35. haftada serum takıldı ama doğum belirtisi yok, normal mi?

0 oy
298 göst.
26 Ekim 2021 Doğum kategorisinde (7 puan) sordu
35 günüm vardı sancın çok diye serum takmıştı doktorum şimdi son 1 günüm kaldı ama hiçbir belirti yok serumun etkisi varmıdır sizce?
Gebelik haftası 39+6

1 cevap

0 oy
26 Ekim 2021 (2,256 puan) cevapladı
Olabilir yinede bi görüşün doktorunuzla 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte sancı için yapılan serum doğum sürecini başlatır mı?
Hamilelikte sancı nedeniyle uygulanan serumlar genellikle kasılmaları durdurmaya veya vücudu desteklemeye yönelik ilaçlar içerir, doğrudan doğumu başlatmaz. Serumlar vücuttaki sıvı dengesini sağlamak veya erken kasılmaları baskılamak için kullanılır; doğumun başlaması ise bebeğin ve annenin hazır olduğu biyolojik bir sürece bağlıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma son 1 gün kala hiçbir belirti olmaması normal midir?
Doğuma bir gün kala herhangi bir belirtinin olmaması oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Birçok anne adayı, doğumun başlamasına saatler kalana kadar hiçbir kasılma veya su gelişi gibi belirti yaşamayabilir. Vücudun doğuma hazırlanması süreci kişiden kişiye değişir ve belirtilerin başlaması her an gerçekleşebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun yaklaştığını gösteren en temel belirtiler düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan sancılar, suyun gelmesi, nişan gelmesi yani kanlı mukuslu akıntı ve bebeğin aşağı inmesiyle hissedilen baskı hissidir. Bu belirtiler her kadında aynı anda veya aynı şiddette görülmeyebilir; bazı durumlarda doğum sancısı başlamadan hiçbir ön belirti yaşanmayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
35. haftada sancı için serum takılmasının amacı nedir?
35. haftada sancı şikayetiyle başvurulduğunda serum takılmasının temel amacı, erken doğum riskini azaltmak amacıyla rahim kasılmalarını durdurmak veya yavaşlatmaktır. Bu süreçte verilen ilaçlar kasılmaları baskılayarak bebeğin mümkün olduğunca anne karnında daha fazla vakit geçirmesine ve akciğer gelişimini tamamlamasına yardımcı olmayı hedefler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum belirtisi yoksa hastaneye ne zaman gitmeliyim?
Doğum belirtisi olmasa bile, düzenli aralıklarla gelen sancılarınız başladığında, suyunuz geldiğinde, bebeğin hareketlerinde azalma fark ettiğinizde veya herhangi bir kanama durumunda vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz. Belirti yaşanmasa dahi doktorunuzun belirlediği kontrol tarihlerine uymak ve rutin takipleri aksatmamak sürecin güvenli ilerlemesi için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,459 soru

24,669,452 cevap

367,172 kullanıcı

...