Hamileliğin son 3 haftasında el ve ayak uyuşması normal mi?

0 oy
219 göst.
4 Kasım 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (124 puan) sordu
Son 3 haftamdayım ama parmaklarım kollarım ayaklarım uyuşuyor bu normal mi yaşayan varmı
Gebelik haftası 35+5

2 Cevap

0 oy
4 Kasım 2021 (121 puan) cevapladı
Uyuşma sızlama bende son haftalarımdayım aynı şikayetler bende de mevcut ben buz uyguluyorum biraz geçiriyo sonra kaldığı yerden devam artık kimi buluyosam masaj yaptırıyorum iyi hissediyorum o zaman
-Reklam-
0 oy
4 Kasım 2021 (421 puan) cevapladı
Benimde var 35.haftalıgım normal ama doktoruna söyle benım ozellıkle sağ kolumda oluyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin son 3 haftasında el ve ayak uyuşması neden olur?
Hamileliğin son haftalarında görülen el ve ayak uyuşmaları, vücutta artan sıvı tutulumu ve ödemin sinirlere baskı yapmasından kaynaklanır. Özellikle el bileğindeki karpal tünel bölgesinde oluşan ödem, parmaklarda uyuşma ve karıncalanma hissine yol açan en yaygın faktörlerden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte parmaklarda ve kollarda uyuşma olması normal mi?
Hamilelikte parmaklarda, kollarda ve ayaklarda uyuşma olması oldukça sık rastlanan ve genellikle normal kabul edilen bir durumdur. Vücudun artan kan hacmi ve ödem, sinir uçlarına baskı yaparak bu hissi tetikleyebilir ancak uyuşmaya şiddetli ağrı veya güç kaybı eşlik ediyorsa mutlaka bir doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el uyuşması nasıl geçer ve ne yapılabilir?
El uyuşmasını hafifletmek için elleri dinlendirmek, uyurken bilekleri düz tutmaya yardımcı olacak destekler kullanmak ve gün içinde hafif el egzersizleri yapmak oldukça etkilidir. Ayrıca, ödemi artırabilecek tuz tüketimini sınırlandırmak ve gün içinde yeterli miktarda su içmek dolaşımı destekleyerek uyuşma hissini azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Son 3 haftada ayak uyuşması doğumla birlikte geçer mi?
Hamilelikte yaşanan ödem kaynaklı uyuşmalar, genellikle doğumdan sonraki ilk birkaç hafta içinde vücudun fazla sıvıyı atmasıyla kendiliğinden geçer. Doğumla birlikte hormonal değişimlerin dengelenmesi ve ödemin azalması, sinirler üzerindeki baskıyı kaldırarak uyuşma şikayetlerinin ortadan kalkmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte uyuşma hangi durumlarda doktora gösterilmelidir?
Uyuşma hissi, parmaklarda güç kaybı, elleri kullanırken zorlanma, şiddetli ağrı veya uyuşmaya eşlik eden tansiyon yüksekliği gibi belirtilerle birlikte seyrediyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Bu belirtiler, özellikle gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) gibi daha ciddi durumların habercisi olabileceği için tıbbi değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,566 cevap

366,955 kullanıcı

...