Riskli gebelikte çok misafir gelmesi bebeğe zarar verir mi?

0 oy
2,109 göst.
3 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu
Elim ayağım titriyor. Hamileliğim riskli. Bı kızım var. Sürekli yatıp dinlenmek gerekiyor. Kayınvalidem geldi 20 gün kaldı yatamadım. Sonra kaynım geldi beş gün geldi yatamadım. Eşim burda kaybına kız bulmuş. Hemen geliyoruz diyorlar. Tüm aile bize gelecekmiş. Eşimle deli gibi kavga ettik. O bnm abim evlendirmek istiyorum diyo. Banane diyorum . Bı bitmedi dert. Bı biri gelir bı biri. Allah'ım deliricem laftan anlamiyor. Ailem onlar sen ne biçim adamsın diyor. Sözü kınası istemsi o su bu su. Hepsi bı anda çıksın bı kaç ay içinde yaparız diyorlar. Napacam bn. Burdan bulmuş kızı tek ev biz varız. Tüm akrabalar buraya gelecek doğal olarak. Diyor belki de vermezler. Herkes geldikten sonra verseler ne vermeseler ne . Ben mi halsizim. Resmen sinir krizi geçirdim . Karnında çocuk dört döndü. Sinirden kafayı yicem.kac saattir aramadım sinirimi. 
Gebelik haftası 24
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

26 Cevap

0 oy
3 Kasım 2021 (116 puan) cevapladı
Valla sancım var diyip yat riskli gebeliğin varsa kendileri napıyorsa yapsın 
-Reklam-
0 oy
3 Kasım 2021 (208 puan) cevapladı
Eşinin yaptığı yanlış birşey sen bu durumdayken seni değilde onlarımı düşünüyor onuda geçtim senin fikrini almadan tek basina neden karar veriyorki tepkini belli et sende acik acik söyle 
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Kafasına göre yapmış herkesi ayarlamış. Bn istemiyorum diye suçlu oldum. Kriz geçirdim resmen. Bağırdım çağırdım. Hala daha sen nasıl adamsın rezil diyo bana. Ağırlamak zorunda mıyım dedim. Abim o.bnm evlendirmek istiyorum diyo. Git dedim başka yerde evlendir.
3 Kasım 2021 (208 puan) yorumladı
Karısının düsük tehlikesi varken abisini evlendirmeyemi çalisiyormus o nedir ya saçmalığa bak birde üzerine kavga etmeyemi çalisiyor senin yerinde olsam evde durmam giderim anneme tek kim ne yapiyorsa yapsin bu durumda sen ve çocuğun önemli milletten sanane
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Çalışıyorum gidemiyorum. Yoksa bı saniye durmayacak.ckk mutsuzum bitsin artık bu çile. Biktim
0 oy
3 Kasım 2021 (464 puan) cevapladı
Haklısın valla canım. İnsan evinde dinlenmek , uzanmak istiyor. Misafir tabi baş göz üzerine ama düğün kalabalığıni bu halde bir kadın zor katlanır. Hayırlısı olsun ne denir ki
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Ya yildim. Herkes sürekli bende. Birbirlerine gitmiyorlar bizi de cagirmiyorlar anca bizdeler.yeter da. Bı de düğün çekemem
0 oy
3 Kasım 2021 (302 puan) cevapladı
Hiç stres yapma canım , minareye çıkan kılıfını hazırlar.  Senden yemek ya da iş bekleyemezler . Laf arasında sıkıştır herkese söyle . Hiç-bir lafa takip bebeğini de kendini de strese sokma .Sen çok değerlisin . Bebeğin çok değerli . Kendini ortamdan çek kim ne yaparsa yapsın bırak  boşver 
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Ya millet bnden beklemez zaten. Kocam.bekler. o herkesten beter. Kaynım burdayken o kadar değişik davrandı ki bana . Nerdeyse ayrılma aşamasına geldik. Şimdi hepsi bizdeyken emin ol hizmetçi yerine koyar bni
3 Kasım 2021 (302 puan) yorumladı
Canım şu an eşine ağzıma geleni söylemek istiyorum ama seni daha fazla strese sokmamak için susuyorum .yani hadi seni önemsemiyor . Ya insan bebeğini de mi düşünmez hiç mi korkusu yok ya bebeğe birşey olursa diye . Benim abim demiş ya sende dersin gelen misafirler senin abin sen ilgilen.  Bence bazen çok kafaya takıyoruz takma rahat ol . Kendi kendine konuşsun dursun . Sakın o dedi diye de hizmet etme ki , benim her istediğimi yapar düşüncesi oluşmasın eşinde . Bilsin ki eşim yapamam diyorsa yapmaz . Sonra da kendine güvendiği işlerin altına girer
0 oy
3 Kasım 2021 (969 puan) cevapladı
De ki bana güzel bi otel odası ayarla ev sizin olsun. Git kafanı dinle. Bu ne ya kafalarına göre oh ne alaaaa... Zaten şu kayıınlar görümceden eltiden beter. 
