TSH değerim 6, Euthyrox kullanıp hamile kalan var mı?

0 oy
3,413 göst.
4 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (522 puan) sordu
Tsh değerim 6 doktor bu hapı verdi. Gebelik düşünüyorum bu hapı kullandıktan sonra hamile kalan var mi arkadaşlar? 

10 Cevap

0 oy
4 Kasım 2021 (629 puan) cevapladı
Benim ömür boyu kullanacağım Bi ilaç hamile kaldığımda 4.5 tu değerim Bi süre kullandım daha sonra levetrona geçirdi Dr şuan 2.5 larda değerlerim
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Hamilelik de bir sıkıntı var mı peki bebeğinde yada
4 Kasım 2021 (629 puan) yorumladı
Bebekte herangi bişey yok canım şimdilik ama benim Rahim ağzı yetmezliğinden erken doğum riskim var kullandığım ilaçla alakalı değil yani ama değerlerini düşürmediği sürece bebekte zeka geriliğine yol açabiliyormuş
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Evet canım biliyorum oyuzden tedirginim, merak ediyorum. Allahim inşallah sağ sağlım kucağına almayı nasip eder sana da
-Reklam-
0 oy
4 Kasım 2021 (842 puan) cevapladı
Troid ilaci o
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Evet biliyorum değerim yüksek olduğu için hamile kalman zor demişti bu ilaci  verdi değer aralığa girsin diye benim gibi olan  var mı diye merak ettim
4 Kasım 2021 (842 puan) yorumladı
Ben kullanıyorum daha doğru kullanıyordum bebeğim doğdu doktorum kullanmaya devam et dedi
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Bebeğin ve sen iyisin dimi.bir sıkıntı yok
5 Kasım 2021 (842 puan) yorumladı
Elhamdülillah evet ilac kaldi diye devam ediyorum belki iç hastalığa giderim artık mecbur
5 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Çok şükür canım bir ömür sagliķli olun inşallah
0 oy
4 Kasım 2021 (1,692 puan) cevapladı
Evet canim ben ilk gebeligimden sonra kullanmaya basladim 6 senedir kullaniyordum ama duzensiz son 2 sene duzenli kullanmaya baslayinca hamile kaldim Allahin izniyle gebelik sansini baya arttiriyor ihmal etme
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Peki bebeğin  de yada hamileliğinde sıkıntı oldu mu ?
5 Kasım 2021 (1,692 puan) yorumladı
Hayir h8c sikinti yasamadim simdi hamileyim kullanmaya devam ediyorum. Zaten hamileyken birakilmayacak ilac bu
6 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Anladim canım Allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin inşallah
0 oy
4 Kasım 2021 (360 puan) cevapladı
Canım ben 15 senedir kullanıyorum 13 senedir evliyim bu 3.gebeliğim cocuklarım sağ sağlıklarında bi problem yok hamd olsun.. Eğerki ilacını kullanmazsan sıkıntı mutlaka olur Rabbim korusun önce sende olur zaten adetlerin düzenli mi benim tiroid ani saç dökülmesiyle daha genç kızken gittim doktora orda çıktı ortaya.. Önceleri içmek çokda önemli değil gibi geliyodu sonrasında adet düzensizliği sinir stres çarpıntı vb bir sürü şey yaptı haliyle adet düzensiz olunca ilk sene hamile kalamadım bende ilacı düzenli kullanıyorum yıllardır çok şükür artık bi problemim yok sadece ilaca mahkumum çünkü lanet tiroidin bilinen bi tedavisi yok.. Sadece deniz kenarında yürüyüş tavsiye ederim sana çok iyi geliyor o hava tiroid hastalarına..  Bide dereotu deniz börülcesi çok iyi geliyor önce vucudunu düzene sok sonra hayatı akışına bırak bi bakmışsın hamilesin:) 
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Bende her zaman hayırlısını hayırlı zaman da versin diye dua ediyorum ama bebek falan görünce de hevesleniyorum  artık olsa da benim diye. ALLAH isteyen herkese hayırlı şekilde nasip eder inşallah
4 Kasım 2021 (360 puan) yorumladı
