NST sonucumda sancı çıktı, bu ne anlama geliyor?

0 oy
331 göst.
13 Ekim 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (1,045 puan) sordu

image

kızlar ağrım var demiştim acile gittim. Sancım çıkmış mı. Doktora gönderdim daha cevap gelmedi. 

Gebelik haftası 37

2 Cevap

0 oy
13 Ekim 2021 (2,964 puan) cevapladı
Hayır yok canım. Az az görünenler de yalancı sancı işte 
13 Ekim 2021 (1,045 puan) yorumladı
Anladım teşekkür ederim. Ebe doktoruna gönder dedi. Ben de bişey mi var ki diye korktum.
13 Ekim 2021 (2,964 puan) yorumladı
Yok ya. Doktor her nst.ye bakıyor. O yüzden.
-Reklam-
0 oy
13 Ekim 2021 (1,978 puan) cevapladı
Düşük sancı var canım yeterli değil bugün bende girdim 40 lari gören sancı vardı doktorum. Sancı var ama düşük doğum için yeterli miktarlar değil dedi.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST sonucunda sancı çıkması ne anlama gelir?
NST sonucunda sancı çıkması, rahim kasılmalarının cihaz tarafından kaydedildiği anlamına gelir. Bu durum mutlaka doktorunuz tarafından klinik muayene ve ultrason bulguları ile birlikte değerlendirilmelidir. Sancının şiddeti, düzeni ve gebelik haftanız, bu kasılmaların gerçek bir doğum sancısı mı yoksa düzensiz kasılmalar mı olduğunu belirleyen en kritik faktörlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testinde sancı değerleri kaç olmalıdır?
NST cihazında sancı değerleri (kontraksiyonlar) genellikle 0 ile 100 arasında bir skalada izlenir. Değerin yüksek çıkması tek başına doğumun başladığı anlamına gelmez; önemli olan bu sancıların düzenli aralıklarla gelmesi ve süresidir. Genellikle 10 dakikada bir veya daha sık tekrarlayan, giderek artan şiddetteki düzenli sancılar gerçek doğum sancısı olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkınca ne yapmalıyım?
NST'de sancı çıktığında panik yapmadan doktorunuzun sonuçları yorumlamasını beklemelisiniz. Eğer sancılarınıza eşlik eden su gelmesi, kanama, bebek hareketlerinde azalma veya çok şiddetli karın ağrısı gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden tekrar sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Doktorunuz sancıların sıklığına göre sizi takip altına alabilir veya gerekli görürse farklı tetkikler isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sancısı ile gerçek doğum sancısı nasıl ayırt edilir?
NST sancısı ile gerçek doğum sancısını ayırt etmenin en temel yolu sancının düzeni ve şiddetidir. Yalancı sancılar (Braxton Hicks) genellikle düzensizdir, pozisyon değiştirmekle geçer ve şiddeti artmaz. Gerçek doğum sancıları ise zamanla daha sık, daha uzun ve daha şiddetli hale gelir, dinlenmekle geçmez ve genellikle bele vuran bir ağrı şeklinde hissedilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testi gebeliğin kaçıncı haftasında yapılır?
NST testi genellikle gebeliğin 32. haftasından itibaren, özellikle riskli durumlarda veya doktorun gerekli gördüğü anlarda düzenli olarak yapılır. 36. haftadan sonra ise çoğu hekim rutin kontrollerde bebeğin iyilik halini takip etmek için NST çekilmesini önerir. Sancı şikayeti olan gebelerde ise haftadan bağımsız olarak sancı durumunu kontrol etmek amacıyla acil durumlarda istenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 650 göst.
0 oy
8 cevap 732 göst.
0 oy
3 cevap 394 göst.

1,512,339 soru

24,667,968 cevap

367,099 kullanıcı

...