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Bıktım hepsinden. Hiç eltime.gitmezler. hep bizdeler. O kadar.yol.gelip yani basimizdaki eltime ugramazlar. Ama bana gelmek olunca hepsi toplanır gelirler
3 Kasım 2021 (969 puan) yorumladı
Seni çooook iyi anlıyorum. Allah sabır versin bol bol. Kendini strese sokma .elini de bir şeye sürme . Küsen küssün daha iyi boşver. Zaten şu birilerine yaranmaya çalışma işini de anlamıyorum. Covid var hamilesin üstelik riskli ne kadar anlayışsızşar
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Ya abisi geldi diye yine geleceklerdi. Zorla eşimi arattirip gelmeyin diye ima ettirdim. Bı hafta sonra gelecez diyorlar. İlla açık açık mı demek lazım ya. Bu olayda da illaki gelmek isteyecekler. Gelme desek otele geçelim su bu deenecek. Yeminle kafayı yicem
3 Kasım 2021 (969 puan) yorumladı
Ayyyyy resmen her durumda seni suçlu göstercekler. Valla gıcık oluyorum şöyle şeylere ya. Hiç sevmiyorum şu elti görümce kayın işlerini. Benim ailem çok anlayışlı olduğu için gelmezler mesela.
3 Kasım 2021 (1,357 puan) yorumladı
Eltine toplansinlar o zaman canım tek ev biz varız dedin ama onlarda varmis
0 oy
3 Kasım 2021 (1,065 puan) cevapladı
Hakketen hamile insanın halinden anlamıyorlar.... Pes. Hadi riskli gebelik olmasa bile covid diye bir gerçek var hamile insanın evine böyle sık gelinmez hemde kalmalı falan. Eşinle konuş canım hiç sinir olmana gerek yok bırak o sinir olsun ben misafir kabul etmiyorum de
0 oy
3 Kasım 2021 (221 puan) cevapladı
Canım benim sen kendini dusunmezsen kimse seni düşünmez benim ilk gebeligim ve bendede erken doğum riski var 29+1 im doktor 10 gün kendine dikkat et dedi progestan verdi yemek dahi yapmadım yataktan bile cikmadim kayinvalidem geldi hizmetini yaptım ama herşey ölçülü yani demem o ki misafirmis ailesiymis seni dusunmiyeni sen hiç düşünme onlar derde düşsün gelin rahatsız hamile .. Allah yardımcın olsun ne diim
0 oy
3 Kasım 2021 (54 puan) cevapladı
Bende gerçekten eşime bu durumu anlatamıyorum ailesi buraya gelmişti kardeşi ameliyat oldu bende 22 haftalık hamileyim kardesi ayağından ameliyat oldu 1 ay yürüyemicekti ve bana sen bak dediler eşimle sürekli kavga ettik ya ben bakamam tamam normal biri olsaydım bakardım ama hamileyim diyorum beni anlamıyodu bi zaman sonra artık takmamaya başladım o konu açıldığında bile kalkıp gidiyodum sonra rahatsız olduğumu anladılar heralde götürdüler. Sende takma bence kimin ne hâli varsa görsün şahsen eşime yüz vermiyodum konuşmuyodum onunla anlaması gerekiyor yani
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Anlamıyor ne yaptıysam yok anlamıyor. Bn ilk çocuğunu doğurdum ameliyatlı geldim yemek yaptım hizmet ettim evdekilere
3 Kasım 2021 (54 puan) yorumladı
Anladım yani tavrınızı koyun ortaya öyle bişey mi var ya eşiniz aslında arkanızda olsa hiçbisey olmaz herşey eş de bitiyor.
