İki aylık hamileyim ve tiroid ilacım bebeğe zarar verir mi?

0 oy
383 göst.
14 Ekim 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (210 puan) sordu
Herkese meraba size bişey danışıcam ben iki aylık hamileyim ve tiroid hastasıyım kadın doğuma gittim  kullandığım ilaçların bebeğime etki edebilecegini söyledi ve kürtaj olmam gerektigini söyledi benim gibi aynı durumu yaşayıp yada buna rağmen doğum yapanınız oldumu ne yapmam gerekiyor yardımcı olursanız çok sevinirim
Gebelik haftası 8+4
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

6 Cevap

0 oy
14 Ekim 2021 (296 puan) cevapladı
Bende trioidi hastasıyım ilaçta kullanıyorum ama hiç böyle bir şey duymadım. Tam tersi ilaçları düzenli kullanmasambebege daha çok etki ediyor. 
-Reklam-
0 oy
14 Ekim 2021 (852 puan) cevapladı
Beeennnnnnnn tyramazol kullandigim icin doktoe engelli olur aldir dedi kesinlikle aldirmadim oglum sagliklica dogdu asla ama asla inammayin olacagi varsa dogdugu zamanda bi yerden düser yine engelli olur
0 oy
14 Ekim 2021 misafir cevapladı
Başka doktora daha git canım 
0 oy
14 Ekim 2021 (601 puan) cevapladı
Merhaba bende tiroit hastasiyim hasimato var ve ilaç kullaniyorum kullanmazsam kötü dedi doktor her ay tahlil verip kontrol oluyorum ilacın dozunu ayarlıyorlar valla oğlumda var ondada kullanmistim hiçbişey yok masallh sağlıklı sasrdim ben böle bişey duyunca hangi ilacı kullaniyrsunz eutrox benimki sizin ilaç falan mi değişik 
0 oy
14 Ekim 2021 (266 puan) cevapladı
Bende troid hastasiyim ilk hamileligimde bilmiyorduk bu yuzden dusuk yaptim simdi duzenli bir sekilde 125 mg kullaniyorm 21 haftalik hamileyim kullanmazsan sikinti
0 oy
14 Ekim 2021 (831 puan) cevapladı
Bende de gebe kaldıktan sonra tiroit yükseldi doktorum ilaç tedavisine başlamam gerektiğini söyledi neredeyse Sekiz aydır düzenli ilaç kullanıyorum doktor size nasıl öyle bir şey söyler anlam başka doktorlarada danışmanız da büyük fayda var cnm

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İki aylık hamileyken tiroid ilacı kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Tiroid ilaçlarının çoğu hamilelikte doktor kontrolünde güvenle kullanılabilir ancak ilacın türü ve dozajı hayati önem taşır. Gebeliğin ilk üç ayında tiroid hormon seviyelerinin dengede tutulması, bebeğin beyin ve sinir sistemi gelişimi için kritiktir. İlacı bırakmak yerine, endokrinoloji uzmanına danışarak gebeliğe uygun doz ayarı yapılması genellikle tercih edilen yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid ilacı kullanırken nelere dikkat edilmelidir?
Hamilelikte tiroid ilacı kullanırken en önemli nokta, TSH, T3 ve T4 değerlerinin her ay düzenli olarak takip edilmesidir. İlacın aç karnına, sabahları ve diğer vitaminlerden en az 30-60 dakika önce alınması emilimi artırır. Gebelik ilerledikçe tiroid ihtiyacı değişebileceğinden, ilacın dozu mutlaka bir endokrinolog tarafından periyodik olarak güncellenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tiroid hastasıyım hamilelikte kürtaj kararı nasıl değerlendirilir?
Tiroid hastalığı tek başına gebeliğin sonlandırılmasını gerektiren bir durum değildir; aksine, doğru tedavi ile sağlıklı gebelikler mümkündür. Eğer doktorunuz kürtaj önerdiyse, bunun nedeni kullanılan ilacın o anki gebelik haftasında riskli olması veya hastalığın çok kontrolsüz seyretmesi olabilir. İkinci bir görüş olarak mutlaka perinatoloji uzmanına veya gebelik takibinde deneyimli bir endokrinoloğa başvurarak durumunuzu detaylıca değerlendirmeniz önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid ilacının bebeğe etkisi nasıl takip edilir?
Gebelik sürecinde tiroid ilacının bebeğe etkisi, düzenli kan tahlilleri ve detaylı ultrason taramaları ile takip edilir. Bebeğin gelişimi, tiroid hormon düzeylerinin normal aralıkta seyretmesine bağlıdır. Eğer annenin tiroid değerleri dengedeyse, kullanılan uygun dozajdaki ilaçlar bebek üzerinde olumsuz bir etki yaratmaz; ancak değerlerin dengesiz olması düşük veya gelişim geriliği riskini artırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tiroid hastasıyken sağlıklı bir hamilelik geçirmek mümkün mü?
Evet, tiroid hastası olan kadınların büyük çoğunluğu, endokrinoloji ve kadın doğum takibi altında sağlıklı doğum yapabilmektedir. Önemli olan gebelik öncesinde veya öğrenildiği anda tiroid değerlerini ideal aralığa getirmektir. Gebelik boyunca yapılan doz ayarlamaları ve sıkı takip, tiroid kaynaklı komplikasyon riskini en aza indirerek sağlıklı bir gebelik süreci geçirilmesine olanak tanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 554 göst.
0 oy
0 cevap 272 göst.

1,512,532 soru

24,670,467 cevap

367,226 kullanıcı

...