37 haftalık gebeyim, bel ağrım uzanmama rağmen neden geçmiyor?
💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular
▶
37 haftalık gebelikte uzanmakla geçmeyen bel ağrısı neden olur?
37 haftalık gebelikte uzanmakla geçmeyen bel ağrısı, bebeğin doğum kanalına girmesiyle artan baskı, pelvik eklemlerdeki gevşeme ve bel kaslarının aşırı yüklenmesinden kaynaklanır. Bebeğin başının pelvise yerleşmesi, alt sırtta ve kasıklarda sürekli bir ağırlık hissi yaratabilir. Eğer ağrıya düzenli kasılmalar, vajinal kanama veya su gelişi eşlik etmiyorsa genellikle normal karşılanır, ancak dinlenmeye rağmen geçmeyen şiddetli ağrılar mutlaka doktorunuza bildirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
37 haftalık hamileyim bel ağrım için ne yapabilirim?
37 haftalık hamilelikte bel ağrısını hafifletmek için ılık (sıcak olmayan) duş alabilir, gebelik yastığı ile destekli yan yatış pozisyonunu deneyebilir ve gün içinde uzun süre aynı pozisyonda kalmamaya özen gösterebilirsiniz. Pelvik tilt egzersizleri kasları rahatlatabilir. Ağrınızın şiddeti artıyorsa veya günlük aktivitelerinizi kısıtlıyorsa, bir uzman onayıyla gebelik masajı veya fizik tedavi yöntemlerinden destek almanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
37 haftalık gebelikte bel ağrısı doğum belirtisi olabilir mi?
37 haftalık gebelikte bel ağrısı, zaman zaman doğumun yaklaştığının veya yalancı kasılmaların (Braxton Hicks) bir belirtisi olabilir. Özellikle belden başlayıp kasıklara doğru yayılan, düzenli aralıklarla gelen ve dinlenmekle geçmeyen ağrılar doğum sancısı başlangıcı olabilir. Eğer ağrınız saat tuttuğunuzda düzenli hale geliyorsa veya şiddeti giderek artıyorsa, bu durumu doğum öncesi değerlendirme için doktorunuzla paylaşmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
Gebelikte bel ağrısı ne zaman tehlikeli kabul edilir?
Gebelikte bel ağrısı; vajinal kanama, su gelişi, ateş, idrarda yanma, bacaklarda uyuşma veya şiddetli karın kasılmalarıyla birlikte görülüyorsa tehlikeli kabul edilir. Bu belirtiler erken doğum riski veya idrar yolu enfeksiyonu gibi tıbbi müdahale gerektiren durumların habercisi olabilir. Ağrı çok keskinse ve hareket etmenizi imkansız kılıyorsa beklemeden sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
▶
37 haftalıkken sürekli bel ağrısı çekiyorum, nasıl rahatlarım?
37 haftalık gebelik döneminde bel ağrısını azaltmak için gün içinde kısa yürüyüşler yapabilir ve otururken belinizi destekleyecek ortopedik yastıklar kullanabilirsiniz. Ağrının kronikleşmesini önlemek için ağır yük kaldırmaktan kaçınmalı ve vücut ağırlığınızı dengeli dağıtan düz, destekleyici ayakkabılar tercih etmelisiniz. Günlük rutinlerinize ekleyeceğiniz hafif esneme hareketleri, kas üzerindeki baskıyı hafifleterek rahatlamanıza yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.
İlgili bir soru bulunamadı