Epidural normal doğum sonrası idrar yapamıyorum, ne yapmalıyım?

0 oy
1,436 göst.
15 Ekim 2021 Doğum kategorisinde (548 puan) sordu
Arkadaşlar pazartesi günü epidural normal doğum yaptım.İçerde çok fazla yırtık var dışarda epizyotomi.İlk gün idrarımı yapamadım sonda takıldı.Ertesi gün hissedince çektiler sondayı az az idrar yapiyordum .Ben yaptığımı sanmışım ,çarsamba akşamı karın ağrısıyla acile gittim 3 litre idrar boşaltildi sondayla eve geldim.psikolojik olarak zaten zor olan bu dönem İyice zorlaştı.Ped ya da bez kullansam da süzülen kan sürekli bacaklarımdan aşağı süzülüyor .Zaten dikişlerden dolayı oturmak yatmak cok zor bir de sondayla gerçekten psikolojim bozuldu . Ürolojiye gittim bir süre sondalı kalmamı söyledi olabilir dedi gecistirdi. Anestezi Bel MR ı istedi onu da çektirdim sinirlerde hasar çıkmadı.Bu arada üroloji hemşiresiyim. Bugün çok bunalıp  mesane egzersiziyle sondayı çıkardım sıkışırsam arkadasım gelip takacak ama gerçekten çok zor:( İdrara çıkmaya çalışıyorum.Bildiğiniz bir yöntem var mı idrar yapmamı kolaylaştırıcak? Başına böyle bir şey gelen var mı epiduralden ya da normal doğumdan sonra .Gerçekten çok mutsuzum :(
Gebelik haftası Doğdu

9 Cevap

0 oy
15 Ekim 2021 (166 puan) cevapladı
Çok geçmiş olsun canım ya çok üzüldüm. Bende normal doğum yaptım ama idrarımı yaparken korkmuştum yanma falan olursa diye hiç bişey olmadı şükür . İlk defa senin gibi bişey duydum çok geçmiş olsun post yukarı çıksın 
16 Ekim 2021 (548 puan) yorumladı
teşekkür ederim Allah düşmanımın basina vermesin  zaten.Hele bide lohusayken :(
-Reklam-
0 oy
15 Ekim 2021 (563 puan) cevapladı
Çok geçmiş olsun hiç bi bilgiö yok umarım bilen çıkar post yukarı çıksın diye yazıyorum
16 Ekim 2021 (548 puan) yorumladı
Teşekkür ederim canım :(
0 oy
15 Ekim 2021 (295 puan) cevapladı
Gecmis olsun bu epiduralle mi alakali? ben de epidural dusunuyordum.1 normal doğum yaptim oyle bir durum yasamadim
16 Ekim 2021 (548 puan) yorumladı
Bilmiyorum canım .Ama onla ilgili olsa sinir hasari olurdu heralde .4-5 cm açıklıkta sancı çekerken takiyolar epidural  o yüzden çok tedirginim kıpırdayıp bi hataya sebep olduysam diye:(
0 oy
15 Ekim 2021 (90 puan) cevapladı
Çok geçmiş olsun çok üzüldüm.bende kızımı epidural normal doğumla yaptım ama doğumdan çıkar çıkmaz hemşire odama geldi çiş yapmam için 1 saat uğraştı yapamadım ben de ama 1 saat bekledi çok üzerine düştüler. Bende ilk idrarımı yaparken çok acı çektim korktum ama öyle Bi sorunum olmadı rabbim şifanı zı versin 
16 Ekim 2021 (548 puan) yorumladı
ilk idrarırımı da geç yaptım zaten ama .Az az yetmiyor malesef bi yerde çok dolunca kasık ve karın ağrısı yapıyor zaten dün geceden beri iki kere az   yaptım yine sondalı devam edicem sanırım gerçekten sinirim çok bozuk
0 oy
15 Ekim 2021 (106 puan) cevapladı
Bende epidural dogum yaptım hiçbir konuda sıkıntı yaşamadım idrarla ne alakası varki epidural in onuda anlaamdim normal doğumla alakası vardır da belki sindide epidural düşünüyorum çok konforlu bı doğum çünkü
16 Ekim 2021 (548 puan) yorumladı
Hangisiyle alakali ben de bilmiyorum.Epidural açılan kanaldan sinir dalları yayılıyor.Sinir hasarıyla mı alakalı diye MR cekildim .
0 oy
16 Ekim 2021 (571 puan) cevapladı
Bende epidural normal doğum yaptım hiç böyle bir şey yaşamadm çok geçmiş olsun 
16 Ekim 2021 (548 puan) yorumladı
Normal doğumla mı ilgili epiduralle mi bilmiyorum ama çok teşekkürler :(
0 oy
16 Ekim 2021 (548 puan) cevapladı
Arkadaşlar yok mu bilgisi olan :(
0 oy
28 Şubat 2022 (1 puan) cevapladı

Merhaba,

Öncelikle geçmiş olsun umarım sağlığınız yerindedir.

