39 haftalık hamileyim, Nexium yerine Nexstep kullanabilir miyim?

0 oy
96 göst.
22 Ekim 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (18 puan) sordu
MERHABA HANIMLAR 39+3 hamileyim  nexium 40 mg mide yanması için içiyordum bitmiş bugün eczaneye gittim o ilacın ismini değiştirdik artık nexstep diye dedi ve bana nexstep diye ilaç verdi sizce yan etkisi falan olurmu kullanan varmı aranızda lütfen cevap verir misiniz
Gebelik haftası 39
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamileyim, mide yanması için Nexstep kullanabilir miyim?
Nexstep, Nexium ile aynı etken maddeyi (esomeprazol) içeren eşdeğer bir ilaçtır. Gebeliğin son dönemlerinde mide yanması şikayetleri için doktorunuzun reçete ettiği ilaçların muadillerini kullanmadan önce mutlaka kadın doğum uzmanınıza danışmalısınız. İlacın içeriği aynı olsa da gebelik takibinizi yapan doktorun onayı olmadan yeni bir ilaca başlamak risk oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte mide yanması için kullanılan ilaçların yan etkileri nelerdir?
Hamilelikte kullanılan mide asidi düzenleyici ilaçların en sık görülen yan etkileri arasında baş ağrısı, karın ağrısı, ishal veya kabızlık yer almaktadır. Ancak 39. haftada olduğunuz için, bu tür ilaçların vücudunuzdaki etkileri ve bebeğe olası yansımaları konusunda bir uzman görüşü almanız hayati önem taşır. Herhangi bir yan etki hissederseniz ilacı kesip vakit kaybetmeden doktorunuza bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorun verdiği ilacın muadilini eczaneden almak güvenli mi?
Eczaneler, doktorun reçete ettiği ilaçların aynı etken maddeye sahip muadillerini (eşdeğerlerini) verebilirler; ancak gebelik gibi hassas süreçlerde ilaç değişikliği yapmadan önce mutlaka hekiminize danışmanız gerekir. İlaçların içeriği aynı olsa bile, yardımcı maddelerdeki farklılıklar nadiren de olsa alerjik reaksiyonlara neden olabilir. Özellikle gebeliğin son haftasında olduğunuz için her türlü ilaç kullanımında doktor onayı esastır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte mide yanmasına ne iyi gelir ve ilaç kullanımı nasıl olmalı?
Gebelikte mide yanmasını azaltmak için az ve sık beslenmek, yemekten hemen sonra uzanmamak ve yastığı yüksek tutmak gibi yaşam tarzı değişiklikleri ilk adım olmalıdır. İlaç tedavisi ise sadece yaşam tarzı değişikliklerinin yetersiz kaldığı durumlarda ve tamamen doktor kontrolünde uygulanmalıdır. Kendi başınıza ilaç dozu ayarlamak veya muadil ilaca geçmek yerine, mide şikayetlerinizi doktorunuzla paylaşarak en güvenli tedavi yolunu belirleyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftasında mide ilacı kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Gebeliğin son haftalarında kullanılan mide asidi ilaçlarının çoğu doktor kontrolünde güvenli kabul edilse de her ilacın plasenta geçişi ve bebek üzerindeki etkileri farklı olabilir. 39+3 haftalık gebelikte, ilacın içeriği veya kullanımı hakkında en doğru bilgiyi sadece sizi takip eden kadın doğum uzmanı verebilir. İlacı kullanmadan önce mutlaka doktorunuzun mevcut tedavi planınıza uygunluğunu teyit etmeniz gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...