4'lü tarama testi sonuçlarım ne anlama geliyor?

0 oy
575 göst.
14 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (406 puan) sordu

Raporlar bunlar 

image

image

image


Gebelik haftası 17+3

2 Cevap

0 oy
14 Ekim 2021 (1,378 puan) cevapladı
Sonuç gayet normal
14 Ekim 2021 (1,378 puan) yorumladı
Sonuçta cutt off değerinin altında yazıyor yani risk çok düşük neden başka test istediğini sormadinmi özel hastanedemi yaptirdin
14 Ekim 2021 (406 puan) yorumladı
Evet özel hastane
14 Ekim 2021 (1,378 puan) yorumladı
Benim sonucum seninkinden daha ortalarda benden bile istemediler devlete gidiyorum
14 Ekim 2021 (406 puan) yorumladı
En iyisi kafaya takmıyım
14 Ekim 2021 (1,378 puan) yorumladı
Tabikide takma bak ben 35 yaşındayım risk 383/1çıkmasına rağmen doktor normal dedi seninki binlerde rahat ol
-Reklam-
0 oy
14 Ekim 2021 (3 puan) cevapladı
Sana yakın sonuç bende de çıkmıştı ama benim yaş faktörüm var senin yaşın benden küçük riskli olduğunu düşünmüyorum. Eğer yaşın 35 üzeri olsaydı nifty testi yaptır derdim. Ben o şekilde kafam rahat etmişti ama tarama bile yaptırmayan gebeler var. Nifty testi yurt dışında yapıldığı için ücretleri fazla 2.500-5000 arası fiyat veriyorlar bilgin olsun 
14 Ekim 2021 (406 puan) yorumladı
Evet öyle 3300 istediler benden. Yaptırmams gerek yok sanırım. Detaylı ultrasona herşey ortaya çıkar değil mi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4'lü tarama testi sonuçlarındaki değerler nasıl yorumlanır?
4'lü tarama testi sonuçları AFP, hCG, uE3 ve İnhibin-A değerlerinin anne yaşı ile beraber değerlendirilmesiyle elde edilir. Bu değerler laboratuvar ortamında hesaplanan MoM (medyanın katı) değerleri üzerinden risk analizi yapılarak yorumlanır. Sonuçlarda çıkan risk oranının düşük veya yüksek olması tek başına kesin bir tanı koydurmaz, sadece olası riskleri belirlemek için kullanılan bir tarama yöntemidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4'lü tarama testi sonucunda yüksek risk çıkması ne anlama gelir?
4'lü tarama testi sonucunda yüksek risk çıkması, bebeğin genetik bir anomali taşıma olasılığının tarama eşik değerinin üzerinde olduğu anlamına gelir. Ancak bu durum bebeğin kesinlikle hasta olduğu anlamına gelmez, sadece detaylı ultrason veya amniyosentez gibi ileri düzey tanısal testlerin yapılması gerektiğine işaret eden bir uyarıcıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4'lü tarama testi hangi haftalar arasında yapılır?
4'lü tarama testi gebeliğin 16. ile 20. haftaları arasında yapılması en uygun olan bir tarama testidir. En sağlıklı sonuçlar için ideal zamanlama 16-18. haftalar arası kabul edilse de, 20. haftaya kadar testin uygulanması mümkündür. Gebelik haftasının tam olarak belirlenmesi, test sonuçlarının doğru hesaplanması için kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4'lü tarama testi ile hangi hastalıklar taranır?
4'lü tarama testi temel olarak Down sendromu (Trizomi 21), Edwards sendromu (Trizomi 18) ve nöral tüp defektleri gibi bazı genetik anomalilerin riskini belirlemek için kullanılır. Test, kandaki dört farklı proteinin düzeyini ölçerek bebeğin kromozomal açıdan taşıdığı riskleri istatistiksel bir oran olarak sunar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4'lü tarama testi sonucu neden düşük veya yüksek çıkar?
Test sonuçları anne yaşı, gebelik haftası, annenin kilosu, sigara kullanımı ve diyabet gibi faktörlerden doğrudan etkilenir. Kan değerlerinin medyan değerine göre sapması, laboratuvarın belirlediği risk oranlarını değiştirir. Bu nedenle sonuçlar mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı tarafından klinik bulgularla birlikte değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 246 göst.
0 oy
2 cevap 391 göst.
0 oy
4 cevap 578 göst.
0 oy
2 cevap 371 göst.
3 Ocak 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Denizsimra (44 puan) sordu

1,512,184 soru

24,666,033 cevap

366,979 kullanıcı

...