34+4 haftalık gebeyim, NST'de sancı çıktı erken mi doğururum?

0 oy
555 göst.
25 Ekim 2021 Doğum kategorisinde (1,193 puan) sordu
Hanımlar 34+4 haftalık gebeydim dün ve nstde hafif sancı çıktı doktorum da haftaya bir daha gel dedi en geç doğum 2 Aralık ama Kasım 15-20 gibi de olabilir dedi. Sizce erken doğuma dair birşey mi sezdi yoksa olması gerekeni mi söyledi ilk gebeliğim olduğunu için anlayamadım 

5 Cevap

0 oy
25 Ekim 2021 (161 puan) cevapladı
Yoo normal zamanı söylemiş yani 2 ihtimal vermiş ya 40 ı tam doldurtacak yada sancına göre 28 i gorunce alacak 37 hafta ve oncesi erken dogum sonrasindan korkma Allah hayirli saglikli dogum verisn
25 Ekim 2021 (1,193 puan) yorumladı
Amin allah razı olsun şimdiden hafif sancıların çıkması normal midir?
25 Ekim 2021 (161 puan) yorumladı
Değerlendirmek için bi alt üst sınırı vardır sonuçta doğuma az kalmış ama bunu en iyi doktor bilir yanlış bilgi vermiyim
-Reklam-
0 oy
25 Ekim 2021 (41 puan) cevapladı
38 haftalik falan oluyorsun sanirim dedigi tarihlerde bence normal bi hafta erken degil
25 Ekim 2021 (1,193 puan) yorumladı
Evet doğrusu erken değil ama bugün doykor pat diye söyledincr bir affalladım :))
25 Ekim 2021 (41 puan) yorumladı
İcin rahat olsun saglikla alirsin insallah kucagina bizdr 39+1 olduk bakalm ne zaman gelicek sabirsizlikla bekliyoruz
0 oy
25 Ekim 2021 (664 puan) cevapladı
Ha onu benim doktorda söyledi de o şeymiş günü 2 Aralık'ta dolcaktir da 10 gün önce 10 gün sonra olabilir diyorlarmış cinsiyete göre bebeğin gelişimine göre değişiyormuş doktorun bişey sezse söyler öyle bişey değildir o 
25 Ekim 2021 (1,193 puan) yorumladı
İnşallah canım çok teşekkür ederim bakalım hayırlısıyla sağlıklısıyla gelsin de herşey hallolur :))
25 Ekim 2021 (664 puan) yorumladı
Amin kuzum inşallah ben teşekkür ederim ne demek :)
0 oy
25 Ekim 2021 (6,204 puan) cevapladı
Sancı bende de çıkıyor hatta ben zerre kadar hissetmiyorum ama 37 olduğum hâlde daha doğuma var 
0 oy
25 Ekim 2021 (46 puan) cevapladı
Nst de 34den beri sancım var ama brn hissetmiyorum kaburga ağrısı yaşıyorum 37olduk şuan bakalım bekliyoruz hayırlısı olsun canım inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

34 haftalık gebelikte NST'de sancı çıkması erken doğum habercisi mi?
NST'de çıkan hafif sancılar her zaman erken doğumun başladığı anlamına gelmez ancak doktorunuzun sizi yakından takip etmesi gerektiğini gösterir. 34. haftadan sonra görülen bu sancılar, vücudun doğuma hazırlık süreci olan Braxton Hicks kasılmaları olabileceği gibi, erken doğum riski açısından da değerlendirilmelidir. Doktorunuzun verdiği tarih aralığı, gebeliğinizin mevcut seyrine ve bebeğin gelişimine göre belirlenen tıbbi bir öngörüdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorun verdiği doğum tarihi aralığı neye göre belirlenir?
Doktorlar beklenen doğum tarihini belirlerken son adet tarihini, ultrason ölçümlerini ve gebeliğin klinik seyrini baz alırlar. 34. haftadan itibaren yapılan NST kontrollerinde sancıların sıklığı ve yoğunluğu, rahim ağzı uzunluğu ve bebeğin durumu gibi faktörler, doğumun ne zaman gerçekleşebileceğine dair daha net veriler sunar. Size verilen 15 Kasım - 2 Aralık aralığı, bu klinik bulgular ışığında olası doğum penceresini ifade eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
34 haftalık gebelikte doğum belirtileri nelerdir?
34. haftada erken doğum belirtileri arasında düzenli aralıklarla gelen ve dinlenmekle geçmeyen karın veya bel ağrılı kasılmalar, vajinal akıntıda artış, su gelişi veya nişan gelmesi yer alır. Eğer sancılarınız bir saat içinde 4-5 kereden fazla oluyorsa veya şiddeti giderek artıyorsa vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız gerekir. Hafif ve düzensiz sancılar ise genellikle erken doğumun doğrudan işareti kabul edilmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelikte doğumun yaklaştığını nasıl anlarım?
İlk gebelikte doğumun yaklaştığına dair en belirgin işaretler bebeğin aşağıya inmesiyle oluşan rahatlama hissi, sık idrara çıkma, bel ağrısı ve düzensiz kasılmaların düzenli hale gelmesidir. Doğum sancıları genellikle karından başlayıp bele vuran ve giderek süresi uzayan, şiddeti artan kasılmalardır. 34. haftada olduğunuz için bu belirtileri gözlemlemeniz ve doktorunuzun haftalık kontrollerine aksatmadan gitmeniz oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkarsa hastaneye ne zaman gitmeliyim?
NST'de sancı çıkması durumunda hastaneye gitme zamanınız, sancıların sıklığına ve şiddetine bağlıdır. Eğer sancılarınız düzenli bir periyoda girerse, şiddetli bel ağrısı eşlik ederse veya suyunuzun geldiğinden şüphelenirseniz hemen sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Doktorunuzun bir sonraki kontrol randevusuna kadar olan süreçte kendinizi dinlemeli, aşırı yorucu hareketlerden kaçınmalı ve bebeğin hareketlerini düzenli olarak takip etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,336 soru

24,667,943 cevap

367,096 kullanıcı

...