NST'de sancım çıkıyor ama bebek hareketleri yavaş, ne yapmalıyım?

0 oy
966 göst.
8 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (809 puan) sordu
Ayıma girdim bitirecem neredeyse sinir oldum hastaneden Yeni geliyorum nst de sancı%60 çıkmış doktor çikolata ye gel ona göre yatış yapacam dedi 3 defa dir bana yatış diyor ben yatış yapmıyorum doğum sancım yok sadece mide bulantısı var kontrol amaçlı gittim ben hastaneye her gidişimde açılma var yatış diyorlar yada sancı var diyip 33. Haftamdan beri yatış diyorlar ben anlamadım bu hastaneden eşim özele git diyor ama ben bebeğimin geleceği için birikim yapmak istiyorum onun için devlet hastanesi ne gidiyorum
Gebelik haftası 38.5

9 Cevap

+1 oy
8 Kasım 2021 (2,924 puan) cevapladı
Ne alaka özel hastanede yapacağınız harcamada zaten bebeğiniz için olacak. Onun sağlığı için hemde. 
8 Kasım 2021 (54 puan) yorumladı
Ya öyle olan devletler de var ama her hastane aynı değil benim doktorum şahsen ilgileniyo yani ama doğumdan o kadar korkuyorum ki geceleri kâbus falan görüyorum ama herkesin durumu da aynı değil ben özele gitcegim parayla bebeğimin malzemelerini alırım sizde özele gidersiniz ama emin olun durumum olsa tabiki özele gitmeyi bende tercih ederim.
8 Kasım 2021 (1,400 puan) yorumladı
Siz şanlısınız inan devlette gidip memnun kalan çok kişi yok, yoksa kim ister 2 bin 3 bin tl bir doğum için versin ama devlet insan gibi davranmıyor bir ultrason resmi vermezmi yada göstermezmi şok oldum valla çekmiş ekranı kendi bakıyor sadece
8 Kasım 2021 (54 puan) yorumladı
Yani mesela aslında her doktor aynı değil çok doktor değiştirdim en sonunda iyisine denk geldim diyim eski gittiğim doktorlarda aynı size yaptığını yapmıştı değiştire değiştire iyisini buldum.
8 Kasım 2021 (809 puan) yorumladı
Ben özele de görünüyorum ki şimdiye kadar hep özele gidiyordum ayıma girdikten sonra devlete gittim doğum için oda  şimdiye kadar hiç bir sorun olmadı 33. Haftada yumuşama var en geç bir haftaya doğum dedi 37 de açılma var yatış dedi bugün de gittim yatış dedi onların niyeti suni sancı vermek resmen deney faresi gibi kullanıyorlar bizi
8 Kasım 2021 (54 puan) yorumladı
Valla hiç başıma gelmedi ya ondan bilmiyorum gerçekten ama evet zor bir durum
-Reklam-
+1 oy
8 Kasım 2021 misafir cevapladı
Ama devlet aslında 40 den önce yatış vermez demek ki sizde yatış için neden varki yatış yapilacak diyor bencede kabul etmeniz gerekiyor olmadı bir kere özele gidin detaylı anlatsın size neden yatış istiyorlar ona göre develete tekrar gidersiniz olmazmi
8 Kasım 2021 (809 puan) yorumladı
Özele gitim sıkıntı yok sancım yok açılma çok az var göbeğim daha inmemiş bile yatış olması için ya doğum başlaması lazım ya suyu azalması lazım gayet iyi bebeğim bebeğin hareketleri yavaş dedi bebeğim gayet de hareketli ben hareketlerini his ettim halla da ediyordum
8 Kasım 2021 misafir yorumladı
O zaman mesele yok tabiiki önlem en önemlisi geçmiş olsun
+1 oy
8 Kasım 2021 (1,400 puan) cevapladı
Valla canım devlet böyle yapacak birsey yok ya isyan etmiyceksin yada birseylerden ödün verip özele gideceksin devlet iyi olsa kimse özele gitmezdi ben gecen gun 1 kere gideyim dedim devlete ne bir ultrason resmi verdi nede ben bebeğimi görebildim doktor kendine cekmiş monitörü kendi bakıyor ben hic birsey görmedim dahada gitmem dedim.
8 Kasım 2021 (809 puan) yorumladı
Canım ben şimdiye kadar hep özele gittim doktorum bebeğin kilosundan suyuna doğum tarihine herseyini çıkardı ben sadece doğum için gittim özel de yapmak istemedim maddi sıkıntı da. Dolayı
0 oy
8 Kasım 2021 (3,547 puan) cevapladı
Devlette genelde bekleyeceği yere kadar bekliyorlar doktor demek ki yatış için bir şey görmüş ki bunu söylemesi lazımdı şu şu sebepten dolayı yatış lazım yoksa sonucu şu olur diye. Bence muayene için özele gidebilirsiniz doğumu yine devlette yapın ama işini düzgün yapan bir özel doktorda muayene olabilirsiniz bende devlete gidiyorum sonuçta aynı işlem orda da var ama detaylı için özele gitmiştim bir defalık iyi ki girmişim diyorum bir defalık muayene ücretinden bir şey olmaz önemli olan sizin ve bebeğinizin sağlığı 
0 oy
8 Kasım 2021 (1,101 puan) cevapladı
Canim ne kendini ne bebehini riske at esin bu konuda cok hakli ben de  ozel hastaneye vericegime ihtiyaclarini alirim.diye dusundum az kala bebegimi sakat birakcaklardi dogum sancisiyla dogumhaneden cikip ozel yhastaneye sezeryana gittim ve bebegim kafasi yuz gelismis beni o sekilde 11 saat sanci cektirdiler dogum icin beklettiler ve doktorun dedigi bu bebegi dogurmam imkansizmis kafasina baski yapmadan cikaramazlardi bu bebekten size hayor gelmezdi sozu oldu  .nolur git ozele bekleme para dusunecegin son sey olsun para yerine gelir ne senin sagligin ne bebgin  sagligi hicbisiyden onemli degil suan 2. Ye hamileyim ve inan param yok cok zorlamiyorum aama yine de ozele para ayirmaya caliaiyorum . Esini dinle.lutfen
0 oy
8 Kasım 2021 (745 puan) cevapladı
Kuzum o zaman şikayet etmeyeceksin, özele gidebilme seçeneğinde varmış bak ne güzel, ama sen birikim yapmayı düşünüyorsun. 

