Karnım aşağı indi, sizce doğum ne zaman olur?

0 oy
421 göst.
31 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,061 puan) sordu
kızlar geçen hafta karnım aşağıya belirgin şekilde indi. sizce doğum ne zamana olur? karnınız indikten ne kadar sonra doğumunuz gerçekleşti? 
Gebelik haftası 35+2

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Karnın aşağı inmesi doğumun ne kadar yakın olduğunu gösterir?
Karnın aşağı inmesi, bebeğin doğum kanalına girmeye başladığını gösterir ve genellikle doğumun birkaç hafta içinde gerçekleşeceğinin bir işaretidir. İlk gebeliğini yaşayan kadınlarda bu durum doğumdan 2-4 hafta önce gerçekleşebilirken, daha önce doğum yapmış annelerde doğumun hemen öncesine kadar fark edilmeyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Karnın inmesi doğumun başladığı anlamına mı gelir?
Karnın inmesi doğumun hemen başladığı anlamına gelmez, sadece bebeğin pelvise yerleştiğini gösteren bir hazırlık evresidir. Doğumun başladığını anlamak için karnın inmesinin yanı sıra düzenli kasılmalar, nişan gelmesi veya suyun gelmesi gibi diğer belirtilerin de takip edilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin kanala girmesi doğum sürecini nasıl etkiler?
Bebeğin kanala girmesiyle birlikte annenin diyafram üzerindeki baskısı azaldığı için nefes alıp vermesi kolaylaşır ancak mesane üzerindeki baskı arttığı için idrara çıkma sıklığı yükselir. Bu fizyolojik değişimler doğumun fizyolojik olarak yaklaştığını gösteren en önemli biyolojik göstergelerden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Karnım aşağı indi ne zaman hastaneye gitmeliyim?
Karnınızın inmesi tek başına hastaneye gitmek için bir kriter değildir, ancak düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan kasılmalar hissediyorsanız doğum süreci başlamış olabilir. Kasılmalarınız 5-10 dakikada bir düzenli hale geldiğinde veya suyunuz geldiğinde vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Karnın inmesi (bebeğin yerleşmesi) kaçıncı haftada olur?
Karnın inmesi genellikle gebeliğin 36. haftasından sonra gerçekleşen bir durumdur. Ancak her hamilelik süreci farklıdır; bazı bebekler doğumdan hemen önce yerleşirken, bazıları ise son aya girildiğinde bu pozisyonu alır, bu nedenle karnın inme zamanı kişiden kişiye büyük farklılıklar gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 603 göst.
0 oy
2 cevap 533 göst.
0 oy
1 cevap 478 göst.

1,512,159 soru

24,665,660 cevap

366,963 kullanıcı

...