NST sonucumu nasıl yorumlayabilirim?

0 oy
355 göst.
7 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (6 puan) sordu

image

doktora gosteremedim aniden bi operasyona gitti . Anlayan var mı bişey cikmismi
Gebelik haftası 38+4

1 cevap

0 oy
7 Ekim 2021 (3,588 puan) cevapladı
Düzensiz sancin var canım haftana göre normal 
7 Ekim 2021 (3,588 puan) yorumladı
Doğum icin düzenli sanci olmasi lazim canim
7 Ekim 2021 (6 puan) yorumladı
Bizimkinin gelmeye niyeti yok :))
7 Ekim 2021 (3,588 puan) yorumladı
Gelir canim ben 39+1de nst ye girdim sanci vs cikmadi 39+3te suyum gelmeye basladi ve dogurdum
7 Ekim 2021 (6 puan) yorumladı
Benm bebeğe kilolu dedi o yuzden korkuyorum artik dogursan iyi olur dedi :(
7 Ekim 2021 (3,588 puan) yorumladı
Hayırlısı olsun inşallah
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST sonucunda reaktif ne anlama gelir?
NST sonucunda reaktif ifadesi, bebeğin kalp atışlarının hareketle birlikte beklenen düzeyde arttığını ve bebeğin genel sağlık durumunun iyi olduğunu gösteren olumlu bir işarettir. Reaktif bir sonuç, bebeğin oksijen seviyesinin yeterli olduğunu ve sinir sisteminin beklendiği gibi geliştiğini ifade eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testinde non-reaktif sonuç çıkması ne demek?
NST testinde non-reaktif sonuç, bebeğin kalp atışlarında beklenen hızlanmaların görülmediği anlamına gelir ancak bu durum her zaman bir sorun olduğu anlamına gelmez. Bebek o an uykuda olabilir veya aç olabilir; bu nedenle doktorlar genellikle farklı tetkiklerle durumu tekrar değerlendirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testinde sancı çıkması nasıl anlaşılır?
NST kağıdının alt kısmında yer alan dalgalı çizgiler, rahimdeki kasılmaları yani sancıları gösterir. Eğer bu çizgiler belirli aralıklarla yükselip tekrar düşüyorsa düzenli kasılmaların olduğunu, çizgiler düz bir hat üzerinde ilerliyorsa sancı olmadığını işaret eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testi kaçıncı haftadan itibaren yapılır?
NST testi genellikle gebeliğin 32. haftasından sonra, doktorun gerekli gördüğü durumlarda ise daha erken dönemlerde uygulanabilir. Riskli gebeliklerde veya doğumun yaklaştığı son haftalarda bebeğin kalp sağlığını takip etmek amacıyla rutin olarak istenmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testine girerken nelere dikkat etmeliyim?
NST testine girmeden önce hafif bir şeyler yiyerek bebeğin hareketli olmasını sağlamak, testin daha sağlıklı sonuç vermesine yardımcı olur. Aç karnına girildiğinde bebek daha az hareketli olabileceği için sonucun yanlışlıkla non-reaktif çıkma ihtimali artabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 376 göst.
10 Kasım 2025 Doğum kategorisinde Mervelii (254 puan) sordu
0 oy
2 cevap 370 göst.
0 oy
2 cevap 203 göst.
16 Eylül 2024 Hamilelikte Testler kategorisinde Busrabahar (7 puan) sordu
0 oy
2 cevap 226 göst.
16 Eylül 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde tgb0208 (11 puan) sordu

1,512,310 soru

24,667,583 cevap

367,073 kullanıcı

...