Amin inşallah canımsın benim ilk yıllarımda ben hamile kalamadıkça heryerde karşıma hamileler çıkardı oturur ağlardım :( Allah en uygun zamanı biliyor senin için merak etme hamilenin duası kabul olur derler dualarım seninle evladında hayırlısı nasip olur inşallah sana hemde en kısa zamanda .. Sağlıcakla kal
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Çok.cok teşekkür ederim canım Allah razı olsun. Insallah bende buraya güzel haberlerimi yazarım. ALLAH Sana gözünü açıp kapatmayla doğum nasip etsin inşallah. Sağlıkla alırsın inşallah bebeğini kucağına
4 Kasım 2021 (360 puan) yorumladı
Allah senden de razı olsun :)  Rabbim gönlüne göre versin inşallah;)
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Amin insallah cumlemize:)
0 oy
4 Kasım 2021 (2,938 puan) cevapladı
Ben hep kullanıyorum yıllardır hala daha kullanıyorum üçüncü Hamilelik 
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Bebeklerin sağlıkli dimi canım??
4 Kasım 2021 (2,938 puan) yorumladı
İlk ikisi düşük bu 16 hafta olucak yarın düşük yapma sebebim kan pıhtılaşmasi iğne kullanıyorum sağlıklı ilerledi çok şükür tiroid düşük sebebi değildir bebekte Allah korusun zeka geriligene sebep olabilir ama ilacını kullanmazsan ilacını düzenli kullanırsan bişey olmaz cnaim
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Evet canım biliyorum risklerini oyuzden tedirginim. ALLAHIM INSALLAH SAGLIKLA KUCAGINA ALMAYI NASIP EDER
4 Kasım 2021 (2,938 puan) yorumladı
Amin cnaim inşallah sende tez zamanda hamile kalırsın
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Amin insallah canım isteyen herkese nasip olsun
0 oy
4 Kasım 2021 (358 puan) cevapladı
35 haftalık hamileyim ben 1 yıldır kullanıyorum hamileliktede hiç bırakmadım. Tam tersi tsh hormonunuz düzene girdiğinde hamile kalma şansınızda yükseliyor. İçiniz rahat olsun
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Insallah canım teşekkür ederim inşallah sizde sağlıkla kucağınıza alırsınız
0 oy
4 Kasım 2021 (770 puan) cevapladı
Ben kulallandım canım Bı sıkıntı yok olmaz yani eger ıcmezsen o zaman sıkıntı olur doktor oyle demıstı bana ben normalde 25lık kullanıyordum dusmedı hamile oldugumu ogrendıgım de 50lık yaptı halada kullanıyorum 
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Teşekkürler canım inşallah Allah bana da nasip eder sende sağlıkla al bebisini kucağına inşallah
4 Kasım 2021 (770 puan) yorumladı
ALLAH razı olsun canım benim sagol
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
ALLAH senden  de razı olsun
0 oy
4 Kasım 2021 (136 puan) cevapladı
Yıllardır troid hastasıyım ve yaklaşık iki yıldır da ilaç kullanıyorum.Değerlerim 4 civarıydı ne zaman 2.5'a düştü hamile kaldım.Sizin dediğiniz ilacı değil ama benzeri olan levotitonu kullanıyorum.Birkaç gün önce kontrolümde tekrar değerlerimin yükseldiğini öğrendim ve ilacın dozu da yükseltildi.Doktorun demesine göre 10'dan yukarı olursa baya problem oluyormuş ama yine de ideal değer 2.5 olmalıymış.Sizde ilacınızı düzenli kullanın ümidinizi kesmeyin ben 9 ay sonunda hamile kaldım:)
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Ay boyle mesjlar beni mutlu ediyor umutlanıyorum doktor da dedi 2.5 altı oolmasi lazim dedi Alahim inşallah bana da nasip eder sağ sağlım bebisini kucağına alırsın inşallah :)
4 Kasım 2021 (136 puan) yorumladı
Amin çok teşekkür ederim.Rabbim size de en kısa zamanda sağlıklı, hayırlı bir evlat nasip etsin inşallah:)
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Ben teşekkür ederim amin inşallah
0 oy
4 Kasım 2021 misafir cevapladı
Uzun zamandır kullanıyorum hipotroid hastasıyım 2.ye hamileyim o ilacı kullanman gerekli değerlerin normal değer düşsün ki hamile kalabilesin yoksa hamile kalmak zorlaşıyor 
