39+1 haftalık hamileyim, doğumun başlaması için ne yapabilirim?

0 oy
230 göst.
22 Ekim 2021 Doğum kategorisinde (799 puan) sordu
39+1 im bugün kontrolüm vardı. İlçede oturuyorum. Doktorum hafta sonu 4 gün olmadığını söyledi eğer o günlerde sancım olursa merkeze gidicem merkez 2 saat uzaklıkta. Bir daha ki pazartesi 41. Haftaya kadar gelmezse yatış yaparız dedi. Korkuyorum haftasonu doğar diye su onumuzdeki 4,5 gün içinde doğum başlaması için ne yapabilirim. Doktorumu tanıyorum merkezde nasıl biriyle karşılaşacağımı bilmiyorum. Devlet hastanesine gidiyorum bu arada. Çarşamba günü tekrar gidicem rica etsem almaz mi ki beni doğuma. Persembe günü günüm doluyor. 41 hafta olmak zorunda mi
Gebelik haftası 39

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

41. haftada normal doğum için yatış neden zorunlu tutulur?
41. haftadan sonra plasentanın işlevini yitirme riski ve bebekte oluşabilecek oksijensizlik ihtimali nedeniyle tıbbi takip gereklidir. Tıp literatüründe 41. hafta, gebeliğin 'postterm' yani gün aşımı dönemine girdiği sınır olarak kabul edilir. Bu aşamada bebeğin amniyon sıvısının azalması veya kordon baskısı gibi riskler artabildiği için doktorlar hastane ortamında yakın monitörize takibi tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39. haftadan sonra doğumun başlaması için neler yapılabilir?
Doğumun başlamasını tetiklemek için tıbbi olarak kanıtlanmış en etkili yöntemler arasında yürüyüş yapmak, meme ucu uyarımı ve doktor onayıyla önerilen egzersizler yer alır. Yürüyüş yapmak, bebeğin başının doğum kanalına yerleşmesine yardımcı olan yerçekimi etkisini kullanır. Ancak bu yöntemlerin hiçbiri, doğum başlamaya hazır değilse kesin sonuç vermez; bu nedenle herhangi bir müdahale öncesi mutlaka hekiminize danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık gebelikte suni sancı uygulaması nasıl yapılır?
41 haftalık gebelikte doğumun kendiliğinden başlamadığı durumlarda, hastane ortamında rahim ağzını olgunlaştırmak veya sancıları başlatmak için suni sancı (oksitosin) uygulaması yapılır. Bu süreç, bebeğin kalp atışları ve rahim kasılmaları sürekli olarak NST cihazı ile izlenerek gerçekleştirilir. İşlem, rahim ağzının açıklığına ve bebeğin durumuna göre doktor kontrolünde adım adım ilerletilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde doğum sürecinde doktor değişimi nasıl işler?
Devlet hastanelerinde doğum sürecinde hastanın takibini yapan hekim o an nöbetçi değilse, doğumu o an nöbetçi olan kadın hastalıkları ve doğum uzmanı gerçekleştirir. Bu durum oldukça standart bir prosedürdür ve tüm nöbetçi hekimler doğumun güvenli bir şekilde sonuçlanması için gerekli protokolleri uygulamakla yükümlüdür. Doğum anında hastanın tüm tıbbi kayıtları sistemde göründüğü için hekim değişikliği süreci aksatmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık gebelikte hastaneye hangi belirtilerle gidilmelidir?
41 haftalık gebelikte düzenli kasılmaların başlaması, suyun gelmesi veya bebek hareketlerinde azalma olması durumunda vakit kaybetmeden hastaneye gidilmelidir. Özellikle bebek hareketlerinin takip edilmesi bu dönemde hayati önem taşır; hissedilen belirgin bir azalma veya duraksama acil doğum belirtisi olarak kabul edilir. Ayrıca nişan gelmesi veya 5-10 dakikada bir tekrarlayan, şiddeti artan sancılar doğumun yaklaştığının en önemli göstergeleridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 550 göst.
26 Haziran 2023 Doğum kategorisinde Derinduygular. (103 puan) sordu
0 oy
1 cevap 235 göst.
0 oy
7 cevap 811 göst.
30 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Firdevs_Yoreoglu (6,204 puan) sordu
0 oy
5 cevap 650 göst.

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...