30 haftalık hamileyim, hiç korona aşısı olmadım, yaptırmalı mıyım?

0 oy
4,463 göst.
5 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (208 puan) sordu
Kızlar 30 haftaya girdik ilk dozunu bile vurulmadım ilk zamanlar doktorum önermemişti kesin birşey yok daha diye şimdide olsammı diyorum 
Gebelik haftası 30

49 Cevap

0 oy
6 Ekim 2021 (550 puan) cevapladı
Bende olmadım ama artık  tedirgin olmaya başladım daha doğuma  3.5 ay var hicmj cikmayacagiz alışverişe vs ama kafam çok karışık doktorum ol diyor ama ben olmayacağım  sanırım 
6 Ekim 2021 (870 puan) yorumladı
Benim de 3.5 ay var dün mağazaya gittim biraz kalabalıktı baya korktum aslında ama her şey de ıntermetten olmuyor ..Ben de çok tedirginim kızım da eşim de okula gidiyor..okuldan sürekli korona haberleri geliyor .Allah korusun,sonumuzu hayır etsin insallah
6 Ekim 2021 (550 puan) yorumladı
Valla canım ya bilmiyorum  çok zor birr karar doktorlarda ol diyor ama çekinerek grip asisi oldum o biraz belki korur beni diyerek umid ediyorum doğumdan sonra olucam aşı galiba
6 Ekim 2021 (870 puan) yorumladı
Ben de eger suan hamile olmasaydım kesin Aşı olmuştum ama şuan eğriyi doğruyu tartamiyorum.oluruna bıraktım Allaha sığındım..inşallah doğru olanı yapıyorumdur
-Reklam-
0 oy
6 Ekim 2021 (24 puan) cevapladı
Neden olmak istemez  millet anlamam salgın hastalık degilmi  aşı olmadan biter mi ... Ben oldum bı zararını görmedim şükürler olsun .. ama   dün için olmamak farklı hiç olmucam demek farklı  ..
0 oy
6 Ekim 2021 (24 puan) cevapladı
Neden olmak istemez  millet anlamam salgın hastalık degilmi  aşı olmadan biter mi ... Ben oldum bı zararını görmedim şükürler olsun .. ama  şimdi olmamak farklı hiç olmucam demek farklı  ..
0 oy
6 Ekim 2021 (2,349 puan) cevapladı
Bende olmadim 30+4üm Allah saglik versin ne diyeyim dogum sonrasi düşünüyorum kısmet olursa.
0 oy
6 Ekim 2021 (514 puan) cevapladı
2 doz sinovac oldum 3.yü de olacağım. Allah aşı olanı- olmayanı kısacası hepimizi korusun bu dertten.
6 Ekim 2021 (147 puan) yorumladı
Amin Allah olanı eğer bir oyun varsa bu işin içinde o oyundan kötü etkisinden korusun herkes sağlıkla bebeğini yetiştirsin, olmayanı da inşallah olmadığına  pişman etmesin kötü hastalık geçirtmesin bebeğimizi düşünüyoruz hepimiz öyle veya böyle onların iyiliği için en doğru olduğuna inandığımız kararı veriyoruz. Kararlar farklı olsa da amaç ortak, bebeklerimiz. ❣️
0 oy
6 Ekim 2021 (2,142 puan) cevapladı
Ben olmadim hiçbir şekilde olmak istemiyorum
0 oy
6 Ekim 2021 (507 puan) cevapladı
38+5 

Olmadım. 

Olmayacağım.

Hiç de bişey de olmadı. 

Heryere de girip çıktım.

Hastanede bile maske kullanmıyorum.

