20 günlük bebeğim var emzirirken aşı olabilir miyim?

0 oy
443 göst.
21 Ekim 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (194 puan) sordu
Mrblar kizlar 20 günlük bebeğim var emziriyorum alman Aşısı olacağım yarin emzirebilir miyim Aşı olanlar bi sıkıntı yaşadınız mi
Kapatılma nedeni: Sol menüden bebek bakımı bölümüne yazınız

5 Cevap

0 oy
21 Ekim 2021 (1,414 puan) cevapladı
Hem emziriyorum hem hamileyim bir sıkıntı yaşamadım. Sadece 2gün kolumu kaldıramadım
-Reklam-
0 oy
21 Ekim 2021 (865 puan) cevapladı
3 4 saat gectikten sknra emzdirebilirsiniz
0 oy
21 Ekim 2021 (281 puan) cevapladı
Aşı olduktan sonra beklemeden bebeğinizi emzirebilirsiniz birçok doktor bunu tavsiye ediyor bende aşı oldum ve bebeğimi emzirdim hiç sıkıntı yaşamadım çok fazla doktordan ve sağlık çalışanından tavsiye istedim rahat olabilirsiniz aşınızı
0 oy
21 Ekim 2021 (5,749 puan) cevapladı
Benim sütümü kesti 2. Doz biontech idi tavsiye etmiyorum
0 oy
21 Ekim 2021 misafir cevapladı
Kardeşim de emziriyor ama kızi 5 aylık olacak 2 doz aşısını yaptırdı 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Emzirirken aşı olmak bebeğe zarar verir mi?
Emzirme döneminde yapılan aşıların anne sütü aracılığıyla bebeğe zarar verdiğine dair bilimsel bir bulgu bulunmamaktadır. Aksine, aşılanan annelerin bağışıklık sisteminin ürettiği antikorlar anne sütü yoluyla bebeğe geçerek onu da hastalıklara karşı koruyabilir. Uzmanlar, emzirmenin aşı sonrası kesilmesine gerek olmadığını, bebeğin düzenli beslenmeye devam edebileceğini belirtmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşı olduktan sonra emzirmeye hemen devam edebilir miyim?
Aşı olduktan sonra emzirmeye ara vermeniz gerekmez, aşı yapıldığı andan itibaren bebeğinizi emzirmeye devam edebilirsiniz. Aşı içeriği anne sütü üzerinde olumsuz bir etki yaratmaz ve bebeğinizin sağlığını riske atmaz. Aşı sonrası kendinizi iyi hissettiğiniz sürece normal emzirme düzeninizi korumanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emziren annelerde aşı sonrası yan etkiler nelerdir?
Emziren annelerde aşı sonrası görülen yan etkiler, emzirmeyen yetişkinlerle benzerdir ve genellikle aşı yerinde ağrı, hafif ateş, halsizlik veya kas ağrısı şeklinde ortaya çıkar. Bu belirtiler genellikle 24-48 saat içinde kendiliğinden geçer. Eğer aşı sonrası yüksek ateş veya şiddetli yan etkiler hissederseniz, doktorunuza danışarak emzirme dönemine uygun ateş düşürücüleri kullanabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğum yapmış anneler aşı olmalı mı?
Sağlık otoriteleri, yeni doğum yapmış ve emziren annelerin aşı olmasının hem kendilerini hem de bebeklerini korumak adına önemli olduğunu vurgulamaktadır. Aşı, annenin enfeksiyon kapma riskini azaltırken, bebeğe geçen antikorlar sayesinde bebeğin bağışıklık kazanmasına da yardımcı olabilir. Doğumdan kısa süre sonra aşı olmak konusunda endişeleriniz varsa, genel sağlık durumunuzu değerlendirmek için hekiminize danışmanız en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Aşı sonrası emzirme döneminde nelere dikkat edilmelidir?
Aşı olduktan sonra emzirme döneminde bol sıvı tüketmek ve dengeli beslenmek, vücudun aşıya vereceği yanıtı desteklemek açısından kritiktir. Aşı sonrası gelişebilecek hafif ateş veya kırgınlık durumunda dinlenmeye özen göstermelisiniz. Eğer aşı sonrası bebeğinizde beklenmedik bir huzursuzluk veya farklı bir durum gözlemlerseniz, durumu takip ederek bir çocuk doktoruna başvurmanız yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 178 göst.
8 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Merve b (223 puan) sordu
0 oy
10 cevap 912 göst.
8 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Merve b (223 puan) sordu
0 oy
25 cevap 1,667 göst.

1,512,174 soru

24,665,886 cevap

366,974 kullanıcı

...