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Insallah canım ilacı bugün aldim kullanmaya yeni baslicagim
4 Kasım 2021 misafir yorumladı
Düzenli kullanman gerekiyor bi gün bile ihmal etme o zman bi ise yaramıyor çünkü doktorum demişti 3 gün  kullanmazsan tedavide 3 ay geriye atarsın bizi bi gün bile aksatmicaksin die
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Anladım canım düzenli kullanırım mecburen
4 Kasım 2021 misafir yorumladı
Geçmiş olsun canım en kısa sürede iyileşirsinde güzel haberlerini alırız inşallah :)
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Teşekkür ederim inşallah:)
0 oy
4 Kasım 2021 (264 puan) cevapladı
Hamilelikten önce kullandım hashimato var bende şuan 34+6 haftaligim hala kullanıyorum bir gün 25 mg bir gün 50 mg olarak her ay kontrolumü yaptırıyorum bu şekilde devam ediyorum 
4 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Hamilelik de yada bebek de bir sorun yok dimi canim
4 Kasım 2021 (264 puan) yorumladı
Yok cok sukur Eylül ayında covid atlattım üstelik ama bende kızımda çok iyiyiz
5 Kasım 2021 (522 puan) yorumladı
Çok şükür canım Allah ikinizde sağlıklı uzun ömürler versin
5 Kasım 2021 (264 puan) yorumladı
Amin çok teşekkür ederim Allah gönlüne göre versin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Euthyrox kullanırken hamile kalmak mümkün mü?
Evet, Euthyrox kullanarak hamile kalmak mümkündür ve aslında birçok kadın için olması gereken sağlıklı bir süreçtir. TSH değerinin gebelik öncesi ideal seviyeye getirilmesi, bebeğin gelişimi ve sağlıklı bir gebelik dönemi için oldukça kritiktir. İlacı düzenli kullanmaya devam ederek doktorunuzun önerdiği TSH aralığında kalmanız, hamilelik şansınızı olumsuz etkilemez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik öncesi TSH 6 olması hamile kalmayı engeller mi?
TSH değerinin 6 olması, gebelik planlayan kadınlarda hafif yüksek kabul edilir ve doğurganlığı etkileyebilir. Gebelik öncesi hedeflenen TSH değerinin genellikle 2.5 mIU/L'nin altında olması istenir. Euthyrox gibi tiroid ilaçları bu değeri düşürerek yumurtlama düzeninin korunmasına ve hamile kalma sürecinin kolaylaşmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte Euthyrox kullanmaya devam edilir mi?
Hamilelik süresince Euthyrox kullanımına doktor kontrolünde devam edilmesi hayati önem taşır. Gebelik ilerledikçe vücudun tiroid hormonu ihtiyacı artabilir, bu nedenle doktorunuz kan tahlillerine göre ilacın dozunu ayarlayacaktır. İlacı bırakmak veya dozunu değiştirmek, bebeğin beyin ve sinir gelişimi üzerinde risk oluşturabileceği için mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Euthyrox ilacı gebelik öncesi nasıl kullanılmalı?
Euthyrox, tiroid hormon seviyelerini dengelemek için genellikle sabahları aç karnına ve kahvaltıdan en az 30-60 dakika önce alınmalıdır. İlacın emilimini bozmamak için kalsiyum veya demir içeren takviyelerle arasında en az 4 saatlik bir zaman farkı bırakılması önerilir. Düzenli kullanım, TSH seviyenizin hedeflenen gebelik aralığına gelmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
TSH değerini düşürmek için ne kadar süre ilaç gerekir?
TSH değerinin istenen seviyeye düşmesi genellikle ilaca başladıktan sonra 4 ile 8 hafta arasında sürebilir. İlacın vücuttaki etkisi zamanla biriktiği için düzenli kullanım çok önemlidir. Doktorunuz, ilaca başladıktan yaklaşık 6 hafta sonra tekrar kan tahlili isteyerek değerlerinizdeki değişimi takip edecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 465 göst.
0 oy
3 cevap 598 göst.
0 oy
5 cevap 492 göst.
0 oy
2 cevap 266 göst.
31 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde cthzprk (139 puan) sordu

1,512,344 soru

24,667,973 cevap

367,100 kullanıcı

...