8 haftalık gebeyim Covid oldum bebeğime bir şey olur mu?

0 oy
713 göst.
26 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (366 puan) sordu
8 haftalık gebeyim. Pazar günü şiddetli mide bulantısı ile hastaneye gitmiştik serum filan takıldı şu anda mide bulantim yok fakat eşim ben cocugum kayınvalidem hepimiz aynı gün tutulduk ve covit olmuşuz . Bebeğime bsy olurmu bana ne gibi tavsiyeler verirsiniz . Mide bulantim yok fakat genede bsy yiyemiyorum şu anda ağzımın tadı yok su bile zehir gibi geliyor . Bebeğime bsy olacak diye korkuyorum
Gebelik haftası 8 hafta

9 Cevap

0 oy
26 Ekim 2021 (313 puan) cevapladı
Geçmiş olsun haftanız küçük birşey olmaz inşallah zorla da olsa çorba için c vitamini alın 
26 Ekim 2021 (366 puan) yorumladı
Zorla içmeye çalışıyorum ama öyle tadımlık anca
26 Ekim 2021 (313 puan) yorumladı
Bebek şu an sizin yeşillerinizden pek faydalanmaz o yüzden korkmayın aşı oldunuz mu
26 Ekim 2021 (28 puan) yorumladı
Bir şey yiyip içmezseniz Allah Korusun Kötülersiniz. Bende Korona Geçirdim 25 haftalıkken. Sizin Dediginiz Gibi Su  Bile Acıydı. Istah tad Koku Hepsi Gitmişti. Ama Yeme Içmeye Zorla Da.Olsa Devam Ettim. Sizde Karninizdakinden Çok Diğer Çocuğunuz Içın Lütfen Zorla da.Olsa Yiyip Içmeye Devam Edin. Kussaniz Bile Ve En Önemlisi Hiçbirşey yitirmezseniz Bile Günde 4,5 Litre Su Içın. Hastalığı Vücudunuzdan Atmak Içın. Eşinize De Su  Icirin . Bu Hastalık Genç Yaşlı Ayırt Etmiyor. Kendine Bakmayan Yemeyi Icmeyi Bırakani Altına Giriyor. Allah Korusun. Kendim Yaşadığım Içın Herkese Korona Olana Cevap Yazmayı Vebal Gibi Görüyorum. 4,5 -5 Litre Su Içın. Ve Ailece Coraspirin 100 mg Kullanin
-Reklam-
0 oy
26 Ekim 2021 (8 puan) cevapladı


Canım Allah acil şifalar versin bende şuan covidim 29 haftayim . Senden tek isteğim üzülme ağlama bebegini hep sev elin karnında olsun bunu birlikte atlatacaksiniz bol bol c vitamini al bol bol su iç protein al et kemik suyu tüket bende öyle yaptım inşallah bi an önce atlatırsın bebeginle

26 Ekim 2021 (366 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim sizede çok geçmiş olsun . Hamileliğim ilk ayları olduğu için şiddetli mide bulantısı çekiyodum zaten 3 haftadır şu anda da bu hastalık eklenince inanirmisin su dahi içemiyorum herşey resmen zehir gibi geliyo . Ağlamaya gelince elimde değil benim yüzümden bsy olacak diye korkuyorum . Elimden geleni yapıyorum genede
26 Ekim 2021 (28 puan) yorumladı
Ve Bebeğe Bir sey Olmaz Allahın izniyle. Ama Tabi Hastaneye Yatarsanız O Zaman Ilaç Vs Verilirse Sorun Olabilir. Benim Bebeğim Hamdolsun Bir Sorun Olmadi. Kan Sulandırıcı Içın. Ve Bol Sıvı, Su Içın Ateşiniz Çıkmasın. Allahın izniyle Bir şey Olmaz. Ama Dediğim Gibi Yiyip Icmeyi  Asla Bırakmayın
0 oy
26 Ekim 2021 (119 puan) cevapladı
Bende 11 12. Haftalarımda geçirmiştim koku tat gitmişti bende halsizlik zaten çok oluyordu zaaten 4 aya kadar bulantım kusmam oldu 2 günde bi serum yedm nerdeyse çok zor geçirdim covidi değil ama genel hamileliği hiç beslenemedim hatta kanamam oldu covitken doktor da virüs yapabilir demişti bebeğe etkileri bilinmiyor demişti 37 haftalık olcam inşallah sağlıkla gelir bende korkmuyor değilm ama öyle kötü geçirmedim 
0 oy
26 Ekim 2021 (10 puan) cevapladı
Bende covid olduğumda 1 aylık gebeydim tat koku hepsi gitmişti bendede zorda geçti. Ama herkese aynı olmuyor. Elinden geldiğince bolbol dinlen kendini yorma bolbol c vitamini al yemek ye vücudun düşmesin. Özellikle uyku gece uykunu al Allah şifa versin hiçte bişey olmaz bebeğine insaAllah 
25 Ocak 2022 (8 puan) yorumladı
Merhaba bende şuan 11 haftalık gebeyim testim poztifi çıktı ama bende belirti yok bebekte bir problem oldu mu tek korkum o
0 oy
26 Ekim 2021 (238 puan) cevapladı
Çok zor bi durum C ve d vitamini çok önemli Allah şifa versin 

Internetten bak istersen şifa duasi var onu sürekli oku ayet-el kürsi ile canım. Tez zamanda geçsin inşallah 
0 oy
26 Ekim 2021 (39 puan) cevapladı
İnşallah bişey olmaz .

