Testim pozitif çıktı ama kasık ve karın ağrım var, normal mi?

0 oy
253 göst.
7 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (61 puan) sordu
Arkadaşlar 3 gün önce test yaptım sonuç pozitif ama karın ve kasık ağrısı yaşıyorum bu şekilde sıkıntı yaşayan varmı 
Gebelik haftası 4

2 Cevap

0 oy
7 Kasım 2021 (366 puan) cevapladı

İlk aylarda kasık ağrısı genelde regl olcak gibi oluyo ağrı ve sırt,bel ağrısı çok normal kanaman veya şiddetli ağrın yoksa korkma bebek tutunmaya çalışıyor ondan o ağrı rahim genişliyor :) ben 20li haftalara kadar yaşadım bu durumu

-Reklam-
0 oy
8 Kasım 2021 (570 puan) cevapladı
Adet günü geldiğinde ilk başlarda benim de adet ağrısı gibi kasığımda ağrı oluyordu

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin başında kasık ve karın ağrısı normal mi?
Erken gebelik döneminde hafif kasık ve karın ağrıları, rahmin büyümesi ve genişlemesi nedeniyle oldukça yaygın ve normal karşılanan bir durumdur. Genellikle yerleşme ağrısı olarak da bilinen bu sancılar, vücudun gebeliğe uyum sağlama sürecinin bir parçasıdır. Ancak ağrı şiddetliyse, tek taraflıysa veya kanama eşlik ediyorsa mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik testinde pozitif çıktıktan sonra ağrı neden olur?
Gebelik testi pozitif çıktıktan sonra hissedilen ağrılar, temel olarak döllenmiş yumurtanın rahim duvarına yerleşmesi ve bu süreçte hormonların etkisiyle rahmin kas dokusunun gerilmesinden kaynaklanır. İlk haftalarda görülen bu hafif kramplar, vücudun yeni duruma adapte olduğunu gösterir. Yine de ağrının şiddeti artıyorsa veya dinlenmekle geçmiyorsa durumun takibi önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dış gebelik belirtileri arasında kasık ağrısı var mı?
Dış gebelik, şiddetli kasık ve karın ağrısı ile kendini gösterebilen ciddi bir durumdur. Eğer ağrı keskin, batıcı bir şekildeyse ve özellikle tek taraflı yoğunlaşıyorsa, bu durumun göz ardı edilmemesi gerekir. Dış gebelikte ağrıya sıklıkla vajinal kanama ve omuz ağrısı gibi belirtiler de eşlik edebilir; bu durumda vakit kaybetmeden tıbbi destek alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelikte karın ağrısı ne zaman doktora gösterilmeli?
Erken gebelikte ağrıya şiddetli vajinal kanama, bayılma hissi, ateş veya idrar yaparken yanma gibi belirtiler eşlik ediyorsa acilen doktora başvurulmalıdır. Hafif kramplar normal olsa da, dayanılmaz seviyeye ulaşan veya dinlenmeye rağmen azalmayan ağrılar, gebeliğin sağlıklı ilerleyişini kontrol etmek adına mutlaka bir hekim tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik başındaki karın ağrısını hafifletmek için ne yapılmalı?
Gebeliğin ilk haftalarında hissedilen hafif kasık ağrılarını azaltmak için en etkili yöntem bolca dinlenmek ve ani hareketlerden kaçınmaktır. Vücudu yormayan hafif yürüyüşler yapmak ve bol sıvı tüketmek de rahatlamaya yardımcı olabilir. Ağrıyı tetikleyebilecek ağır kaldırma veya zorlayıcı aktivitelerden uzak durulmalı, ağrı devam ederse bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,230 soru

24,666,613 cevap

367,021 kullanıcı

...