Hamilelikte 32. haftada coraspirin ilacını nasıl bırakmalıyım?

0 oy
755 göst.
18 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (231 puan) sordu
Kızlar 31.haftadayim daha önce Bebek karnımda öldüğü için kurtaj olmuştum sonra tekrar hamile kalinca doktor her ihtimale karşı coraspirin verdi şimdi ye kadar kullandım 29.haftada kontrole gittiğimde doktor 32.haftada bırakabilirsin dedi 32.haftanin 33e bi gün kala mı bırakmak gerekiyor yoksa 32ye girer girmez mi  ne olur hemen lincleme yapmayın bu konuda bilgim yok tecrubesizim
Gebelik haftası 31

4 Cevap

0 oy
18 Ekim 2021 (45 puan) cevapladı
İnan bunda linç lenecek hiç bişey yok kötü yorum yapan da kendi seviyesi diyelim canım benim bende 18 gün önce doğum yaptım 16 haftalıkken başladım ,34+4 de bıraktım madem doktorun 32 haftalık bırak dedi 32 haftayı görünce bırak sende hemen ben hem iğne vuruldum hemde hap kullandım doğum yaptım daha iğne vuruluyorum bir yana kaldı şükür 
18 Ekim 2021 (231 puan) yorumladı
Anladim canım teşekkür ederim bazi insanlar bunda bilmeyecek ne var doktora sor biz ne bilelim gibisinden yargılama yapıyor zaten bilgimiz olsa sormayiz çok şükür iğnesini olmadım da sadece ağızdan aldım ben ilacı
18 Ekim 2021 (86 puan) yorumladı
Normal doğum mu oldunuz sezeryan doğum mu
18 Ekim 2021 (231 puan) yorumladı
Kuzum daha hiç doğum yapmadım Allah nasip ederse ilk doğumum olacak gönlümden normal geçiyor ama Rabbım neyi kısmet ederse öyle olur doğum daha belli bisey yok yani
18 Ekim 2021 (45 puan) yorumladı
Rabbim hayırlısını versin inşallah ben üç doğum yaptım çok şükür üçünde normal bir aksilik olmazsa normali tavsiye ederim!;)
18 Ekim 2021 (231 puan) yorumladı
Aminnn inşallah kuzum rabbimin bileceği artık biz hazır duracağız artık gerisi Allaha kalmış
-Reklam-
0 oy
18 Ekim 2021 (1,978 puan) cevapladı
32.haftayi doldurduğun zaman bırakılıyor canım benim doktorum öyle dedi tam 32+1 de bıraktım ilacı senin doktorunda 32 de bırak dediyse bu şekilde bırakabilirsin.
18 Ekim 2021 (231 puan) yorumladı
Tamam canım teşekkür ederim:)
18 Ekim 2021 (554 puan) yorumladı
Ben de öyle yaptım
0 oy
18 Ekim 2021 (93 puan) cevapladı
32+5haftaligiz bana doktorum doğuma kadar kullanicaksin dedi 
18 Ekim 2021 (93 puan) yorumladı
Düşük tehlikesi olanlara veriyolar genelde bu ilacı yada düşüğü olanlara
18 Ekim 2021 (231 puan) yorumladı
Benim düşük tehlikem yoktu ama daha önce kürtaj olduğum için bebeğe rahat kan akışı olsun diye doktor tedbir amaçlı kullandirdi
18 Ekim 2021 (93 puan) yorumladı
Benimde bebeğimin kalbi durmuştu ölü doğum yaptım bu ikinci oyuzden verdi kullanıyorum doğuma kadar
18 Ekim 2021 (231 puan) yorumladı
Rabbım yavrularımızı sag salim kucaklarimiza aldırmayı nasip etsin hiç kimsenin kucagini boş bırakmasın inşallah
18 Ekim 2021 (93 puan) yorumladı
Amin canım inşallah
0 oy
18 Ekim 2021 (308 puan) cevapladı
Bana doktorum 37 ye kadar kullanacaksın dedi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 32. haftada coraspirin bırakılırken tam gün nasıl hesaplanır?
Doktorunuz 32. haftada bırakmanızı söylediyse, bu genellikle 32 hafta 0 gün itibarıyla ilacın kesilmesi anlamına gelir. 32. haftanın içine girdiğiniz an, yani 32+0 gün olduğunda ilacı bırakmanız hekimlerin genel önerisidir. Ancak her hastanın tıbbi geçmişi farklı olduğu için, ilacı bırakmadan önce kesin gün bilgisini doktorunuza teyit ettirmeniz en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte coraspirin kullanımı neden 32. haftada bırakılır?
Coraspirin gibi kan sulandırıcılar, gebeliğin son dönemlerinde bebekte kalp damarlarının erken kapanmasına veya doğum sırasında kanama riskinin artmasına neden olabileceği için genellikle 32. haftadan sonra kesilir. Bu haftadan sonra ilacın potansiyel riskleri, faydalarından daha ağır basmaya başladığı için doktorlar kullanımı sonlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde coraspirin kullanımı hangi durumlarda gereklidir?
Coraspirin, genellikle tekrarlayan düşük öyküsü, pıhtılaşma bozuklukları veya preeklampsi riski olan gebelerde plasental kan akışını düzenlemek amacıyla kullanılır. Doktorlar bu ilacı, bebeğin gelişimini desteklemek ve anne adayındaki riskli durumları yönetmek için gebeliğin erken dönemlerinde başlatıp belirli bir süre devam ettirirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32. haftada coraspirin bırakmak bebek için bir risk oluşturur mu?
Hayır, doktor kontrolünde 32. haftada coraspirin bırakmak bebek için bir risk oluşturmaz; aksine bu haftadan sonra ilacın kesilmesi bebeğin kalp gelişimi ve doğum süreci açısından güvenli kabul edilir. İlacı doktorunuzun belirttiği tarihte bırakmak, gebeliğin son döneminde oluşabilecek komplikasyonları önlemek adına kritik bir adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Coraspirin kullanırken hamileliğin son haftalarında nelere dikkat edilmelidir?
Coraspirin kullanımını bıraktıktan sonra vücudun kanama dengesi normale döner; ancak herhangi bir kanama, şiddetli ağrı veya beklenmedik bir belirti durumunda vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. İlacı bıraktıktan sonraki süreçte rutin kontrollerinizi aksatmamak ve doktorunuzun doğum öncesi verdiği diğer talimatlara uymak en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
11 cevap 1,228 göst.
0 oy
1 cevap 336 göst.
14 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Senasedef (222 puan) sordu

1,512,674 soru

24,672,167 cevap

367,320 kullanıcı

...