40+2 haftalık hamileyim hala doğum yapmadım, neden?

0 oy
691 göst.
7 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu
40 +2,hamileyim haladogum yapmadimneden

4 Cevap

0 oy
7 Kasım 2021 (431 puan) cevapladı
Yani tıbben oksitosin salgılanmadigin için 
-Reklam-
0 oy
7 Kasım 2021 misafir cevapladı
Bende gelmez gelmez diyordum 41+3te geldi. Zamanı var daha demekki. Hiç beklemediğin anda gelir canım merak etme :) 
0 oy
7 Kasım 2021 (2 puan) cevapladı
Bizde 40.5 olduk ne ağrı ne bişi bekliyoruz 
0 oy
7 Kasım 2021 (1,915 puan) cevapladı
bebeğiniz kızmı
7 Kasım 2021 (1,915 puan) yorumladı
genelde kız bebekler cok gec doğar yani 41 bulur
7 Kasım 2021 (1,416 puan) yorumladı
benim diğer kızım gelmiyordu 40 da suni ile dogurdum
7 Kasım 2021 (1,915 puan) yorumladı
yani bende onu demek istedim
7 Kasım 2021 (1,416 puan) yorumladı
ah bu kizlar
7 Kasım 2021 (1,915 puan) yorumladı
allah her kese nasip etsin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40 haftayı geçmeme rağmen neden hala doğum yapamadım?
Gebeliğin 40. haftasını doldurmasına rağmen doğumun başlamaması genellikle yanlış hesaplanan son adet tarihinden veya bebeğin gelişim sürecindeki bireysel farklılıklardan kaynaklanır. Tıbbi olarak 41. haftaya kadar beklemek normal kabul edilse de, bu süreçte doktorunuzun bebeğin kalp atışlarını ve amniyon sıvısını düzenli olarak takip etmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+2 haftalık hamileyim, doğumun başlaması için ne yapabilirim?
Doğumun kendiliğinden başlaması için doktorunuzun onayıyla hafif tempolu yürüyüşler yapmak, pelvik taban egzersizleri uygulamak veya meme ucu uyarımı gibi doğal yöntemler denenebilir. Ancak, tıbbi müdahale gerektiren bir durum olup olmadığını belirlemek için mutlaka düzenli NST takibi ve ultrason kontrolü ile bebeğin durumunu izlemek gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftadan sonra doğum ne zaman gerçekleşir?
Gebelerin büyük çoğunluğu 38 ile 42 hafta arasında doğum yapar; 40 haftayı geçmiş olmak mutlaka bir sorun olduğu anlamına gelmez. Eğer 41. haftaya kadar doğum sancıları başlamazsa, doktorlar genellikle 'suni sancı' veya 'doğum indüksiyonu' yöntemlerini değerlendirerek süreci güvenli bir şekilde yönetmeyi planlarlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 41. haftada neler yapılması gerekir?
41. haftaya ulaşıldığında doktorunuz bebeğin eşinin (plasenta) fonksiyonlarını, bebeğin hareketlerini ve su miktarını detaylı bir şekilde değerlendirir. Bu aşamada artık 'gün aşımı' takibi yapıldığı için doktorunuzun önerdiği sıklıkta hastane kontrollerine gitmek ve bebek hareketlerini çok daha dikkatli gözlemlemek gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı uygulaması hangi durumlarda önerilir?
Suni sancı, genellikle gebelik 41 veya 42 haftayı doldurduğunda bebeğin sağlığını korumak ve plasentanın fonksiyonlarını yitirmesini önlemek amacıyla uygulanır. Eğer rahim ağzı doğum için uygunsa ve bebeğin sağlığı risk altındaysa, doktorunuz doğumun başlatılması için tıbbi indüksiyon yöntemlerini devreye alarak süreci hızlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 1,951 göst.
0 oy
0 cevap 350 göst.
0 oy
1 cevap 326 göst.
11 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde ysfzeze (4 puan) sordu
0 oy
1 cevap 600 göst.
7 Temmuz 2020 Doğum kategorisinde Aysenur türkmen (32 puan) sordu

1,512,755 soru

24,673,400 cevap

367,400 kullanıcı

...