Bu durum, bebeğin doğumdan sonraki ilk dönemlerde COVID-19'a karşı pasif bağışıklık kazanmasına ve enfeksiyon riskinin azalmasına doğrudan katkı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hiç aşı yaptırmayan biri 30. haftada aşı olabilir mi?
Daha önce hiç aşı yaptırmamış olan hamileler, gebeliğin 30. haftasında veya herhangi bir döneminde aşılarını olabilirler. Aşılanmaya geç başlamak bir engel teşkil etmemekle birlikte, bağışıklık sisteminin güçlenmesi ve olası risklerin minimize edilmesi için doktorunuzla görüşerek aşı takviminizi hemen başlatmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelerin korona aşısı yaptırırken nelere dikkat etmesi gerekir?
Hamilelerin aşı yaptırırken en önemli dikkat etmesi gereken nokta, mevcut sağlık durumlarını ve alerjik geçmişlerini aşıyı yapacak olan sağlık personeliyle paylaşmalarıdır. Aşı sonrası oluşabilecek hafif ateş veya halsizlik gibi yan etkiler için doktorun onay verdiği parasetamol içerikli ağrı kesiciler kullanılabilir ve bol sıvı tüketimine özen gösterilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Korona aşısı gebelik sürecinde ne zaman yaptırılmalıdır?
Korona aşısı gebeliğin herhangi bir haftasında, yani ilk trimesterden üçüncü trimestere kadar her dönemde yaptırılabilir. Aşı için belirli bir haftayı beklemenize gerek yoktur; enfeksiyon riskine karşı mümkün olan en kısa sürede aşılanmak, hem anne hem de bebek sağlığı açısından en koruyucu yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 946 göst.
0 oy
8 cevap 698 göst.
0 oy
16 cevap 996 göst.
0 oy
3 cevap 438 göst.
1 Şubat 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Fadime0 (17 puan) sordu

1,512,298 soru

24,667,348 cevap

367,060 kullanıcı

...