40+1 haftalık hamileyim, suni sancı istemiyorum ne yapmalıyım?

0 oy
676 göst.
1 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (239 puan) sordu
Haftam 40+1 oldu bugun doktor dediki 1 parmak hatta zorlarsan 1 snt anca açılman var dedi bebek iyiymiş boynuna 1 tur kordon dolanmış yarin gel sunu sancı ile alalım dedi ben istemedim kendi sancımi beklemek istedim ama aşırı harketli uyutmuyir sol kasigimda ağrı var rahmime bazi bazı sanci gibi giriyor sıcak duş aldım uzandm uyutmuyor çok vuruyor canm yaniyor sol kasigim ağrıyor sizce ne yapmalyim
Gebelik haftası 40+1

3 Cevap

0 oy
1 Kasım 2021 (681 puan) cevapladı
Canım bence işini şansa bırakma ki kordon dolanmış boynuna bebeğin doktorlara güven hakkınızda hayırlısı olsun rabbim bir avazda kurtarsın 
1 Kasım 2021 (681 puan) yorumladı
Eğer gidecek derecede ise şimdi gidin ama yok yarın sabahtan giderim diyorsan sabahı bekle hem ailen de gelir sabahtan ama için rahat etmiyorsa hemen gitmeni tavsiye ederim çünkü bebeğin boynunda kordon var demiş doktorun
1 Kasım 2021 (239 puan) yorumladı
20 dkkada gidlir o sorun dgl ağrıdan duramiyorum sancı değil ama bak karın agrisindan duramiyorm ben bide allhim okdr harketlendiki anlatamam ya aşırı derecede hareketli  rahmime vuruyo bide
1 Kasım 2021 (681 puan) yorumladı
Hiç bekleme canım eşyalarını hepsini al güzelce giyin şarj aleti vs de al yanına haftan tam zaten esin için de gecelik al bir takım hayırlı haberlerini bekliyoruz doğum yapınca haber et dualarım seninle
1 Kasım 2021 (239 puan) yorumladı
Amin inşallah eşim yolda bi gelseydi onu bekliyorum gelsinde caresine bakacam
1 Kasım 2021 (681 puan) yorumladı
Tamam canım dikkatli olun dediğim gibi eşyalarını hazırla esin gelince vakit kaybetmeden gidersiniz rabbim bir avazda kurtarsın
-Reklam-
0 oy
2 Kasım 2021 (1,416 puan) cevapladı
ozele mi gdyrsin devlete mi canm
2 Kasım 2021 (239 puan) yorumladı
Özele
0 oy
2 Kasım 2021 (154 puan) cevapladı
Canim benim.allah ne nesi nede bizleri bu dar kapida birakmasin insallah snaada bebegineds saglik sihhat versin ama anlamadigim.boynuna kordon dolanan bebegi nasil normal dohmgirtuyir doktor kafam karisti insallah sag sal8m dunyaya gelir

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftalık gebelikte suni sancı verilmesi neden önerilir?
40 haftalık gebeliklerde suni sancı, genellikle gebelik süresinin uzaması, bebeğin rahim içindeki durumunun takibi veya kordon dolanması gibi risk faktörleri nedeniyle doktorlar tarafından doğum sürecini başlatmak için önerilir. Tıbbi olarak 40. haftadan sonra plasentanın yaşlanma riski ve bebeğin strese girme ihtimali arttığı için, doktorlar kontrollü bir ortamda doğumun başlatılmasını tercih edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekte kordon dolanması varken normal doğum mümkün mü?
Bebekte kordon dolanması olması, her zaman sezaryen gerektiren bir durum değildir; birçok bebek kordonu boynunda olmasına rağmen sağlıklı bir şekilde normal yollarla dünyaya gelebilir. Ancak kordonun sıkılığı ve bebeğin kalp atışlarındaki değişkenlikler, doğum esnasında doktor tarafından sürekli NST cihazı ile izlenmelidir. Eğer bebeğin kalp atışlarında bir düşüş gözlenirse, doktorlar acil müdahale veya sezaryen kararı alabilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+1 haftalık gebelikte kasık ağrısı ve yoğun hareketlilik normal mi?
40+1 haftalık gebelikte yaşanan yoğun bebek hareketleri ve kasık ağrıları, genellikle doğumun yaklaştığının ve vücudun doğuma hazırlandığının belirtileridir. Bebek kanala yerleşmeye çalıştıkça rahim ağzına baskı yapar ve bu da kasıklarda keskin ağrılar, batmalar veya düzensiz sancılar hissetmenize neden olur. Ancak bu ağrılar çok şiddetliyse, bebeğin hareketlerinde ani bir azalma varsa veya kanama gibi durumlar eşlik ediyorsa mutlaka vakit kaybetmeden hastaneye başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı ile doğum süreci nasıl ilerler?
Suni sancı süreci, damar yoluyla oksitosin hormonu verilerek veya rahim ağzını yumuşatıcı fitiller kullanılarak başlatılır ve bu süreç doktor kontrolünde adım adım yönetilir. İlaç dozajı, rahim kasılmalarının sıklığına ve bebeğin kalp atışlarına göre ayarlanır. Bu yöntemle başlatılan doğumlar genellikle daha yoğun ve düzenli sancılarla seyrettiği için, doğum eylemi sırasında ağrı yönetimi ve epidural gibi seçenekler değerlendirilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumu başlatmak için evde yapılabilecek güvenli yöntemler nelerdir?
Doğumu başlatmak için evde yapılabilecek en güvenli yöntemler ılık bir duş almak, hafif tempolu yürüyüşler yapmak ve dinlenmektir; ancak bu yöntemlerin tıbbi bir kanıtı yoktur ve mutlaka doktor onaylı olmalıdır. Özellikle 40. haftadan sonra doktorunuz aksini belirtmedikçe, rahim ağzını zorlayacak veya bebeği strese sokacak hiçbir yöntemi denememelisiniz. En sağlıklı yaklaşım, doktorunuzun belirlediği klinik takiplere uyarak doğumun doğal seyrini beklemektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 297 göst.
0 oy
5 cevap 1,514 göst.
25 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde Aysen95953 (442 puan) sordu
0 oy
4 cevap 427 göst.
0 oy
4 cevap 943 göst.
21 Haziran 2019 Hamile Kalamama kategorisinde RAZİ (143 puan) sordu

1,512,160 soru

24,665,709 cevap

366,966 kullanıcı

...