37 haftalık hamileyim, devlet hastanesinde sezaryen yaparlar mı?

0 oy
223 göst.
14 Ekim 2021 Doğum kategorisinde (100 puan) sordu
Şimdi ye kadar sadece 1 defa gittim devlet hastanesi ne çünkü randevu bulamadım bir kaç defa da aldım hekim polikinlik yapmayacaktır diye iptal edildi 37 haftadayım devlet hastanesi doktoru bana gün verip sezeryan ameliyatımı yapar mı?
Gebelik haftası 37+3
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

1 cevap

0 oy
14 Ekim 2021 (396 puan) cevapladı
36 haftadan sonra gebe triaj bölümünden sabah 8 de gidince sıra alıp muayene olabiliyorsunuz.
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim, hiç muayene olmadığım devlet hastanesinde sezaryen yaparlar mı?
Acil durumlar dışında devlet hastanelerinde sezaryen ameliyatı olabilmek için öncelikle ilgili hastanenin polikliniğine kayıt yaptırmanız ve doktorunuzun durumunuzu değerlendirmesi gerekir. 37. haftada hastaneye başvurduğunuzda, doktorunuz mevcut tıbbi kayıtlarınızı inceleyerek veya gerekli tetkikleri yaparak doğum planlamanızı oluşturacaktır. Hiç takipli olmadığınız bir hastaneye gittiğinizde, sistem üzerinden randevu alarak veya hastanenin acil doğum birimi üzerinden giriş yaparak süreci başlatmanız beklenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma çok az zaman kala devlet hastanesinde sezaryen randevusu nasıl alınır?
Doğuma çok az zaman kala randevu bulamıyorsanız, MHRS sistemi üzerinden 'gebe bilgilendirme' veya 'yeni kayıt' polikliniklerini takip etmeniz önerilir. Randevu bulamadığınız durumlarda ise hastanelerin kadın hastalıkları ve doğum acil servisleri 7/24 hizmet vermektedir. 37. haftayı doldurmuş bir gebelik 'miadına yakın' kabul edildiği için, acil servise başvurduğunuzda doktorlar sizi değerlendirerek durumunuzun aciliyetine göre gerekli yönlendirmeleri veya yatış işlemlerini yapacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde takipsiz gebelerin sezaryen ameliyatı süreci nasıl işler?
Takipsiz gebelerin devlet hastanesinde sezaryen olması için hastanenin doğumhanesine veya acil servisine başvurması gerekir. Hekim, ultrason ve diğer tetkiklerle bebeğin durumunu, suyun miktarını ve doğum kanalını kontrol ederek sezaryen kararı verebilir. Daha önce hiçbir muayeneniz olmasa dahi, hastane yönetimi tıbbi bir gereklilik durumunda sizi geri çeviremez ve gerekli doğum müdahalesini gerçekleştirmekle yükümlüdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık hamileyim, hastanede doğum için gün alma süreci nasıldır?
37. haftada doktorunuz bebeğin gelişimi ve sizin sağlık durumunuza bakarak doğum şekline karar verir. Eğer tıbbi bir zorunluluk (bebeğin ters durması, plasenta sorunları vb.) varsa doktorunuz size sezaryen için gün verebilir veya doğumun başlamasını bekleyebilir. Bu süreçte doktorun sizi muayene ederek 'sezaryen endikasyonu' koyması şarttır, bu nedenle en kısa sürede bir hekimle görüşüp durumunuzu bildirmeniz en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde sezaryen için hangi belgeler gereklidir?
Devlet hastanesinde sezaryen veya doğum işlemleri için yanınızda mutlaka kimlik kartınız ve varsa daha önce yaptırdığınız tahlil sonuçlarını içeren dosyalarınız bulunmalıdır. Eğer daha önce hiç takibiniz yapılmadıysa, hastane görevlileri sizden gebelik geçmişinize dair sözlü bilgi alacak ve acil kayıt açılacaktır. Önemli olan, 37. haftada olduğunuzu belirterek hastanenin kadın doğum acil birimine başvurup muayene talebinizi iletmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
11 cevap 791 göst.
14 Ekim 2021 Doğum kategorisinde Ozosis (100 puan) sordu
0 oy
6 cevap 430 göst.

1,512,150 soru

24,665,560 cevap

366,955 kullanıcı

...