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Bnm eşim bela zaten. Sanane abine kız bakmaktan.  Bu zamana kadar kaç yıldır ugrastiniz olmadı şimdi olacağı tuttu.
3 Kasım 2021 (54 puan) yorumladı
Bence de ya valla ne dicegimi bilemedim yani tuhaflar gerçekten :)
0 oy
3 Kasım 2021 (185 puan) cevapladı
Bence ben hastayım ağrılarım var deyip iş yaparken bir anda belli et riskli old falan belirt sürekli. Yorgunum falan de tamamdir kimse bisi diyemez ki
0 oy
3 Kasım 2021 (912 puan) cevapladı
Madem laftan anlamıyorlar sen de fenalık geçiyormuş gibi numara yap bak bakayım o zaman da milleti evine çağıracak mı
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Sinir krizi geçirdim. Kendimi yerlere attım sinirden bana mısın demedi. Tü sana deyip durdu.
3 Kasım 2021 (912 puan) yorumladı
Ay inanamıyorum bu sene böyle umursamıyor git ananın evine ben orada dinleneceğim de benim gibi gebeliğim vardı kimse hizmet edecek halim yok sen uğraş dur de dayaklık kocan
0 oy
3 Kasım 2021 (376 puan) cevapladı
İşte canım kusura bakma da haklısın böyle insanlara diycek bişey bulamıyorum ya kvga ettiğinde de senden kötüsü olmuyor
0 oy
3 Kasım 2021 (3,013 puan) cevapladı
Ben senin yerinde olsam direk annemin evine giderdim  
0 oy
3 Kasım 2021 (3,785 puan) cevapladı
Köy yanar, birileri taranır.
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Bana mı diyorsunuz
3 Kasım 2021 (3,785 puan) yorumladı
Ortada bir problem varken yok sayıp kendi derdine düşenler için kullanılan bir söz bu. Yani siz o durumdayken düğün dernek işine düşen eşiniz ayıp ediyor
0 oy
3 Kasım 2021 (514 puan) cevapladı
Hiç prensesligimi bozamam yerinde olsam bi iki numara yapardım kasılmış gibi kendimi hastaneye tasittirirdim.. stres sancısı zaten hemen geçiyor doktor da sinirden böyle oldum derdim o zaten eşine gereken şeyi söyler sıkıyosa dinlemesin ondan sonra.. 