Ben 8 Ocak 2022 tarihinde epiduralle normal doğum yaptım. Doğum sonrasında tamamen boşaltamamakla birlikte gün içinde bir kaç sefer ve bir kaç damla olmak üzere idrarımı yapabiliyordum. 14 Ocakta kadın doğum uzmanı glob vezikale olduğunu söyleyerek  sonda taktı ve yaklaşık 5 litre boşaltım oldu. Ürolog tavsiyesi üzerine 2 hafta mesane egzersizi yaptık ancak yine çözülmedi bunun üzerine 3 hafta sonda takılı kaldı ve 6 gün mesane egzersizi yapmama rağmen yinede çözülmedi problem. Nihai aşamada tens tedavi için Hacettepe üniversitesi hastanesine yönlendirildim.

Lütfen tedavi sürecindeki tecrübelerinizi benimle paylaşır mısınız? 
Önerebileceğiniz bir hekim veya tedavi yöntemi varmı?



0 oy
28 Şubat 2022 (1,070 puan) cevapladı
Merhaba cnm bnde 6 yıl önce epidurel normal yaptım bndede tam tersi oldu çişimi hissediyordum ve hiç bir şekilde tutamıyordum sanki oradaki sinir ve kaslarımı kullanamıyordum felçi gbi afedersin idrarım geldiği an bacaklarımdan bildiğiniz süzülüp gidiyordum şırşır ancak aktığını hissediyordum çok ağladım çok endişelendim bundan sonra öyle kalıcak sandım günde 4 5 haata bezi değişiyordum en büyüklerinde ancak yavaş yavaş 6.7.kaslarım çalışmaya başladı yaklaşık 10.gün tutabilmeye çalıştım bna bu durumun epidurel den kaynaklandığı söylendi tam tersi bir durum ama bnzerdi düzelmişti bilgi vermek istedim sanada

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Epidural normal doğum sonrası idrar yapamama durumu neden olur?
Epidural anestezi, mesane kaslarının ve idrar yolundaki sinirlerin geçici olarak uyuşmasına neden olarak idrar hissinin kaybolmasına yol açabilir. Doğum eylemi sırasında mesaneye uygulanan baskı ve bölgedeki travmalar, mesanenin boşaltılmasını engelleyen idrar retansiyonu sorununu tetikleyebilir. Genellikle bu durum doğumdan sonraki ilk 24-48 saat içinde kasların duyarlılığını kazanmasıyla kendiliğinden düzelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra idrar yapamama durumunda sonda ne kadar süre takılı kalır?
Doğum sonrası idrar yapamama durumunda sonda takılma süresi hastanın mesane fonksiyonlarını geri kazanma hızına bağlıdır. Genellikle mesane kasları toparlanana kadar 24 ile 48 saat arasında sonda kullanımı tercih edilir. Eğer hastanın kendi kendine idrar yapma yetisi geri dönmezse, üroloji uzmanı tarafından mesane boşaltımını kolaylaştıracak ek tedavi yöntemleri veya daha uzun süreli sonda takibi planlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası idrar yapmayı kolaylaştırmak için ne yapabilirim?
İdrar yapmayı kolaylaştırmak için öncelikle mesane üzerindeki baskıyı azaltacak şekilde ılık duş almak veya alt bölgeye ılık kompres uygulamak kasların gevşemesine yardımcı olabilir. İdrar yapmaya çalışırken musluk suyu sesi dinlemek veya derin nefes egzersizleri yaparak pelvik taban kaslarını rahatlatmak etkili olabilir. Ancak, mesanede aşırı idrar birikmesi (retansiyon) ciddi bir durumdur; eğer idrar yapamıyorsanız mutlaka bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Epidural sonrası idrar yapamama kalıcı bir sinir hasarına işaret eder mi?
Epidural anestezi sonrası idrar yapamama durumu, büyük oranda geçici bir sinir baskılanmasıdır ve nadiren kalıcı bir hasara neden olur. Eğer MR gibi görüntüleme yöntemlerinde sinirlerde bir hasar saptanmadıysa, bu durum genellikle mesanenin doğum travması sonrası ödemlenmesi veya anestezinin etkisinin tam geçmemesiyle ilgilidir. İdrar fonksiyonları genellikle birkaç gün içerisinde, ödemin azalması ve sinir iletiminin normale dönmesiyle tamamen iyileşir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra idrar yaparken zorlanma ve ağrı nasıl geçer?
Doğum sonrası idrar yaparken yaşanan ağrı ve zorlanma, epizyotomi dikişlerinin ve bölgedeki doku ödeminin bir sonucudur. İdrar yaparken bölgeye ılık su dökmek veya perinedeki dikişlerin tahriş olmasını önlemek için idrarı öne doğru yönlendirmek ağrıyı azaltabilir. Hijyene dikkat ederek dikiş bölgesini temiz tutmak ve doktorunuzun onayladığı ağrı kesicileri kullanmak iyileşme sürecini konforlu hale getirecektir; şikayetleriniz devam ederse mutlaka doktorunuza danışın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,230 soru

24,666,622 cevap

367,022 kullanıcı

...