Kesisiz normal doğum mümkün mü ve dikiş izi hissedilir mi?

0 oy
1,405 göst.
30 Ekim 2021 Doğum kategorisinde (57 puan) sordu
Merhaba. Size bir sorum olacakdı dikişsiz doğum diye bir şey duydum kesisiz normal doğum içinizden olan var mı ve sağlıklı mı bu doğum. Benı normal doğumdan çok korkutan oldu bebek anne rahminden çıktından sonra rahım agzı dikişini hissediliyormuş bu doğru mu acaba ve çok korkuyorum. 
Gebelik haftası 9+2

11 Cevap

0 oy
31 Ekim 2021 (688 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Her doğum ayrı bir hikaye. Doğum olduktan sonra dikiş en kolay kısmı. Hiç kendinize vesvese vermeyin ve sizi korkutanları önemsemeyin yol uzun olumlu düşünün. Normal doğumu öcü gibi anlatanları gerçekten anlayamıyorum zaten doğum olur olmaz Allah tarafından unutturuluyor yani.. 
-Reklam-
0 oy
30 Ekim 2021 (941 puan) cevapladı
Kişiye qore deqisir canım kesi dikiş meselesi b n ilk doğumda kesikte atıldı dikişte ama ikincide kesik atılmadı we sdce bebek çıkarken hafif yirtlma olduğu için 2 dikis atıldı onuda hiç hissetmedim zten dikiş meselesi hiç sorun deql korkucagin en son şey o olsun hiç takma bile kendini korkutma herşey olacağını wariyo insan ne yaşadığını anlamiyo bile ister ilk ister 5. Gebelik olsun flim seridi qibi qzunun onunden qecip qdiyo unutyorsun hatta o derece Allah yardımcımız olsun inşallah bir awazda kurtulalım:)
30 Ekim 2021 (57 puan) yorumladı
Bana iç dikişini hissetmessin ama dış dikişi hissesecegımı söylediler öyle söyleyince de gözüm korktu ama sanırsam uyuşturarak yaparlar diye düşünüyorum yoksa kım dayanır ki ağrıya. Doktorumla henüz konuşmadım ama dikişsiz normal doğum varmış perine masajı o şekılde düşündüm. Hepımızın hakkında hayırlısı olsun inşallah sağlıkla alalım kucagımıza
31 Ekim 2021 (341 puan) yorumladı
Canım senin doğumu düşünüp kendini korkutman daha çabuk değil mi sence, çünkü senin önünde kocaman bir yol var daha ,çünkü daha gebeliğin basindasin
0 oy
30 Ekim 2021 (1,416 puan) cevapladı
herkeste dikis olmayabiliyir kisiden kisie bunyeden bunyeye degisiyor ilkinde oldu ikinci de olmadi dikerkende kesi atilirkende asla hissetmiyon korkma hersey sancida bebek cikinca gerisi hic can acitmiyo
0 oy
30 Ekim 2021 (8 puan) cevapladı
Okadar çok korkulacak bişey yok canım merak etme ben hem iç dikiş oldum hem diş dikiş inan ki hiç hissetmiyorsun dikiş atıldığını biliyorsun ama hissedilmiyo
0 oy
30 Ekim 2021 (65 puan) cevapladı
Bebek doğduktan sonra hiçbir şey umrunda olmuyor uyusturuyorlar orayı ben hissetmedim dikişin az dedi doktor normale dönüyorsun sonra endişe edecek bir durum yok korkmayın
0 oy
31 Ekim 2021 (2,625 puan) cevapladı
Bu senin vücut yapınla alakalı mesela benim dıştan yoktu ama içeriden vardı dikisim ayrıca o doğum sancisindae sonra dikiş beni hiç etkilememisti sinek ısırığı gibi bir şeydi 
0 oy
31 Ekim 2021 (1,327 puan) cevapladı
Normal doğumda keşiş olmaz kedi olur herturlu bnce ya ilk dogumun hiç hissetmedim mdm dikis olurken dogumu yapmissn  kesimi. Seni korkutcskk kız :()
0 oy
31 Ekim 2021 (181 puan) cevapladı
Ne kadar doğru bilemem ama şey duymuştum ebelerden dikilmesi daha iyiymiş rahim yoksa darlığını kaybedermiş hatta benim ablam ebeye dikerken sık dikmesini biçimli olmasını söylemiş bence o yüzden dikilmesi daha mantıklı 
0 oy
31 Ekim 2021 (55 puan) cevapladı
Şöyle düşün hastanede doğum yapmayan annelerimizi onlar nasıl doğurmuş bizi insanlar korkutuyo başka bişey değil benide korkuttular sezeryan sezeryan dedim hatta gününü bile almıştım sonra bi gece kendi sancım geldi gittim doğum yaptım korkmasaydım 8 cm acıklığım olmuştu çok kısa bi sürede yani biraz daha dayanabilseydim kesim olmucaktı içten yırtılma ve kesim olduğu için dikiş attılar kendimi normal doğuma hazırlasaydım zaten çok rahat yapabilirmişim daha iyi ıkınabilirdim belkide bas bas bağırdım yapamıcam diye  Allah o gücü bize vermiş sana söylenenlere kulak asma burda zor doğum hikayeleri okuyup kendini korkutma ben yaptım çok pişmanım normal doğumdan asla vazgeçme senin içinde bebeğin içinde en sağlıksı bu 
31 Ekim 2021 (55 puan) yorumladı
Dikişe gelincede tabiki zor ama katlanılmayacak gibi değil geçiyo emin ol dünyaya bi can getiriyosun tabiki zorlukları olucak daha bunları düsünmen için çok erken ben yaptım sen yapma diye söylüyorum şimdiden başlarsan bütün hamileliğin boyunca bunu düşünüp sürekli kendini korkutucaksın bunun ne sana ne bebeğine bi faydası yok yok normal doğumdan sonra vajina genişliyo diyenlere hiç kulak asma ben ondanda çok korktum genişleseydide hiç takmazdım ama inanki eskisinden daha iyi şuan eşim bile o bebek nasıl çıktı ordan ya diye inanamıyo o kadar kısa sürede değişicekki vucudun şaşırıcaksın zaten oda ben daha yeni doğum yaptım sayılır
0 oy
31 Ekim 2021 (390 puan) cevapladı
Benim annem 8 tane doğum  yaptı hepside normal en son 10 sene oldu doğum  yapalı hiç birinde de dikiş atılmadı  diyor 
0 oy
31 Ekim 2021 (206 puan) cevapladı
4 sene önce normal doğum yaptım zor oldu biraz 6 tane dikişim vardı hiçte hissetmedim dikilirken bazıları çok abartiyo yani sen kafana takma böyle şeyleri bence hamileliğinin tadını çıkar normal doğum kadar güzel birşey yok bence ❤️

