39+4 haftalık hamileyim, bel ve sırt ağrım neden oluyor?

0 oy
192 göst.
20 Ekim 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (6 puan) sordu
Selam kızlar şuan hamileligimin 39 + 4 dönemindeyim. Ve 2 gündür sırtımda çok kötü bir sanci gelip gidiyor  (2 saatte bir ) dün hasteneye gittim rahim daha açılmamış dediler , bu neden kaynaklanıyor acaba ? 
Gebelik haftası 39+4

2 Cevap

0 oy
20 Ekim 2021 (4 puan) cevapladı
Benim son 3 ay bu şikayetim oldu belirli saatlerde çok fazla artıyordu rahim çok genişlediği için bobregimde daralma olmuş bana stent takılması gerektiğini söylediler ama ben  istemedim seninde az kalmış zaten kontrole gidersen doğumdan önce soyle kadın doğumda görebiliyor daralmayi ultrason da bakar sanırım . Ellâh kurtarsın canım .
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamilelikte bel ve böbrek ağrısı normal mi?
39 haftalık hamilelikte bel ve böbrek ağrısı genellikle bebeğin ağırlığı ve pozisyonundan kaynaklanan normal bir durumdur. Ancak bu ağrılar düzenli hale geliyorsa veya idrarda yanma, ateş gibi belirtiler eşlik ediyorsa mutlaka doktorunuzla görüşmelisiniz çünkü böbrek taşı veya idrar yolu enfeksiyonu gibi durumlar da ağrıya yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık gebelikte bel ağrısı doğum sancısı olabilir mi?
39 haftalık gebelikte hissedilen bel ağrısı, rahim kasılmalarının bel bölgesine yansıması sonucu doğum sancısı olarak ortaya çıkabilir. Eğer ağrınız belirli aralıklarla geliyor, giderek şiddetleniyor ve süresi uzuyorsa bu durum gerçek doğum sancısının habercisi olabilir; bu süreçte kasılmaların sıklığını ve süresini not ederek takip etmeniz önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın dönemde bel ve sırt ağrısı nasıl hafifletilir?
Doğuma yakın dönemde bel ve sırt ağrısını hafifletmek için ılık duş almak, yan yatarken dizlerinizin arasına yastık koymak ve doktorunuzun onayladığı hafif esneme hareketlerini yapmak etkili olabilir. Ayrıca gün içinde uzun süre aynı pozisyonda kalmamaya özen göstermek ve vücudu destekleyen ortopedik yastıklar kullanmak ağrının azalmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalıkken rahim ağzı açılmamışsa bel ağrısı neden olur?
Rahim ağzı henüz açılmamış olsa bile 39 haftalık hamilelikte bel ağrısı, bebeğin doğum kanalına yerleşmeye başlamasıyla oluşan baskıdan kaynaklanabilir. Vücut doğuma hazırlanırken hormonların etkisiyle pelvis bölgesindeki bağlar gevşer ve bu durum bel çevresinde hissedilen yoğun sızılara veya ağrılara sebep olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında hangi ağrılar hastaneye gitmeyi gerektirir?
Hamileliğin son haftalarında su gelmesi, vajinal kanama, bebek hareketlerinde hissedilir azalma veya 10 dakikadan daha kısa aralıklarla gelen düzenli sancılar hastaneye gitmeyi gerektiren acil durumlardır. Ayrıca şiddetli ve geçmeyen böbrek ağrısı, yüksek ateş veya görme bozukluğu gibi belirtilerde vakit kaybetmeden uzman bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 333 göst.
0 oy
1 cevap 148 göst.
0 oy
3 cevap 332 göst.

1,512,480 soru

24,669,695 cevap

367,190 kullanıcı

...