0 oy
3 Kasım 2021 (213 puan) cevapladı
Hic bisi elleme hazirlik yapma yat dinlen sende napiosa esin yapsin benim bebegimin sagligi icin dinlenmem lazim de onlarda gelince hiic elini sürme bisiye birak napiolarsa yapsinlar esyalara biseye zarar verirlerse esine catir catir aldir sen neden kendini kasiosunki birak sen kötü olma eşinle onlar düsuncesizse sende kendi keyfini huzurunu bozma kendine acimiosan evladina aci senin yasadiklarindan bebeginin karakteri sekilleniyo zira huysuz sürekli aglayan inatci bir bebek istemiyorsan kendin kendine ancak huzurlu ortamı sağlarsın ben iki düsükden sonra bunu cok cok iyi anladim insallah sende farkedersin 
0 oy
3 Kasım 2021 (1,715 puan) cevapladı
Asla ve asla takma. Sutei yat hastalandım de onlar sana hizmet etsin. Onlar gidince de bir temizlikçi tut evi güzelce temizlettir bu arada koronaya dikkat et 
0 oy
3 Kasım 2021 (724 puan) cevapladı
Geç kendi odana yat bence canım. Yataktan da çıkma. Abisini evlendirmek uğruna bebeğine bir şey olursa ne olacak? İlla ki bir şey olması da gerekmiyor. Senin rahat bir psikolojide olman gerekiyor. Madem o kadar gelmisler kendileri halletsin herseyi. Misafir gibi davran. Kocan da istediği kadar konuşsun. Sakın ve net olduğunu anlasın. Bulaşma bana ne halt ediyorsan et. Bunlar gidince de adam gibi bir temizlikçi tut evi normal haline getirsin de. Yoksa da çeker giderim de... Ne diyeyim. Böyle kafası almayan adamlara net olmak gerekiyor 
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Annenin evine git dedi kavga edince. Sen orda kal git de kurtulayım dedi. Bni okuttular mi bilmiyorum sesini bile duymak istemiyorum dedi. Daha ne dicek bana. Gidemiyorum asisizim. Babam gelip alamaz. Aşksız olduğum.icin otobüslere bjnemiyorum. Kaldım burda
3 Kasım 2021 (724 puan) yorumladı
Aşı randevusu al hemen aşını ol canim. Bu sıkıntıyı çekmekten iyidir. Allah korusun sıkıntıdan bebeğine  bir şey olacak. Hiç olmazsa annenlere gidersin. Belki de gidemeyecegini bildiği için bu kadar rahat kocan. Al karşına güzelce konuş. Ne derdin var de. Güzellikten anlamazsa tavrınla belli edersin.
3 Kasım 2021 (724 puan) yorumladı
Evde birileri varken maskeni de tak. Hamileyim aşısızım kendimi korumam gerek de. ******** degillerse anlarlar
0 oy
3 Kasım 2021 (936 puan) cevapladı
Tavrınla belli etseydin canım eşin ne kadar anlayışsız sana hizmet ettireceği yerde yat yatağından çıkma mecbur gidecekler
0 oy
3 Kasım 2021 misafir cevapladı
Ahhh bende 27  haftalık oldum ve ne sıkıntılar yaşıyorum bu aileden bi bilsen bence hiç takma git yat ne yaparlarsa yapsınlar hiç odandan çıkma bile yat yatağında benim de aile apartmanı illa herşeye üçüncü kata çıkayım istiyorlar yemek olsun çay olsun orta katta görümcem var o da geliyor bı kaynım bı görümcem daha var onlarda burda bide bi eltim birlik kalıyor bide ben ve eşim gelince siz düşünün ev kiyamet yeri oluyor o kadar kişinin yemeği bulaşığı ölüyorum ağrıdan yiyen mutfaktan kaçıyor direk eltimle bana kalıyor herşey bende baktım olmuyor ben yedim yemeğimi diyip çıkmıyorum yukarı nasil yiyorlarsa yıkasınlar elime Sürmuyorum artık hiç bir şeye haa laf etmiyor lar mi ediyorlar ama takmamaya çalışıyorum sirf bebeğim stres olmasın diye sende bebisini düşün ve takma ne yaparlarsa yapsınlar ilgilenme sıfatını asıp gezince anlarlar ztn 
0 oy
3 Kasım 2021 (614 puan) cevapladı
Kendi akrabanın evine git riskli gebelik de onlar pişirip yesin annen var mı yakınında.  ALLAH halden anlamayan eşi düşman başına bile vermesin . Olacak iş değil.hemde hamilelikte.  Neyse takılma daha çok strese girme hersey olacağına varır.  Bebeğini germe kızın da varmış bak oda etkilenmesin şimdi . 
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Biz aynı memleketliyiz. İş gerecegi başka bı ildeyiz. Burda kimsemiz yok. Tutmuş burdan kız bulmuş. Doğal olarak herkes buraya gelecek ev var diye. Bı de ev var diye herkesi toplarlar basima
3 Kasım 2021 (614 puan) yorumladı
Ev var ama korona da var . Yalanda korona pozitif im karantinadayim mi desen yerler mi acaba
3 Kasım 2021 misafir yorumladı
Korona biter bitmez gelirler. Daha risksizim diye

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Riskli gebelikte stresin bebek üzerindeki etkileri nelerdir?