Hamileliğimin 21.haftasinda covite yakalandım hayatımda kaç defa hasta oldum ama hiç okadar kötü olduğumu bilmiyorum hatırlamıyorum 15 gün çok zor gecti bebeğime bişey olur mu endişesi ile  hamile kaldığım kilodan daha aşağıya düştüm doktora muayene gittim karantinam biter bitmez tek sıkıntı bebeğimin kilo konusunda ilerleyememis olması olması gerekenden 10 gün geri çıktı 1 hafta sonra tekrar gittim çok fazla yağlı peynir kaju yiyerek 200 gram aldırdım bebeğime  çevremde de Covit geçirip doğuran arkadaşlarım oldu bebeklerinde bişey yoktu için rahatlasin diye söylüyorum çünkü biliyorum zor zamanlar Yemene dikkat et peynir ye yoğurt kaju ceviz ki bebeğin geri kalmasın 
0 oy
26 Ekim 2021 (584 puan) cevapladı
canım bende 11.haftada oldum mide bulantisi vardi artı istifra ediyordum ne yesem olduğu gibi çıkarıyordum afedersin yani 1 2 gün içinde 3 öğünü çıkarttığımı biliyorum olduğu gibi boyle olursa kesinlikle korkma
0 oy
26 Ekim 2021 (87 puan) cevapladı
Bende şuan 35 haftaligim ve covid olmuşum 5 gündür geberdim resmen çok zor geçiyor um yinede dayanma çalışıyorum bol bol dinlen ve şu iç c vitamini tüket turşu suyu iç tuzlu su ile gargara yap hepsinin faydası var en azından dinç tutuyor kendine bakmaz isen bu hastalık seni ele geçiriyor hepimizin Allah yardımcisi olsun inşallah dua edelim sıkıntısız atlatmak için 
0 oy
26 Ekim 2021 (1,144 puan) cevapladı
Allah'ın izniyle hicbirsey olmaz bende geçirdim. Korkma dikkat et kendine sürekli sıcak birşeyler iç bol bol meyve ya bende yiyemiyordum yedikten sonra iyi oldimm :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

8 haftalık gebelikte Covid-19 geçirmek bebeğe zarar verir mi?
8 haftalık gebelikte Covid-19 geçirmek, bebeğin gelişiminde doğrudan kalıcı bir hasar oluştuğuna dair kesin bir kanıt sunmamaktadır. Ancak yüksek ateşin ilk üç aylık dönemde kontrol altına alınması kritik öneme sahiptir. Bebeğinizi korumak için doktorunuzun önerdiği güvenli ateş düşürücüleri kullanmalı ve vücut ısınızı düzenli takip etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Covid-19 olan hamilelerde iştahsızlık ve tat bozukluğu nasıl yönetilir?
Covid-19 kaynaklı iştahsızlık ve tat bozukluğu durumunda, vücudun susuz kalmaması için sık aralıklarla küçük yudumlar halinde su tüketmek en önemli adımdır. Ağız tadınız yoksa, besin değeri yüksek olan soğuk veya oda sıcaklığındaki çorbalar, yoğurt ve meyve püreleri gibi yutması kolay gıdaları tercih ederek besin alımını sürdürmeye çalışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte Covid-19 sonrası sıvı kaybı yaşamamak için ne yapmalı?
Gebelikte sıvı kaybını önlemek için günde en az 2-2.5 litre su tüketimine özen göstermeli, suyu içmekte zorlanıyorsanız içine taze nane veya limon ekleyerek tatlandırmalısınız. Eğer su içtiğinizde mide bulantısı tetikleniyorsa, elektrolit dengesini korumak adına doktorunuza danışarak doktorunuzun uygun gördüğü serum takviyeleri veya oral sıvı desteklerini kullanabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte Covid-19 belirtileri gösterdiğimde ne zaman doktora gitmeliyim?
Nefes darlığı, göğüs ağrısı, geçmeyen yüksek ateş, şiddetli kusma veya bebeğin hareketlerinde azalma gibi durumlarda vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Gebeliğin erken haftalarında semptomların şiddetlenmesi durumunda, takip eden kadın doğum uzmanınızın sizi izlemesi ve gerekli olması halinde Covid-19 protokollerine uygun tedavi planını oluşturması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Covid-19 geçiren hamileler beslenmede nelere dikkat etmeli?
Covid-19 sürecinde bağışıklığı desteklemek için protein, vitamin ve mineral açısından zengin, sindirimi kolay besinler tüketmek gerekir. Protein ihtiyacını karşılamak için haşlanmış tavuk, et suyu çorbalar ve sindirimi rahatlatacak sebzeler tercih etmelisiniz. İştahsızlık yaşasanız dahi, bebeğinizin gelişimi için az az ve sık aralıklarla beslenmeyi bir rutin haline getirmek oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 475 göst.
0 oy
5 cevap 509 göst.

1,512,159 soru

24,665,660 cevap

366,963 kullanıcı

...