9+3 haftalık hamileyim iştahım neden hiç yok?

0 oy
290 göst.
3 Kasım 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (376 puan) sordu
Kızlar mide bulantım vardı başlarda prillam Dr kullndm tiksintim falanda vardı ama nerdeyse bir haftadır yok .. fakat hamile olduğumu öğrendim bir hafta sonra iştahım komple kesildi hiç canım hiç bir şey istemiyor ne sabahları ne akşamları hiç yiyemiyorum bir tabak çorbayla duruyorum 50 kiloydum 48e düştüm insanın canı hiç mi bsey istemez hiç bir istemiyor neden böyleyim bilmiyrum haliyle yemeyince halsizim kolumu kaldıracak halim yok neden hala geçmedi iştahsızlık kafayı yiycem
Gebelik haftası 9+3

2 Cevap

0 oy
3 Kasım 2021 (35 puan) cevapladı
Canım ilk haftalarında böyle olur bende aynen senin gibi ydim hiç birşey yiyip içemiyordum ama sonra düzeliyor biraz Zaman alıyor ama düzeliyor az daha dayan canım
3 Kasım 2021 (376 puan) yorumladı
Teşekkür ederim psikolojik olarak da etkileniyor insan eşim işe gidip geliyor yemeğini yapmakta bile zorlanıyorum haliyle yemeyince basım dönüyor açıktan ama yinede canım istemiyor kolumu kaldircak halim yok inşallah bir an önce biter bu İştahsızlık beni mahvediyor
3 Kasım 2021 (35 puan) yorumladı
Aynen insan piskolojik olarak ta etkileniyor canım vücut hormonların hamileliğe alışıyor ya ondan bu durum 15 haftalık yada 14 haftalık olunca geçiyor ama sonra da bir iştahın açılır geceleri bile kalkıp birşeyler yersin
3 Kasım 2021 (376 puan) yorumladı
Amin inşallah canım sağol
-Reklam-
0 oy
3 Kasım 2021 (79 puan) cevapladı
Bende 9+1 im aynı bende senin gibiyim canım galiba oluyor bu zamanlarda iştahım yok ama açlıktan kusuyorum yesem rahatlicam ama canım istemiyor garip bir haldeyim
3 Kasım 2021 (376 puan) yorumladı
Al benden de o kadar doktoruna soyledinmi
3 Kasım 2021 (79 puan) yorumladı
Yok daha gidemedim pazartesi randevum var o zaman soylucem artık
3 Kasım 2021 (376 puan) yorumladı
Ben söyledim Ama bişey vermedi onun için sabret az kaldı dedi bulantm için verdi onuda bir hafta sonra bulantm geçti iştahsızlık başından beri var ve gitmiyor
3 Kasım 2021 (79 puan) yorumladı
Belli bir süre olacak artık neyse sağlıklı olsunlar da önemli olan o
3 Kasım 2021 (376 puan) yorumladı
Evet önemli olan bu

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

9 haftalık hamileyim iştahım neden tamamen kesildi?
Hamileliğin ilk trimesterinde iştah kaybı, artan hormon seviyeleri ve metabolik değişimler nedeniyle oldukça yaygın bir durumdur. Özellikle 9. haftada vücudun progesteron hormonuna verdiği tepki sindirim sistemini yavaşlatabilir ve iştah merkezini geçici olarak etkileyebilir. Bu süreçte yaşanan iştahsızlık genellikle bebeğin gelişimini doğrudan etkilemez ancak uzun süre devam etmesi durumunda besin değerleri yüksek, küçük porsiyonlarla beslenmeye çalışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştahsızlık yüzünden kilo kaybı normal mi?
Hamileliğin ilk aylarında iştahsızlık veya mide bulantısı nedeniyle 1-2 kilo kaybı yaşanması birçok anne adayı için beklenen bir durumdur. Vücut bu dönemde değişen hormonlara uyum sağlamaya çalışırken besin alımı geçici olarak azalabilir. Ancak kilo kaybı devamlılık gösteriyorsa ve günlük aktivitelerinizi kısıtlayacak kadar halsizlik yapıyorsa, sıvı ve elektrolit dengenizi korumak adına mutlaka doktorunuzla görüşerek bir beslenme planı oluşturmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
9 haftalık hamilelikte halsizlik ve iştahsızlık nasıl geçer?
Halsizlik ve iştahsızlık şikayetlerini azaltmak için ana öğünler yerine gün içine yayılmış 5-6 küçük porsiyonlu atıştırmalıklar tüketmek daha etkili olabilir. Kan şekerini dengede tutmak için protein ve karbonhidrat içeren hafif gıdalar (kraker, yoğurt, muz gibi) tercih edilmelidir. Ayrıca gün içinde yeterli miktarda su içmek, vücudun susuz kalmasını önleyerek halsizlik hissinin azalmasına yardımcı olur. Eğer kolunuzu kaldıracak kadar yorgun hissediyorsanız, dinlenmeye öncelik verin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştah kaybı ne zaman geçer?
Hamilelikteki iştah kaybı ve mide bulantısı şikayetleri genellikle 12. haftadan itibaren, yani ikinci trimesterin başlamasıyla birlikte hafifler veya tamamen ortadan kalkar. Plasentanın gelişimi ve hormonal dengenin oturmasıyla birlikte iştahın normale dönmesi beklenir. Eğer 14. haftaya gelmenize rağmen iştahsızlığınız şiddetli bir şekilde devam ediyorsa veya beslenememe durumunuz günlük hayatınızı olumsuz etkiliyorsa bir uzmana başvurmanız doğru olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İştahsız hamileler halsizlik için ne yemeli?
İştahsızlık döneminde halsizliği önlemek adına mideyi yormayan, sindirimi kolay ve besleyici gıdalar tercih edilmelidir. Çorbalara eklenen protein kaynakları (kıyma, tavuk parçaları veya mercimek), yoğurt, taze meyveler ve kuruyemişler kısa sürede enerji verir. Yemek kokularından tiksiniyorsanız soğuk veya oda sıcaklığında tüketilebilen yiyeceklere yönelmek iştahınızı açabilir. Özellikle sıvı alımını desteklemek için taze sıkılmış meyve suları veya ayran gibi içecekler hem enerji hem de vitamin desteği sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 563 göst.
3 Kasım 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Eliffsu (376 puan) sordu
0 oy
3 cevap 256 göst.
0 oy
4 cevap 280 göst.
0 oy
6 cevap 613 göst.

1,512,220 soru

24,666,364 cevap

367,002 kullanıcı

...