Doğumda yanımda kimse yok, tek başıma doğum yapmak zor mu?

0 oy
556 göst.
25 Ekim 2021 Doğum kategorisinde (15 puan) sordu
Merhaba. Doğumuma az kaldı eşe izin vermedikleri için başka birini seçmeliyim. Annem ablam da uzakta. Yalnız olsam çok mu zor olur?

9 Cevap

0 oy
25 Ekim 2021 (831 puan) cevapladı
Yani bebekle ilgilenecek sizinle ilgilenecek biri olursa çok iyi olur ben dokuz gün oldu dogum yapalı halen yataktayim ALLAH razı olsun kayın validem ve görümcem ilgileniyor benimle onlar olmasaydı perişan olurdum büyük ihtimalle bu benim düşüncem yinede siz sizin için hangisinin iyi olduğunu daha iyi bilirsiniz
-Reklam-
0 oy
25 Ekim 2021 (2,964 puan) cevapladı
Sezeryan olacaksanız evet çok zor olur. Normal doğumda bir nebze idare edilebilir bence
0 oy
25 Ekim 2021 (567 puan) cevapladı
Normal dogumsa yine idare edebilirsiniz ama sezeryansa cok zor olur canım o dikis acısıyla egilip kalkamiyorsunuz bir sure.bebeginizle ilgilenmeniz ameliyat sonrasi yuruyus yapmaniz vs. zor olabilir 
0 oy
25 Ekim 2021 (244 puan) cevapladı
anneniz gelemez mi? benim annemde uzaktaydı geldi hem eş neden yasak onu anlamadım ben. doğumu devlette mi yapacaksınız
0 oy
25 Ekim 2021 (185 puan) cevapladı
Canim devlette yapiyorsan dogum yaninda biri olsun lavaboya gidiyorsun normal dogum yaparsan ve bebe o zaman yaninda duran olmali hemşireler devamli olmuyor başinda birazda agrin oluyor susuyorsun açıkıyorsun Sagolsun 2 dogumuma annem yanı kayin validem vardi çok ilgilendi hastanede evde daha rahat oluyorsun asıl hastane önemli derim 
0 oy
25 Ekim 2021 (282 puan) cevapladı
Sezeryan olursanız gercekten tek basınıza zor bir süreç yaşayabilirsiniz. 
0 oy
25 Ekim 2021 (396 puan) cevapladı
Sezeryanda mutlaka birinin olması gerekli. Aksi halde mümkün değil. Çünkü sezeryan sonrasi en az 6 saat ayağa kalkamiyorsunuz bu sürede bebegi birinin giydirmeye ve etmesi için size vermesi gerekiyor. 
0 oy
25 Ekim 2021 (133 puan) cevapladı
Elbette zorlanırsın ailenden kimse yoksa bile bi yakin arkadaşın varsa kalmalı bence
0 oy
25 Ekim 2021 (1,066 puan) cevapladı
Normal dogumsa zorlanırsin ama yaparsın sezeryan olursa illa biri gerekli canım doktorla konuş kimsenin olmadığını söyle illa bir çare bulunur yada hasta hakları birimi vs başvur 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumda refakatçi olmadan yalnız kalmak zor olur mu?
Doğumda refakatçi olmaması hem fiziksel hem de psikolojik açıdan zorlayıcı olabilir ancak hastane personeli tüm süreçte size destek sağlar. İlk aşamalarda hareket kabiliyetiniz yüksekken yalnız kalmak daha kolay olsa da, doğum sonrası bebeğin bakımı ve kişisel ihtiyaçlarınızın karşılanması noktasında hastaneden hemşire desteği talep etmeniz süreci kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda refakatçi olarak kimler tercih edilebilir?
Doğumda refakatçi olarak genellikle eşler tercih edilse de, eşin alınmadığı durumlarda anneniz, ablanız, kız kardeşiniz veya çok yakın bir kadın arkadaşınız yanınızda olabilir. Hastanelerin refakatçi politikaları farklılık gösterdiğinden, seçtiğiniz kişinin sağlık geçmişi ve doğum sürecine uyum sağlayabilecek sakin bir yapıda olması önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Refakatçisiz doğum yapacaklar nelere dikkat etmeli?
Refakatçisiz doğum yapacaksanız, hastane çantanızı tek başınıza hareket edebileceğiniz şekilde organize etmeli ve tüm eşyalarınızı kolay ulaşılabilir yerlere koymalısınız. Doğum öncesinde hemşirelerle iletişime geçerek yalnız olduğunuzu belirtmeniz, özellikle doğum sonrası süreçte size daha yakından gözlem yapmalarını ve destek olmalarını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastanelerin refakatçi kabul etme kuralları nasıldır?
Hastanelerin refakatçi kabul etme kuralları hastanenin özel veya devlet kurumu olmasına, pandemi veya enfeksiyon kısıtlamalarına göre değişiklik gösterir. Genellikle doğumhaneye refakatçi alınmazken, doğum sonrası oda sürecinde bir kişinin kalmasına izin verilir; bu nedenle gitmeden önce hastanenin hasta hizmetleri birimini arayarak güncel prosedürü öğrenmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası süreçte tek başına kalmak nasıl yönetilir?
Doğum sonrası tek başına kalmak, özellikle bebeğin ilk bakımı ve emzirme süreçlerinde yardıma ihtiyaç duyabileceğiniz bir dönemdir. Bu süreci yönetmek için hemşire çağrı butonunu aktif kullanmalı, kişisel bakım ve bebek alt değişimi gibi konularda hastane personelinden yardım istemekten çekinmemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 388 göst.
0 oy
10 cevap 989 göst.
0 oy
15 cevap 1,532 göst.
0 oy
4 cevap 283 göst.

1,512,473 soru

24,669,595 cevap

367,184 kullanıcı

...