Şeker yükleme testi yaptırmak bebeğime zarar verir mi?

0 oy
1,142 göst.
5 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (42 puan) sordu
Şeker yükleme testi zararlı mı yapmakla yapmamak arasında kararsızım
Gebelik haftası 20+4

11 Cevap

+1 oy
5 Kasım 2021 (1,269 puan) cevapladı
Yapılmasında sıkıntı olduğunu duymadım ama yapılmasa ve anne şeker hastasıysa ve bilinmiyorsa sıkıntı olduğunu biliyorum
-Reklam-
0 oy
5 Kasım 2021 (221 puan) cevapladı
Benim doktorum bana yap dedi bende yaptım çok şükür bir sıkıntı yok
0 oy
5 Kasım 2021 (4,900 puan) cevapladı
Zararlı olsa doktorlar önermezdi ilk gebeliğimde yaptırdım bir ay sonra yine yaptırıcam
0 oy
5 Kasım 2021 (224 puan) cevapladı

Yaptirma arkadaşım ben şuan ceremesini çekiyorum :'( keske yaptirmasaydim normal ölçümlerim düzenli idi şeker yuklemesinden sonra çok kötü oldum

5 Kasım 2021 (224 puan) yorumladı
Hayir şekerim yoktu kaç kez bakilmisti
5 Kasım 2021 (554 puan) yorumladı
Gebelikte seker hormonlarla ilgili 26.haftadan sonra aktif olan hormonlar bence sizinki denk geldi, seker yukleme zamanıyla
5 Kasım 2021 (1,098 puan) yorumladı
İyi de zaten şekerle gebelik şekeri farklı. Benim de şekerim normaldi ama gebelik şekerim çıktı doktor dikkat et dedi. Hiç mi tatlı yemiyorsun kiii. İçtiğin şeyde kola, baklava vs kadar şeker var zaten.
5 Kasım 2021 (1,454 puan) yorumladı
Sabah aç karnına yenilen 2 dilim baklavayla aynı derece şeker var bu bir insanı nasıl şeker hastası yapabilir ki
5 Kasım 2021 (722 puan) yorumladı
Benim sekerime bakildi baya bi yuksek cikti aclik sekerim 118.15 cikti dikkat etmem gerekiyor
0 oy
5 Kasım 2021 (354 puan) cevapladı
Bana cok erken yaptılar16 haftada xararrlı oldugunu düşünmüyorum kızımdada yaptım hiçbir sıkıntı yaşamadım aksı halde bir önlem alınıyo sıkıntı varsa benim 138 cıktı doktor sınırda dikat et dedi 
0 oy
5 Kasım 2021 (674 puan) cevapladı
Yaptırma diyemem ama zararı var. Doktorlar öneriyor diye zararsız mi olması gerekiyor! Ben yaptırmayı düşünmüyorum. Kaçıncı haftada yapılıyor biz 28 deyiz. Kimse istemedi. 
5 Kasım 2021 (224 puan) yorumladı
Cok haklı bir yorum olmuş cidden ben sanırım 25. Hafta da yaptirdim
5 Kasım 2021 (554 puan) yorumladı
26 dan sonra
5 Kasım 2021 (580 puan) yorumladı
Bende yaptırmadım ben normal şeker aleti hep bakıyorum  normal çıkıyor çok şükür
5 Kasım 2021 (554 puan) yorumladı
Evet o da bir yol 1 hafta boyunca sabah öğlen akşam ölçüm yapıp aç tok takip edebilirsiniz
0 oy
5 Kasım 2021 (554 puan) cevapladı
Neden cekınıyorsunuz, zararlı bi sey olsa doktor önerir mi gebelik sekeriniz varsa ve bilmezseniz çok zararlı asıl. Çok korkuyosanız şeker ölçüm cihazı alıp 1 hafta boyunca sabah öğlen akşam açlık tokluk sekeri bakıp takıp edebilirsiniz. Ölçümleri not edip
0 oy
5 Kasım 2021 (255 puan) cevapladı
Ben yaptrmadm bsey de olmadi zorunda değilsin cnm yaptırmak
0 oy
5 Kasım 2021 (31 puan) cevapladı
Canım testi yapmak zararlı değil asıl yapamazsan ve gebelik sekerin varsa zararlı benim bir yakınım gebelik sekeri vardı bebeğinin görme tembelliği oldu şimdi çocuğu 5 yaşında ve gözlük kullanıyor  testi yaptır ve dikat et derim Allah bebeğini sağ sağlim kucağına almayı nasip etsin inşallah 
0 oy
5 Kasım 2021 (47 puan) cevapladı
Ben iki gebeliğim de de yaptırdım ikisinde de gebelik diyabeti yaşadım yaptırmanın ne zararı olabilir içtiğiniz içecek 4 dilim baklavaya denk demişti doktorum benim gibi gebelik diyabeti ne yakalanıp bunu tespit edemezseniz bebek içinde sizin içinde zararlı doğumdan sonra şekerim düzeldi o yüzden yaptırılması gerektiğine inanıyorum
0 oy
5 Kasım 2021 (252 puan) cevapladı
Ben yeni yaptırdım eve geldim şimdi gebelik te eğer şeker varsa ve bilinmiyorsa sorun diye duymuştum bi.test verdim bakalım var mı yok mu eğer varsa ona göre davranırım yaptır bence kuzum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Şeker yükleme testi gebelikte neden yapılır?
Şeker yükleme testi, gebelik döneminde ortaya çıkabilen gestasyonel diyabetin (gebelik şekeri) erken teşhisi için yapılır. Bu test, vücudun glikozu işleme kapasitesini ölçerek hem anne adayının hem de bebeğin sağlığını korumak adına diyabet riskini belirlemeyi hedefler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi bebek için zararlı mı?
Şeker yükleme testinde kullanılan glikoz miktarı, günlük hayatta tüketilen bir dilim pasta veya bir bardak meyve suyundaki şeker miktarıyla eşdeğerdir. Tıbbi otoriteler ve kadın hastalıkları uzmanları, testte verilen bu sınırlı miktardaki glikozun bebek üzerinde herhangi bir toksik veya zararlı etkisi olmadığını belirtmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi yaptırmazsam ne olur?
Şeker yükleme testi yaptırılmadığında, gebelik şekeri fark edilmeyebilir ve kontrol altına alınamaz. Kontrolsüz gebelik şekeri, bebeğin aşırı iri doğması, doğumda omuz takılması, doğum sonrası bebekte ani kan şekeri düşüklüğü ve erken doğum gibi ciddi riskleri beraberinde getirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi hamileliğin kaçıncı haftasında yapılır?
Şeker yükleme testi genellikle gebeliğin 24. ile 28. haftaları arasında rutin bir tarama olarak uygulanır. Ancak riskli gebelik durumlarında veya doktorun gerekli gördüğü vakalarda bu test daha erken haftalarda da istenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi öncesinde nasıl hazırlık yapmalıyım?
Test öncesinde doktorunuz özel bir talimat vermediyse açlık veya tokluk durumuna göre hareket etmeniz istenir. Test merkezine gittiğinizde size içirilen glikozlu suyun ardından belirli aralıklarla (genellikle 1. ve 2. saatlerde) kan örneği alınır ve bu süre zarfında hareket etmeden beklemeniz önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,818 soru

24,674,230 cevap

367,441 kullanıcı

...