Yarın suni sancı ile doğuma gireceğim, çok korkuyorum ne yapmalıyım?

0 oy
440 göst.
9 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (409 puan) sordu

Kızlar henüz ne sancım var ne suyum geldi ne bir belirti var ama bir haftadır aşırı kaşınıyordum doktorum karaciğer enzimlerime baktı yüksek çıktı bebek için riskliymiş yarin suni sanciyla normal doğum olcak..bugün çatı muayenesi oldu ağrılıydı..doğumdan korkmuyordum ama bugünkü muayeneden sonra korku başladı..daha çok da kavuşamamaktan korkuyorum:( dogum öncesi önerileriniz neler

Gebelik haftası 38+3

5 Cevap

0 oy
9 Ekim 2021 (54 puan) cevapladı
Banada bilgi verirmisin bnde çok kasiniyorum 38girdim bnde 
-Reklam-
0 oy
9 Ekim 2021 (54 puan) cevapladı
Bide acilde bakiyorlarmi
9 Ekim 2021 (409 puan) yorumladı
Ben özele gidiyorum dogum paketi almıştım..doğumdan sonra yine yazarım..inşallah sağ salim gelir
0 oy
9 Ekim 2021 misafir cevapladı
Korkma kuzum Allah bi sistem koymuş dogum da hayatın bir parçası, herseyi dogal akışına brak , stres olursan hersey daha zor geçer, inşallah saglıkla kavusursun yavruna, ablamın 3 dogumu da suni sancı ile başlatıldı, hepside güzelce dogdu ablam hiç bsey hatırlamıyo çektiklerine dair
9 Ekim 2021 (409 puan) yorumladı
Yaaa.. inşallah benimki de güzel geçer.. herkes suni sanci çok zor diyor..kendiliğinden olmadığı için vücut hazir olmuyor falan diyorlar..insan korkuyor
9 Ekim 2021 misafir yorumladı
Sen herkese aldırma oda bi nimet, bazen cocugun icerde fazla kalması da sıkıntı, ikinizinde canı sag olsun daha ne istersin ki, Allah imtihan etmesin kimseyi cocuk kaybetmekde var onuda yaşadık
9 Ekim 2021 (409 puan) yorumladı
Ayy çok teşekkür ederim
0 oy
9 Ekim 2021 (458 puan) cevapladı
Korkma o an strese de girme doğumun zor olur kuzum. Bebek kendini kasar geri çeker. Rabbim sağlıkla kavuşmanızı nasip etsin derin nefes al onu kucağına almayı hayal et. 39+1im 3 gün önce nişanım geldi yetersiz sancılarım var canım bekliyorum bakalım hayırlısı. Allah biz kadınları her acıya elverişte yaratmış atlatamayacağımız şey yok Allahın izniyle herşey geçiyor gerçekten
9 Ekim 2021 (409 puan) yorumladı
Cok teşekkür ederim
0 oy
9 Ekim 2021 (129 puan) cevapladı
Canım korkma bende 5 çocuk dogurdum biri haric dördünü suni sanciyla dogurdum hic bi farki yok sadece sancı veriyolar sancin tam oldumu bebegin suyu patlamasa kendileri patlatiyo zaten su patlayınca ıkınma hissi geliyo ondan sonra kisa bi surede dogum gerçekleşiyor insallah allah hayirli kolay dogum nasip eder
9 Ekim 2021 (409 puan) yorumladı
Amin çok teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Suni sancı ile normal doğum süreci nasıl işler?
Suni sancı, vücudun doğal doğum sürecini başlatamadığı durumlarda, oksitosin hormonu benzeri ilaçlar damar yoluyla verilerek kasılmaların başlatılması işlemidir. Süreç başladığında düzenli NST takibi yapılır ve rahim ağzındaki açılma süreci doktorlar tarafından yakından izlenir. Bu yöntem, bebeğin veya annenin sağlık durumu (karaciğer enzimleri yüksekliği gibi) risk altındaysa doğumu güvenli bir şekilde gerçekleştirmek için tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karaciğer enzimi yüksekliği neden risklidir?
Gebelikte karaciğer enzimlerinin yükselmesi, özellikle gebelik kolestazı gibi durumların habercisi olabilir ve hem anne hem de bebek sağlığı açısından yakından takip gerektirir. Bu durum bebeğin stres altına girmesine veya anne karnında riskli bir ortam oluşmasına neden olabilir. Bu nedenle doktorlar, enzim değerlerini kontrol altına almak ve bebeği riske atmamak için doğumu planlı bir şekilde başlatmayı tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi stresi ve korkuyu azaltmak için neler yapılabilir?
Doğum korkusunu hafifletmek için en etkili yöntem, süreci doktorunuzla detaylıca konuşmak ve bebeğinize kavuşacağınız anı hayal ederek zihninizi olumluya odaklamaktır. Nefes egzersizleri yapmak, doğum sırasında sakin kalmanıza yardımcı olurken, yanınızda güvendiğiniz bir doğum destekçisinin bulunması kendinizi daha güvende hissetmenizi sağlar. Unutmayın ki tıbbi müdahale, bebeğinizin sağlığını korumak adına atılan en güvenli adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi sonrası doğum sancısı hemen başlar mı?
Çatı muayenesi, doğum kanalının bebeğin geçişine uygun olup olmadığını anlamak için yapılan fiziksel bir kontrol olup, doğrudan doğum sancısını tetikleyen bir işlem değildir. Bazı kadınlarda işlem sonrası hafif bir hassasiyet veya lekelenme görülebilir ancak bu durum genellikle doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmez. Suni sancı kararı alındıysa, doğum süreci hastanede kontrollü bir şekilde başlatılacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı ile doğumda nelere dikkat edilmelidir?
Suni sancı sürecinde en önemli nokta, NST cihazına bağlı kalarak bebeğin kalp atışlarını ve kasılmalarınızın şiddetini sürekli izlemektir. Hareket etmek ve pozisyon değiştirmek sancıların daha kolay yönetilmesine yardımcı olabilir. Ayrıca süreç boyunca sağlık ekibinin yönlendirmelerine uymak, sıvı tüketimine dikkat etmek ve düzenli nefes alıp vererek vücudu rahatlatmak doğumun daha konforlu geçmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 409 göst.
23 Ekim 2022 Doğum kategorisinde Zeynep Altun (34 puan) sordu
0 oy
7 cevap 755 göst.
0 oy
8 cevap 634 göst.

1,512,194 soru

24,666,153 cevap

366,986 kullanıcı

...