15 haftalık hamileyim, şiddetli baş ağrım var, ne yapmalıyım?

0 oy
384 göst.
26 Ekim 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (68 puan) sordu
15 haftalık hamileyim yanlız dünden beri geçmeyen baş ağrım vardı aslında pazar gününden beri yatınca geçiyordu geçmedi dün daha sanki sddetlendi serum falan takmazlsr diye hastneye gtmedim benim mide bulantısm hamilelgim ilk bir haftasında oldu sonra dahada olmadı dünden beri bdaha başladı essek kafam sürekli aklıma şey geliyor çocuk öldü onun belrtlerimi ilk hamilelgim şuan hiç birşey blmuorm saten rskli gebelik yaşıyorm ben düşük tehlikem var diye böyle hayatta olmazdı hatta netten bile baktım çocuk ölürse belirtler nedir dye kmeseye bseyde dyemyorm benim gibi olan varmı acaba nane limon içtim şimdi ama banamisnn demedi
Gebelik haftası 15
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

5 Cevap

0 oy
26 Ekim 2021 (269 puan) cevapladı
Telaşlarını çok çok iyi anlıyorum kuzum. Bebeğimizin başına bişey gelmesinden o kadar korkuyoruz ki sürekli acaba iyimi kalbi atıyor mu diye evham üstüne evham yapıyoruz. Bende seninle aynı durumdaydım, belirtilerim durunca krizlere giriyordum sürekli araştırıyordum bebeğime bişey olursa nasıl anlarım diye üstelik ara ara kanamalarımda oluyordu. Bebeğim şuan 4 aylık canım. Sen içini ferah tutmaya çalış stres yapma evham yapma sen ne kadar rahat pozitif olursan bebeğinde senden etkilenir ve iyi olur. Bebişin hareketlerini takip et kendine dikkat et başın için sıcak bi duş al ve uzan dinlen canım. Yoğun kanaman olmadığı sürece telaş yapma Allah' ın izniyle bebişe bişey olmaz sağlıcakla kucağına alırsın inşallah
-Reklam-
0 oy
26 Ekim 2021 (185 puan) cevapladı
Öyle bir şey düşünüyosan hemen git doktora vakit kaybetmeden için rahatlasın 
0 oy
26 Ekim 2021 (1,056 puan) cevapladı
Bebek ölse de baş ağrısı yapmaz canim için rahat olsun onunla alakası yok ona bağlama tansiyonunu takip et yukselmediginden emin ol genelde o baş ağrısı yapar bazende gebelige bagli olur sebepsiz ama tansiyonunu mutlaka takip et yukseliyosa doktoruna git
0 oy
26 Ekim 2021 (296 puan) cevapladı
Korkma canım hamilelik belirtileri herkeste farklılık gösterebilir. Kötü negatif düşünceleri getirme aklına zaten riskli diyorsun bu şekilde daha da riske atarsın. Endişen varsa doktorunu ara ya da muayeneye git o zaten yönlendirir. Strese girme bu da baş ağrısı yapar.Güzel düşün güzel olsun 
0 oy
26 Ekim 2021 (1,133 puan) cevapladı
Eşarpla sıkıca bağlıyordum ben o fayda ediyor bi de çok ağrırsa gebeyken kullanılan parol ilacını kullanıyordum başka çözümü yok diye biliyorum o hafta benimde çok fazlaydı şimdi bitti daha ağrımiyor bebeğe fazla kan gidiyor  biz güçsüz direncsiz kalıyoruz ondan oluyor sanırım şimdi kan ilacı ve vitamin takviyesi var sanırım ondan dolayı yok artık baş ağrım 21.haftadayim geçmiş olsun kötü şeyler düşünme zevkini çıkarmaya çalış kötü düşününce kötü oluyor diyim sana yaşayan birisi olarak söylüyorum 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

15 haftalık hamilelikte şiddetli baş ağrısı neden olur?
15 haftalık hamilelikte görülen şiddetli baş ağrıları genellikle hormonal değişimler, tansiyon dalgalanmaları, dehidrasyon, stres veya yorgunluktan kaynaklanabilir. Ancak hamilelikte tansiyon yüksekliği (preeklampsi) gibi ciddi durumların dışlanması için şiddetli ve geçmeyen ağrılarda mutlaka bir uzmana danışılmalıdır. Özellikle dinlenmekle geçmeyen ve günlük yaşamı kısıtlayan ağrılar ciddiye alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte mide bulantısının aniden kesilmesi bebeğe bir şey olduğu anlamına mı gelir?
Mide bulantısının aniden kesilmesi, bebeğin gelişimi veya sağlığı hakkında tek başına kesin bir gösterge değildir. Gebelik hormonlarındaki değişimler nedeniyle bulantıların azalması veya kesilmesi 12-16. haftalar arasında sıkça rastlanan doğal bir süreçtir. Yine de bebeğin hareketlerini hissetmediğiniz veya endişe duyduğunuz durumlarda, gebelik takibinizi yapan doktorunuza başvurarak rutin kontrollerinizi yaptırmanız en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Riskli gebelikte düşük tehlikesi belirtileri nelerdir?
Düşük tehlikesi belirtileri arasında en yaygın olanları vajinal kanama, kasıklarda veya belde şiddetli kramplar, ritmik sancılar ve bazen vajinal akıntıda değişikliktir. Riskli gebelik sürecinde olan anne adaylarının vücutlarını dinlemeleri ve açıklanamayan şiddetli ağrılar veya kanama gibi durumlarda vakit kaybetmeden tıbbi destek almaları hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte geçmeyen baş ağrısı için ne zaman doktora gidilmeli?
Hamilelikte baş ağrısı, eğer dinlenmeye, sıvı tüketimine ve basit önlemlere rağmen 24-48 saatten uzun sürüyorsa veya şiddeti giderek artıyorsa doktora gidilmelidir. Ayrıca görme bozuklukları, ellerde ve yüzde ani şişme, yüksek tansiyon veya şiddetli karın ağrısı eşlik ediyorsa acil tıbbi yardım alınması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde yaşanan kaygı ve stresle nasıl başa çıkılır?
Gebelik sürecinde yaşanan kaygı, özellikle ilk hamilelikte ve riskli gebelik durumlarında oldukça normaldir. Bu stresi yönetmek için endişelerinizi doktorunuzla paylaşmak, güvenilir kaynaklardan bilgi almak ve kendinizi dinlendirecek aktivitelere odaklanmak yardımcı olabilir. İnternetteki kulaktan dolma bilgiler yerine, kendi sağlık durumunuzu bilen hekiminizin yönlendirmelerine güvenmek kaygınızı önemli ölçüde azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 282 göst.
0 oy
6 cevap 614 göst.
31 Aralık 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Hellooo (33 puan) sordu
0 oy
6 cevap 648 göst.
0 oy
31 cevap 2,063 göst.

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...