22 haftalık gebeyim, yemekten sonra kasık ağrısı normal mi?

0 oy
428 göst.
10 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (31 puan) sordu
Bugün on iki gibi yemek yedim sonra kasık tarafımın olduğu bölgede ağrım vardı yaklaşık beş dakika kadar sürdü ilk gebeliğim yaşım 17 sizce normal mi 
Gebelik haftası 22+6
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

1 cevap

0 oy
10 Ekim 2021 (88 puan) cevapladı
Benim de oluyor kuzum eğer çok sık ve sancılı geçmiyorsa uzan biraz elinle masaj yap iyi geliyor. Rahim büyüdüğü için ve bebek yavaş yavaş yukarı çıkmaya başladığı için hem artık büyüdü birçok sebepten dolayı olabiliyor. Ama dediğim gibi seni rahatsız edecek düzeyde ve sürekli oluyorsa doktoruna danış.
10 Ekim 2021 (727 puan) yorumladı
Şuan 22.3. Haftalık oldum arasıra sancı giriyor  çok fena geciyor bebek yerinde durmuyor o yüzden mi bu ağrılar oluyor acaba kızımda bunu  hiç yaşamadım oglum erken gelmesinden korkuyorum
10 Ekim 2021 (88 puan) yorumladı
Uygulamada 6. Ay detayına bak orda da yazıyor rahim kendini doğuma hazırlıyormus içini rahat tut Allahın izniyle bisey olmaz bebislerimize
10 Ekim 2021 (727 puan) yorumladı
İnşallah bacım  inşallah  hayırlısıyla dogsun yavrularımız
11 Ekim 2021 (117 puan) yorumladı
2. Gebeliğim gayet normal seyrediyor karnın büyüyor 22 hafta 3 günlük olduk. Korkma saglicakla al bebegini kucagina inşallah
11 Ekim 2021 (727 puan) yorumladı
Amin  canım  inşallah   kurban oldugum rabbim korusun evlatlarımızı inşallah bacım
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

22 haftalık gebelikte yemekten sonra kasık ağrısı neden olur?
22 haftalık gebelikte yemek sonrası hissedilen kasık ağrısı, genellikle rahmin büyümesiyle gerilen bağ dokularından veya sindirim sistemindeki yavaşlamadan kaynaklanan gaz sancılarından kaynaklanır. Gebeliğin bu döneminde artan kan akışı ve bebeğin hareket alanı genişlediği için mide ve bağırsak baskısı ağrı hissini tetikleyebilir. Ancak ağrı şiddetliyse, geçmiyorsa veya beraberinde kanama gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 yaşında ilk gebelikte kasık ağrısı normal mi?
17 yaşında veya herhangi bir yaşta ilk gebelikte kısa süreli kasık ağrıları genellikle vücudun gebelik sürecine uyum sağlamasıyla ilişkilidir. Rahim kaslarının esnemesi ve yuvarlak bağ ağrısı olarak bilinen durum bu haftalarda yaygındır. Yine de genç yaş gebeliklerinde vücudun verdiği tepkiler kişiden kişiye değişebileceği için, ağrının sıklığı ve süresi yakından takip edilmeli, şüphe duyulan her durumda uzman bir hekime danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kasık ağrısı ne zaman tehlikeli kabul edilir?
Gebelikte kasık ağrısı; şiddetli, düzenli aralıklarla gelen, dinlenmekle geçmeyen ve beraberinde vajinal kanama, su gelmesi veya ateş gibi belirtiler eşlik ediyorsa tehlikeli kabul edilir. 22. haftada hissedilen ağrılar eğer batma veya çekilme şeklindeyse çoğunlukla normal karşılanır ancak ağrının günlük yaşamı kısıtlayacak kadar yoğunlaşması veya kasılma şeklinde hissedilmesi durumunda mutlaka tıbbi değerlendirme yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
22 haftalık gebelikte kasık ağrısını hafifletmek için ne yapılmalı?
22 haftalık gebelikte kasık ağrısını hafifletmek için öncelikle ani hareketlerden kaçınmalı ve dinlenmeye özen gösterilmelidir. Yemeklerden sonra ağrı oluşuyorsa küçük porsiyonlarla ve sık aralıklarla beslenmek sindirimi kolaylaştırarak baskıyı azaltabilir. Ayrıca sol tarafa doğru yatmak rahme giden kan akışını düzenleyerek hissedilen gerginliği ve ağrıyı azaltmaya yardımcı olabilir, ancak ağrı devamlılık arz ediyorsa mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 5 dakika süren kasık ağrısı doğum belirtisi olabilir mi?
22 haftalık gebelikte 5 dakika süren kısa süreli kasık ağrısı genellikle doğum belirtisi değildir; bu dönemde hissedilen ağrılar daha çok rahim büyümesi ve sindirim sistemi kaynaklıdır. Gerçek doğum sancıları genellikle düzenli aralıklarla gelir, şiddeti giderek artar ve uzun sürer. Yine de her türlü ağrı durumunda kendi kendinize teşhis koymak yerine gebelik takibini yapan doktorunuza durumu bildirerek profesyonel görüş almanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,557 soru

24,670,785 cevap

367,241 kullanıcı

...