Hamileliğin 10. haftasında sırt üstü yatmak zararlı mı?

0 oy
1,533 göst.
17 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (35 puan) sordu
Internetten okuduguma gore hamileyken sırt ustu yatmak bebeğe zarar veriyomus yeteri kadar okjijen gitmiyomus bu kacinci haftada geçerli bnm suan 10+4 sirt üstü yatınca tedirgin oluyorum bu ilerleyen  haftalarda mi gecerli ilk dönemler icin de geçerli mi
Gebelik haftası 10+4

12 Cevap

0 oy
17 Ekim 2021 (2,938 puan) cevapladı
Ben düşük tehdidi nedeniyle en başından suanki 13. Haftana kadar hala daha sırt üstü yatıyorum ebeye sordum yüz üstü haricî yatabilirsin dedi  ilerleyen zamanlarda o dedi hangi hafta bilmiyorum ama gittikçe bende soruyorum
-Reklam-
0 oy
17 Ekim 2021 (453 puan) cevapladı
Kuzum şöyle ilk dönemler her türlü yatabilirsin ama karnın biyüdükçe yüzüstü yatamıyorsun, bir de karnın büyüdüğünde sırt üstü yattığın zaman karından geçen büyük damarlara baskı yapıyor bebek büyüdüğü için ve bu yüzden seni tansiyonun düşüyor bebeğe de yeterli kan gitmiyor. Ben 5. Aya kadar falan hiç sıkıntı çekmedim ondan sonra karnım büyüyünce yatamamaya başladım. Hem tansiyonun düşüyo bi garip oluyorum hem de nefes almamı engelliyo baskı yaptığı için bebek. Sadece sağ sol yatıyorum 32 haftalığım
0 oy
17 Ekim 2021 (2,349 puan) cevapladı
Ben hamileligin en basindan beri tedirgin yatiyorum kimisi 16.haftadan itibaren diyo kimisi daha ileri haftalarda bebek kilosu artinca yatmayin diyo bilemiyorum.. en sagliklisi sola yatmakmis ben sol ve saga uzanip yatiyorum bide sırt ustu yatasin gelir ise tam sirtini yataga koymadan arkana yastikla destek yapıp yarabilirsin yani bn öyle yapıyorum kaan kocatepeden dinlemistim çok şükür sorun yasamadm 32 haftaligim.
0 oy
17 Ekim 2021 (181 puan) cevapladı
Bebeğe zarar vermez sadece sırtınızda kalbe giden damarınız var o ağırlık ve baskıdan etkilendiği için sizin tansiyonunuzu düşürür çarpıntı vs yapar. Yoksa bebek sıkışmıyor.amniyon sıvısı onu öyle güzel koruyorki sırtüstü yatıyor oluşunuz onu etikelemz. Dr lar sırtüstü yatıkacaksa arkaya bir yastık koyup hafif dayanarajçk uyunulmasını söylüyor tamamen sırtüstü drğil. Hafif eğik. Bebek için en uygun pozisyon ise sola yatmak. Kan akışı oksijen daha yoğun oluyor bebeğe. Ama sağa yatmakta kötü değil. Buda öneriliyor çoğunlukla. Ben genelde hafif suırtüstü yada sağa yatıyorum. Sola yattığımda oluyor ama kalbim altta kaldığı ve ağurlaştığım için nefesim daralıyor. O nedenle sağa daha çok yatıyorum. Bebek hangi pozisyonda hareketi sıklaştırıyorsa bilinki keyfi yerinde. Benimki sağ solda coşuyor. Ama solda daha bi coşuyor
0 oy
17 Ekim 2021 (1,978 puan) cevapladı
Genelde 20.haftadan sonra pozisyon önemli oluyor canım. Yatabilirsen sola doğru yatmak en iyisi ama sağa dogruda yatabiliyorsun. Şuan haftan küçük istediğin şekilde yat.
0 oy
17 Ekim 2021 (181 puan) cevapladı
Haftan çok küçük 6.aydan sonra sağ sol ve hafif eğik yastık destekli sırtüstü yatabilirisn. Şuan istediğin gibi yat
0 oy
17 Ekim 2021 (88 puan) cevapladı
Sen istediğin şekilde yat zaten bebeği etkileyecek bir durumda vücudun seni rahatsız edip istediği pozisyonda yatırıyor merak etme canım :D ben 23+2 oldum daha yeni yeni yüz üstü yatmakta zorlanıyorum bebeğim de sağlıklı 
0 oy
17 Ekim 2021 (346 puan) cevapladı
16.haftadan sonra hep soluma yatmaya calistim. Hatta doktoe onerisi ile hamile yastigi aldim çünkü fark etmeden sirt ustu uyuyordum uyku esnasinda. Bu yastik hepsini engelledi tavsiye ederim sana da. 12.haftada bu yastigi almistim. Alismak basta zaman aliyor ama alisinca da onsuz yatamiyorsun :)
0 oy
17 Ekim 2021 (3,821 puan) cevapladı
24 haftalık kontrole gittiğimde doktorum sol tarafına yat dedi niye diyede sormadım şuan 26 haftalık hamileyim 1 hafta daha geçsin kontrole gidicem inşallah :) 
0 oy
17 Ekim 2021 (1,454 puan) cevapladı
20 haftalık hamileyim nasıl yatarsam yatayım kendimi sırtüstü uyurken buluyorum şaşmıyor
0 oy
18 Ekim 2021 (32 puan) cevapladı
Ben en başından beri sola ya da sağa doğru yatarak uykuya dalıyordum ama uyku arasında uyandığımda sırtüstü buluyordum kendimi:) dedikleri gibi vücut kendini nasıl rahat ettiricekse o pozisyona alıypr şu an 35 haftalık hamileyim 30 haftalıktan beri sırtüstü istesemde asla yatamıyorum bebek baskı yapıyor. Zaten artık uyuyamıyorumda :) İçiniz rahat olsun şimdi istediğiniz gibi yatın sorun yoksa.
0 oy
18 Ekim 2021 (143 puan) cevapladı
Böyle bir şey yok 36 haftadayim sola dönüp yatıyorum bı uyanıyorum ki düz yatmışım uyku halindeyken vücut en rahat pozisyonu alır ayrıca saga yada sola da uyumak çok bir şey ifade etmiyor solda daha fazla kan basıncı oluyor o kadar annem 5 hamilelikte de düz yattı sorun yasamadi takılmayın sizde fazla 20. Haftaya kadar yüzüstu yattım ben