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kesisiz normal doğum yani dikişsiz doğum nedir?
Kesisiz normal doğum, doğum sırasında vajinal bölgeye epizyotomi denilen cerrahi kesinin uygulanmaması ve dokuların doğal esnekliğiyle bebeğin dünyaya gelmesidir. Bu yöntemde amaç, vücut bütünlüğünü korumak ve iyileşme sürecini hızlandırmaktır. Her doğumda kesi gerekmediği için uygun koşullarda doku bütünlüğü korunarak doğum gerçekleşebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda rahim ağzı dikişini hissetmek mümkün mü?
Normal doğum sonrası atılan dikişleri bebeğin çıkışından sonra hissetmek tıbbi olarak mümkün değildir çünkü dikiş işlemi doğum tamamen bittikten ve plasenta çıktıktan sonra, lokal anestezi altında yapılır. Doğum anında bölge uyuşuk olduğu veya yoğun bir adrenalin süreci yaşandığı için dikiş atılırken acı hissedilmez. Dikişler genellikle kendiliğinden eriyen iplerle atılır ve iyileşme süreci kısa sürer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kesisiz normal doğum yapmak için ne yapılabilir?
Kesisiz bir doğum süreci için hamilelik boyunca düzenli perine masajı yapmak ve pelvik taban kaslarını güçlendiren egzersizlere odaklanmak büyük önem taşır. Doğum anında ıkınma tekniklerini doğru uygulamak ve gebenin pozisyonunu doktorun yönlendirmesiyle değiştirmesi, dokuların yırtılmadan esnemesine yardımcı olur. Bu hazırlıklar, kesi ihtiyacını minimize etmeye yardımcı olan en etkili yöntemlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda epizyotomi yani dikiş neden atılır?
Epizyotomi, bebeğin başı çıkarken annenin perine bölgesindeki dokuların doğal sınırını aşması ve ciddi yırtılmaların önüne geçilmesi amacıyla hekim tarafından uygulanan kontrollü bir kesidir. Eğer dokular bebeğin çıkışına izin verecek kadar esnek değilse veya bebek kalp atışlarında acil bir durum oluşmuşsa, doğumun hızlandırılması için kesi gerekebilir. Ancak güncel tıbbi yaklaşımlarda rutin epizyotomi uygulaması yerini dokuyu korumaya bırakmıştır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kesisiz normal doğum yapmak sağlıklı mıdır?
Kesisiz normal doğum yapmak, vücudun doğal iyileşme sürecini desteklediği ve enfeksiyon riskini azalttığı için sağlıklı kabul edilen bir yöntemdir. Cerrahi bir kesi olmadığı için doğum sonrası oturma veya hareket etme gibi günlük aktivitelerde daha az ağrı yaşanır. Ancak doğumun güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için anne ve bebeğin sağlık durumunun uygun olması, sürecin uzman bir hekim tarafından yönetilmesi esastır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,557 soru

24,670,785 cevap

367,241 kullanıcı

...