Riskli gebelik döneminde yaşanan şiddetli stres ve sinir krizi, vücutta kortizol seviyesinin yükselmesine neden olarak bebeğin kalp atışlarında hızlanmaya ve hareketlerinde artışa yol açabilir. Uzun süreli ve kontrol edilemeyen stres, rahim kasılmalarını tetikleyebileceği için dinlenmesi gereken anne adaylarının fiziksel sağlığını doğrudan riske atar. Bu nedenle, sinir krizinden kaçınmak ve sakin kalmaya çalışmak, hem annenin tansiyon dengesi hem de bebeğin huzuru için kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yatak istirahati gereken durumlarda misafir ağırlanır mı?
Riskli gebelik nedeniyle doktor tarafından yatak istirahati önerilen bir anne adayı, fiziksel efor gerektiren ev işlerinden ve yoğun misafir trafiğinden kesinlikle kaçınmalıdır. Sürekli yatması gereken bir gebede misafir ağırlamak, hem fiziksel yorgunluğu artırır hem de mental stresi tetikleyerek erken doğum riskini körükleyebilir. Bu süreçte eşlerin, anne adayının sağlık durumunu önceliklendirerek aile büyüklerine durumu net bir şekilde açıklaması ve misafir kabulünü ertelemesi en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Riskli gebelik sürecinde ailevi stresle nasıl başa çıkılır?
Riskli gebelik sürecinde ailevi sorunlarla başa çıkmanın ilk yolu, sınırlarınızı net bir şekilde çizmektir. Eşinizle bu durumu sakin bir dille konuşarak, önceliğinizin bebeğinizin ve kendi sağlığınız olduğunu, doktorunuzun kesin dinlenme talimatı verdiğini hatırlatmalısınız. Stresli ortamlardan uzak durmak adına, misafir kabul edemeyeceğinizi net bir şekilde ifade etmek, suçluluk hissetmenize gerek olmayan, tamamen sağlığınızı korumaya yönelik bir savunma mekanizmasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sinir krizi geçirmek erken doğumu tetikler mi?
Hamilelikte yaşanan yoğun sinir krizi, vücuttaki stres hormonlarını aniden yükselterek rahim kasılmalarını tetikleyebilir ve bu durum erken doğum veya düşük riskini artırabilir. Özellikle riskli gebelik geçmişi olan anne adaylarında, sinir sisteminin aşırı uyarılması tansiyonun yükselmesine ve bebeğin beslenmesini sağlayan kan akışının olumsuz etkilenmesine yol açabilir. Bu nedenle, kendinizi fiziksel ve duygusal olarak tüketen ortamlardan uzaklaşmak gebelik sağlığınız için en temel gerekliliktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte istirahat gerektiren durumlarda eş desteği nasıl olmalı?
Riskli gebelik döneminde eş desteği, evdeki iş yükünün tamamen üstlenilmesi ve annenin mental sağlığını koruyacak sosyal sınırların çizilmesiyle sağlanır. Eşin, aile büyüklerinin beklentilerini yönetmesi ve anne adayının dinlenmesi için gerekli sessiz ortamı oluşturması hayati önem taşır. Eşiniz, sizin sağlık durumunuzu ve doktorunuzun tavsiyelerini ailesine net bir şekilde ileterek, sizin üzerinizdeki tüm baskıyı kaldırmalı ve stresten uzak bir süreç geçirmenize yardımcı olmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 424 göst.
0 oy
0 cevap 228 göst.
20 Ağustos 2024 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde 34Fermel02 (160 puan) sordu
0 oy
1 cevap 316 göst.
10 Temmuz 2024 Hamilelikte Testler kategorisinde F.z3mram (434 puan) sordu

1,512,267 soru

24,666,944 cevap

367,044 kullanıcı

...