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte sırt üstü yatmak kaçıncı haftadan itibaren riskli kabul edilir?
Hamilelikte sırt üstü yatma pozisyonu genellikle 20. haftadan itibaren önerilmemektedir. Bu dönemden sonra büyüyen rahmin ana toplardamara baskı yapması kan akışını yavaşlatabilir. 10. haftalık bir hamilelikte, vücut yapısı henüz bu baskıyı oluşturacak kadar büyük olmadığı için sırt üstü yatmak bebek için bir risk oluşturmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sırt üstü yatmanın bebeğe zararı var mı?
Hamileliğin ilk aylarında sırt üstü yatmanın bebeğe doğrudan bir zararı yoktur. İlerleyen dönemlerde, özellikle 20. haftadan sonra sırt üstü yatmak annede tansiyon düşüklüğüne ve bebeğe giden kan akışının azalmasına neden olabilir. Erken dönemde bebeğiniz henüz çok küçük olduğu için bu pozisyon güvenlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte en sağlıklı uyku pozisyonu hangisidir?
Hamilelikte uzmanlar tarafından tavsiye edilen en sağlıklı uyku pozisyonu sol yan tarafına yatmaktır. Sol tarafa yatmak, bebeğe giden kan ve besin akışını optimize eder, böbreklerin daha iyi çalışmasını destekler ve vücuttaki ödemin azalmasına yardımcı olur. İlerleyen haftalarda sağ tarafa dönmek de güvenli kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte uyku pozisyonu nasıl düzenlenmelidir?
Gebelikte uyku pozisyonunu düzenlemek için hamilelik yastıklarından destek alabilirsiniz. Özellikle karnınız büyümeye başladığında dizlerinizin arasına koyacağınız bir yastık kalça ve sırt ağrılarını hafifletir. İlk aylarda kendinizi nasıl rahat hissediyorsanız o şekilde uyuyabilirsiniz; ancak 20. haftadan sonra yan yatış pozisyonuna alışmak süreci kolaylaştırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ilk aylarında yattığım pozisyona dikkat etmeli miyim?
Hamileliğin ilk 12 haftasında, yani ilk trimester döneminde yatış pozisyonunun bebek üzerinde olumsuz bir etkisi yoktur. Bu dönemde bebeğiniz amniyotik sıvı içinde tamamen korunmaktadır. Vücudunuz henüz fiziksel olarak yan yatmayı zorunlu kılacak bir büyüklüğe ulaşmadığı için endişelenmeden rahat ettiğiniz pozisyonda uyuyabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,233 soru

24,666,633 cevap

367,023 kullanıcı

...