35+3 haftalık gebeyim, NST sonucumda sancı var mı?

0 oy
553 göst.
2 Kasım 2021 Doğum kategorisinde (61 puan) sordu

Arkadaşlar 35+3 günlüğüz 2 gündür belimin sağ tarafindan

image

başlayan ağrı var bir türlü geçmedi son zamanlarda karnımda da sürekli agrim var ilk nts me girdim rica etsem bakar mısınız sancı var mı? 
Gebelik haftası 35+2

2 Cevap

0 oy
2 Kasım 2021 (1,416 puan) cevapladı
canm sancin yok 2 3 ufak sancin olmus ama oda onrmli degl
-Reklam-
0 oy
2 Kasım 2021 (667 puan) cevapladı
Sancin yok canım 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

35 haftalık gebelikte NST sonucunda sancı olduğu nasıl anlaşılır?
NST çıktısındaki alt satırda yer alan dalgalanmaların düzenli aralıklarla yükselip zirve yapması sancı belirtisi olarak kabul edilir. Eğer bu dalgalar 10 dakikada bir veya daha sık tekrarlıyorsa ve belirli bir süre devam ediyorsa, bu durum rahim kasılmalarının başladığına işaret edebilir. Ancak NST değerlerinin tek başına yorumlanması yanıltıcı olabilir, bu nedenle dalgalanmaların şiddeti ve sıklığı mutlaka doktor tarafından klinik muayene ile birlikte değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
35 haftalık gebelikte bel ve karın ağrısı normal mi?
35. haftada hissedilen bel ve karın ağrıları, vücudun doğuma hazırlanması veya bebek hareketlerinden kaynaklanan fiziksel baskı nedeniyle olabilir. Ancak istirahatle geçmeyen, düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti giderek artan ağrılar erken doğum belirtisi olabileceği için dikkate alınmalıdır. Ağrınıza eşlik eden vajinal akıntı, kanama veya su gelmesi gibi durumlar varsa vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST nedir ve gebelikte ne zaman çekilmeye başlanır?
NST, non-stres testin kısaltmasıdır ve bebeğin kalp atışları ile annenin rahim kasılmalarını eş zamanlı olarak ölçen bir takip yöntemidir. Genellikle gebeliğin 32. haftasından itibaren riskli durumlarda veya 36-37. haftalardan sonra rutin kontrollerde uygulanır. Bebeğin oksijen alımını, sağlığını ve olası bir doğum sancısının şiddetini ölçmek için kullanılan en yaygın klinik prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı nasıl ayırt edilir ve belirtileri nelerdir?
Gerçek doğum sancısı, karnın alt kısmından başlayıp bele vuran, düzenli aralıklarla gelen ve zamanla sıklığı ile şiddeti artan sancılardır. Yalancı sancılardan (Braxton Hicks) farkı, istirahatle geçmemesi ve pozisyon değiştirildiğinde azalmamasıdır. Eğer sancılarınız 10 dakikada bir düzenli hale gelmişse ve süresi 30-40 saniye civarında tutuyorsa, doğumun başladığından şüphelenilmeli ve hastaneye gidilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı çıkarsa ne yapılmalıdır?
NST sonucunda sancı çıkması durumunda doktorunuz öncelikle rahim ağzı açıklığını kontrol etmek için bir muayene yapacaktır. Eğer rahim ağzında bir açılma veya incelme yoksa, genellikle istirahat önerilir ve bebeğin durumu yakından izlenir. Sancıların erken doğum riski taşıyıp taşımadığına karar vermek için doktorunuz nst takibini tekrarlayabilir veya gerekli görürse kasılmaları durdurucu tedavi süreçlerini başlatabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 1,100 göst.
0 oy
4 cevap 718 göst.
0 oy
5 cevap 642 göst.

1,512,182 soru

24,666,006 cevap

366,978 kullanıcı

...