Bağışıklığımı güçlü tutuyorum. Beslenmeme dikkat ediyorum. D vitamini ve b12 yi hiç ihmal etmiyorum .
6 Ekim 2021 (571 puan) yorumladı
Bir kere tamam sen bağışıklığını güçlü tutuyor olabilirsin de bu yaptığın örnek bir davranışmıs gibi keşke insanlara tavsiye etmesen hastanede maske takmıyorum sizde takmayın olmuyorum sizde olmayın herkesin bünyesi bir değildir herkes covidi hafif geçirecek diye de birşey yoktur herkes önlemini almalı aşı olmuyorsa bile maske takıp insanlar arasında sosyal mesafesini koruyup dezenfekte ederek kendini en azına bunu yapmalı
6 Ekim 2021 (507 puan) yorumladı
Ben bağışıklığımu güçlü tutuyorsam herkes tutmalı. Örnek bir davranış sergileyen insan tutumu değil bu. O maskelerin ne kadar zarar verdiğini bilmeyen bir bizim halkımız kaldı, koruyormu ? Hayır. Korumuyor. Sosyal mesafeye dikkat eden de covid oldu etmeyen de , maske takan da covid oldu bir yıldır asla takmayan da . Gün yüzü görmeyen de covid oldu , her gün sokak sokak gezen de. Üç doz aşı olan da covidden öldü, olmayan da .. bunlara bir itirazınız var mı? Oksijenin bağışıklık konusunda ne kadar önemli olduğundan haberiniz var mı? Size buraya yığınla makale koyarım. Artık bi uyanın.
6 Ekim 2021 (571 puan) yorumladı
Hiç kovid geçirmediğiniz o kadar belli ki konusmalarinizdan ben kovid geçirmiş biri olarak söylüyorum o kadar berbat birşey ki ölüyorum sanıyorsun ilk 5 6 gün yataktan dahi kalkamıyorsun hamile oldun mu bu sorun iki katı hiç bir hap kullanamıyorsun parol dışında bağışıklığın ne yaparsan yap ne tüketirsen tüket güçsüzse bir de cektigin ağrılar 10 la çarpılıyor kovid e asisiz yakalanıp bebeği düşme tehlikesi yaşayanlar da illa ki vardır ben yaşadım aşı olunsun olunmasın herkesin kendi fikri saygım var ama kimse kendi görüşünü bir kanunmuş gibi kabul ettirmeye çalışmasın lütfen.
6 Ekim 2021 (507 puan) yorumladı
Size katılıyorum hiç kimse kendi görüşünü bir kanun gibi kabul ettirmeye çalışmasın.  Aşı olmak da olmamak da  kanun değildir  . Kovid oldum. Atlattım. Herkesin acı ve ağrı eşiği farklıdır. Bazıları abartır bazıları katlanır . Vurguluyorum. Bağışıklık güç-len-me-li.
0 oy
6 Ekim 2021 (23 puan) cevapladı
Bende olmadım Olmayida düşünmüyorum Elimden geldiğince dikkat etmeye de çalışıyorum
0 oy
6 Ekim 2021 (23 puan) cevapladı
Bende olmadım Olmayi da düşünmüyorum Elimden geldiğince dikkat etmeye de çalışıyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 30. haftasında korona aşısı yaptırmak güvenli midir?
Hamileliğin 30. haftasında korona aşısı yaptırmak uzmanlar tarafından güvenli kabul edilmektedir ve gebelik döneminin her aşamasında önerilmektedir. Aşı, hem anne adayını ciddi enfeksiyon risklerine karşı korumakta hem de antikorların plasenta yoluyla bebeğe geçmesini sağlayarak yenidoğanı ilk aylarda korumaya yardımcı olmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte korona aşısı yaptırmanın bebeğe faydaları nelerdir?
Gebelikte yapılan korona aşısı, annenin bağışıklık kazanmasını sağlayarak oluşan antikorların bebeğe geçmesine olanak tanır. Bu durum, bebeğin doğumdan sonraki ilk dönemlerde COVID-19'a karşı pasif bağışıklık kazanmasına ve enfeksiyon riskinin azalmasına doğrudan katkı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hiç aşı yaptırmayan biri 30. haftada aşı olabilir mi?
Daha önce hiç aşı yaptırmamış olan hamileler, gebeliğin 30. haftasında veya herhangi bir döneminde aşılarını olabilirler. Aşılanmaya geç başlamak bir engel teşkil etmemekle birlikte, bağışıklık sisteminin güçlenmesi ve olası risklerin minimize edilmesi için doktorunuzla görüşerek aşı takviminizi hemen başlatmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelerin korona aşısı yaptırırken nelere dikkat etmesi gerekir?
Hamilelerin aşı yaptırırken en önemli dikkat etmesi gereken nokta, mevcut sağlık durumlarını ve alerjik geçmişlerini aşıyı yapacak olan sağlık personeliyle paylaşmalarıdır. Aşı sonrası oluşabilecek hafif ateş veya halsizlik gibi yan etkiler için doktorun onay verdiği parasetamol içerikli ağrı kesiciler kullanılabilir ve bol sıvı tüketimine özen gösterilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Korona aşısı gebelik sürecinde ne zaman yaptırılmalıdır?
Korona aşısı gebeliğin herhangi bir haftasında, yani ilk trimesterden üçüncü trimestere kadar her dönemde yaptırılabilir. Aşı için belirli bir haftayı beklemenize gerek yoktur; enfeksiyon riskine karşı mümkün olan en kısa sürede aşılanmak, hem anne hem de bebek sağlığı açısından en koruyucu yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 946 göst.
0 oy
8 cevap 698 göst.
0 oy
16 cevap 996 göst.
0 oy
3 cevap 438 göst.
1 Şubat 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Fadime0 (17 puan) sordu

1,512,206 soru

24,666,250 cevap

366,991 kullanıcı

...