39 haftalık hamileyim, bebeğim karnımı çok sertleştiriyor normal mi?

0 oy
722 göst.
3 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (8 puan) sordu
39 haftalik hamilelikte bebek çok  sert yapiyor bi tarafa topluyor hep kendini taş  gibi sertleştiriyor  bu durumu yaşayan  anneler neden olabilir doktora gitmelimiyim
Gebelik haftası 39

6 Cevap

0 oy
3 Kasım 2021 (172 puan) cevapladı
Bende de aynı durum var doğum yaklaştığı için oluyor galiba
-Reklam-
0 oy
3 Kasım 2021 (870 puan) cevapladı
Bahsettiğiniz şey kasilma. Sıklığına bakın olmazsa nst girin
0 oy
3 Kasım 2021 (594 puan) cevapladı
Düzenli oluyorsa her 5 dakikada bir gelen 60 sn sürebilen doktora gidin sancılarını başlamış olabilir 
3 Kasım 2021 (1,244 puan) yorumladı
Suan bende hastane de yatıyorum 38 haftaligim Dr lara söyledim sancı hissediyorum nst de çıkmıyor ama bir yanıt alamadım maalesef
3 Kasım 2021 (594 puan) yorumladı
Benim de 35 haftalikken çok hissetmeme rağmen sancim çıkmıştı. Gitmen  İyi olmuş canım
3 Kasım 2021 (1,244 puan) yorumladı
Rutin kontrol olmasaydı gelmezdim ama her kontrolde nst çektikleri için orada sancı olduğunu anladım normalde de sancilarim vardı ama yalancı sancı diye kulak arkası ediyordum
3 Kasım 2021 (594 puan) yorumladı
Haftan iyi Allahtan:) Sagsaglim gelsin  bebisler
3 Kasım 2021 (1,244 puan) yorumladı
Aminn inşallah RABBİM herkesin yardımcısı olsun
0 oy
3 Kasım 2021 (36 puan) cevapladı
Bana da ilk defa dün akşam oldu sertleşme ile birlikte kramp giriyormus gibi bir ağrı da oldu. Kasılmaymış o ben de yeni öğrendim 
0 oy
3 Kasım 2021 (31 puan) cevapladı
Bendede durum aynı karnım taş gibi sert oluyor 38 haftalığım 
0 oy
3 Kasım 2021 (668 puan) cevapladı
Benimde akşamdan beri öyle sağ tarafıma toplanıp sıkışıyor öyle ki o zaman zarfında nefes zor alıyorum ama benim haftam daha erken 33haftaligim yalancı kasılma mi böyle oluyo anlamıyorum ilk gebelik

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamilelikte bebeğin kendini sertleştirmesi normal mi?
39 haftalık hamilelikte bebeğin kendini bir tarafa toplayıp karnı taş gibi sertleştirmesi genellikle bebeğin hareket alanının kısıtlanması ve pozisyon almasıyla ilgilidir. Bebek büyüdüğü için rahim içinde hareketleri daha belirgin hissedilir ve uzuvlarını karın duvarına yasladığında sertleşme hissi oluşur. Ancak bu durumun düzenli aralıklarla gelip giden kasılmalarla (doğum sancısı) karıştırılmaması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek karnı sertleştiriyorsa ne zaman doktora gitmeliyim?
Eğer bebek karnı sertleştirdiğinde beraberinde düzenli aralıklarla gelen ağrılı kasılmalar, su gelmesi, lekelenme veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma hissediyorsanız vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. 39. haftada olduğunuz için bu belirtiler doğumun başladığının habercisi olabilir ve profesyonel bir değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin karnı sertleştirmesi ile yalancı doğum sancısı nasıl ayırt edilir?
Yalancı doğum sancıları (Braxton Hicks) genellikle düzensizdir, pozisyon değiştirdiğinizde veya dinlendiğinizde hafifler ya da geçer. Bebeğin kendini sertleştirmesi ise genellikle bebeğin pozisyonuyla alakalı ani bir sertliktir. Eğer sertleşme tüm karnı kaplıyor, düzenli aralıklarla tekrarlıyor ve şiddeti artıyorsa bu gerçek doğum sancısı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık gebelikte bebek hareketleri neden daha sert hissedilir?
39 haftalık gebelikte bebek artık rahim içine göre oldukça büyüdüğü için hareket alanı çok sınırlıdır. Bu nedenle dirsek, diz veya topuk gibi uzuvlarını karın duvarına dayadığında sert çıkıntılar oluşturur ve karnınızın o bölgesini taş gibi hissetmenize neden olur. Bu durum, bebeğin sağlıklı olduğunu ve hareket ettiğini gösteren normal bir gelişim sürecidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek karnı topladığında sertleşmeyi azaltmak için ne yapılabilir?
Bebek kendini topladığında ve karın sertleştiğinde rahatlamak için sol tarafınıza yatıp dinlenmeyi deneyebilirsiniz. Sol tarafa yatmak bebeğin rahim içindeki pozisyonunu değiştirmesine yardımcı olabilir ve üzerinizdeki baskıyı azaltabilir. Eğer sertleşme geçmiyor ve ağrıya dönüşüyorsa vücudunuzu zorlamadan bir sağlık kuruluşuna danışarak muayene olmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,253 soru

24,666,839 cevap

367,043 kullanıcı

...