Tansiyonum 16 çıktı ama doktor 12.8 ölçtü, neden?

0 oy
407 göst.
20 Ekim 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (169 puan) sordu
Merhabalar dün ilk defa tansiyonum yükseldi 16 yı gördüm acile gittik doktor manuel ölçünce 12.8 çıktı bu tansiyon aletlerinde neden yüksek çıkıyoda elle ölçümde normal çıkıyo dersiniz birde tansiyonunuz yükselince düşürmek için neler yapıyosunuz
Gebelik haftası 29

3 Cevap

0 oy
20 Ekim 2021 (232 puan) cevapladı
Canım çok geçmiş olsun. Benimde 2.ci gebeliğim tansiyon problemim var alfamet 250mg kullandım. 5.haftamdan 12.haftama kadar sonrasında düzenli ölçümlerde tansiyonlarım düşük çıktığı için doktor bir hafta önce ilacımı kesti. Dün manuel tansiyon ölçümünde 5 sefer sağ koldan belli aralıklarla ölçtüler hepsinde 14-8 çıktı. Doktorum dijital tansiyon aletlerinin yanıltma payının çok yüksek olduğunu söyledi. Kesinlikle tuzlu yeme, bolca su iç ve doktorum bana ilk hamileliğimde tansiyon ilacı vermemişti ama tansiyonun yükseldiğinde sarımsaklı yoğurt ye demişti oda düşürüyor birde açık çayın içine limon sıkıp içebilirsin. Ve bolca oksijen alıp kendini çok yormadan zorlamadan ufak yürüyüşler yap. Çok geçmiş olsun, Rabbim şifa versin canım. 
20 Ekim 2021 (169 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim benimde ilk gebeliğimde tansiyonum evde yüksek çıkıyodu hastaneye gidince düşük çıkıyodu o yüzden ilaç başlayamamıştı doktorum ve kızımın gelişimi geri kaldı ben 36 iken kızım 32 de kaldı acil doğuma alındım kızım 19 günlükken kalp ameliyatı oldu tansiyonun etkisi olabilir demiştik şimdide aynı olursa diye korkuyorum Rabbim sağ salim kucağımıza almayı sağlıkla büyütebilmeyi nasip etsin inşAllah
20 Ekim 2021 (232 puan) yorumladı
Rabbim korktuğunuza uğratmasın, hayırlısıyla sağlıkla, sıhhatle kucağına almayı nasip etsin inşallah
-Reklam-
0 oy
20 Ekim 2021 (304 puan) cevapladı
Elektronik olanlar kolunu biraz hareket ettirsen bile yanlış olcebiliyor en iyisi manuel olanlar arada yakınsa sağlık ocağına git hemşireler ölçsün dikkat et hamilelikte tansiyon sıkıntı biraz ilk bebeğimde yaşadım ağır bir şekilde bunda da kesin olur tansiyon problemin diyor doktor um
20 Ekim 2021 (169 puan) yorumladı
Evet beninde ilk gebeliğimde de vardı o yzdende çok korkuyorum
0 oy
20 Ekim 2021 (17 puan) cevapladı
Canım bende 32 haftalık hamileym başından beri hep yüksek cıkıyo tansiyonm 14.8 13.8 oyüzden 11. Haftadan beri alfamet kullanıyorm günde 3 defa. Evde genellikle iyiyim ama hastaneye kontrole her gttğimde yüksek cıkıyo sanırım heyecan etkiliyo braz beni bende panik atak da var oda etkiliyodr dyorum cünkü  Bebek iyi gelişimindede skıntı yok şükür ama hep bir tedirginlik var tabi ya bişi olursa dye. Evde yükseldği zaman ben limonlu su içiyorm iyi geliyor. Bir de hamur işi ve tuzdan uzak duruyorm. Az kaldı inşallah sağ sağlim alırm Kucağıma. Btün herkes sizde sağlıcakla alın yavrunuzu kucağınıza inşallah♥️
20 Ekim 2021 (169 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim Amin inşAllah hepimiz sağ salim ❤

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Ev tipi tansiyon aletleri neden 16 gibi yüksek değerler gösterir?
Ev tipi tansiyon aletlerinin manuel ölçümden farklı sonuç vermesinin en yaygın nedeni, manşonun yanlış boyutta olması veya kolun yanlış pozisyonda tutulmasıdır. Ayrıca cihazın kalibrasyonunun bozuk olması, ölçüm anında konuşmak, heyecanlanmak veya manşonun kıyafet üzerinden sarılması cihazın hatalı yüksek değer göstermesine yol açar. Manuel ölçümde doktorun stetoskop ile duyduğu sesler daha kesin veriler sağladığı için dijital cihazlardaki bu teknik sapmalar manuel ölçümde görülmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde tansiyonun 16 olması ne anlama gelir?
Gebelik döneminde 16 gibi yüksek bir tansiyon değeri, gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) riski açısından mutlaka ciddiye alınması gereken bir durumdur. Tansiyonun 14/9 mmHg ve üzerinde seyretmesi, anne ve bebek sağlığını doğrudan etkileyebileceği için vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. Doktorunuz bu durumda proteinüri testi ve bebek kalp atışlarını kontrol eden NST gibi tetkiklerle durumun ciddiyetini değerlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik tansiyonu yükseldiğinde evde ne yapılmalı?
Gebelik tansiyonu yükseldiğinde yapılması gereken ilk şey, mümkünse hemen sakin bir ortama geçip sol yanınıza yatarak istirahat etmektir. Tansiyonu düşürmek için doktor onayı olmadan herhangi bir bitki çayı veya ilaç kullanılmamalıdır; çünkü bu maddeler gebelikte riskli olabilir. Eğer tansiyonunuz 14/9 mmHg üzerinde seyretmeye devam ediyorsa veya baş ağrısı, görme bozukluğu, mide bulantısı gibi belirtiler ekleniyorsa hiç vakit kaybetmeden acil servise gitmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğru tansiyon ölçümü nasıl yapılır?
Doğru tansiyon ölçümü için ölçümden en az 30 dakika önce kafein alımı ve ağır fiziksel aktivite bırakılmalıdır. Ölçüm sırasında sırtınız destekli bir şekilde sandalyede dik oturun, ayaklarınız yere tam bassın ve kolunuzu kalp hizasında bir masaya yerleştirin. Manşonu çıplak kolunuza, dirseğin iki parmak üzerine gelecek şekilde sabitleyin. Ölçüm boyunca kesinlikle konuşmayın ve hareket etmeyin; en doğru sonuç için iki ölçüm arasında en az 2 dakika bekleyerek iki kez ölçüm yapın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde tansiyon takibi ne sıklıkla yapılmalıdır?
Gebelik sürecinde tansiyon takibi, doktorunuzun belirlediği risk faktörlerine göre değişiklik gösterir ancak sağlıklı bir gebelikte her rutin kontrolde mutlaka ölçülmelidir. Eğer tansiyon yüksekliği öykünüz varsa veya risk grubundaysanız, günde iki kez sabah ve akşam olacak şekilde tansiyon günlüğü tutmanız önerilir. Ölçtüğünüz değerleri tarih ve saat belirterek not almanız, olası bir tansiyon dalgalanmasının erken teşhis edilmesini ve doktorunuzun tedavi planını daha sağlıklı oluşturmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 186 göst.
0 oy
7 cevap 674 göst.
0 oy
2 cevap 301 göst.
19 Şubat 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde !Mavis8 (2 puan) sordu

1,512,149 soru

24,665,535 cevap

366,953 kullanıcı

...