Hamilelik uzun bir yolculuk, insan bu yolculukta onu anlayan, strese sokmayan, ilgilenen bir doktor istiyor. 

Devlet k*pek çekiyor affedersinde
0 oy
8 Kasım 2021 (331 puan) cevapladı
Senin bebeğin haftası küçük deilki benim oğlum 36 haftalık doğdu kuveze girmedi ertesi günü eve geldik şuan 9 yaşında hiç bir sağlık sorunuda yok
0 oy
8 Kasım 2021 (607 puan) cevapladı
Gene siz bilirsiniz ama devlet hastanesi özel kadar ilgilenmiyor yengemin başına geleni anlatayım kısaca bir cuma günü doğum için hastaneye geliyorlar ama hastaneden geri göndermişler sonraki pazartesi acil sezeryana alındı kuzenim içerde pisliğini yutmuş iki haftaya yakın belki daha fazla kuvezde kaldı kuzenim o zaman dayıma kızmıstım özele neden göstermedi diye bence en azından özel hastane muayene olun derim 
0 oy
8 Kasım 2021 (553 puan) cevapladı
Sen iyi bir devlet Hastanesi'ne gidiyorsn demekki..çünkü devlet bir sorun gormediyse böle ısrarcı olmaz yatırmak için.hem sen hastanede yatınca devlet hastanesinin bir artısı yada eksisi olmuycak ki.oyle düşünme canım guvenmiyorsan başka bı Dr a git bide o görsün ortak bı konuda hem fikir olurlarsa ona göre yatış yapılır yada yapılmaz 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST'de sancı çıkması doğumun başladığı anlamına mı gelir?
NST cihazında sancı çıkması, rahim kasılmalarının varlığını gösterir ancak bu durum tek başına doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmez. Gerçek doğum sancıları genellikle düzenli aralıklarla gelen, şiddeti giderek artan ve istirahatle geçmeyen kasılmalardır. Yalancı sancılar veya Braxton Hicks kasılmaları da NST'de benzer grafikler oluşturabilir, bu yüzden doktorunuz açıklık durumunu ve bebeğin kalp atışlarını değerlendirerek yatış kararını verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketlerinin azalması gebeliğin son haftalarında neyi ifade eder?
Gebeliğin son haftalarında bebek hareketlerinin azalması veya yavaşlaması, bebeğin oksijen veya besin alımıyla ilgili bir stres yaşadığının işareti olabilir. Doktorlar bu durumda genellikle tatlı bir gıda tüketip (çikolata gibi) bebeği uyarmayı ve hareket takibi yapmayı önerir. Eğer bebek hareketleri 2 saat içerisinde hissedilir düzeyde artmazsa veya hiç hareket etmiyorsa, vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor neden sürekli hastaneye yatış önerir?
Doktorlar, NST sonuçlarında bebeğin kalp atışlarında düşüş (deselerasyon), rahim ağzında açıklık veya erken doğum riski gibi durumlar saptadığında tedbir amaçlı yatış önerir. Özellikle 33. haftadan sonraki süreçlerde erken doğum riskini yönetmek ve bebeği yakından takip etmek için hastane ortamı en güvenli yerdir. Yatış kararları genellikle bebeğin içerideki yaşam kalitesini korumak ve olası acil durumlara anında müdahale edebilmek için alınır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibinde devlet hastanesi ve özel hastane seçimi nasıl olmalı?
Gebelik takibinde hastane seçimi yaparken en önemli kriter, hastanenin yenidoğan yoğun bakım ünitesinin olup olmadığı ve hekimin tecrübesidir. Devlet hastaneleri donanımlı acil servis ve yoğun bakım imkanları ile riskli durumlarda daha güvenli olabilir. Maddi kaygılarla hastane seçimi yaparken, bebeğinizin ve sizin sağlık güvenliğinizin öncelikli olduğunu unutmamalı ve hekiminizin tıbbi yönlendirmelerine kulak vermelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son aylarında mide bulantısı normal mi?
Gebeliğin son aylarında mide bulantısı, bebeğin büyümesiyle baskı altına giren mide ve sindirim sistemi nedeniyle sıkça görülür. Ancak bulantıya eşlik eden sancı, bebek hareketlerinde azalma veya vajinal akıntı gibi durumlar, vücudun bir tepkisi olabilir. Bu belirtiler tek başına normal kabul edilse de, NST'de saptanan diğer bulgularla birleştiğinde doktorunuzun sizi yakından gözlemlemesi gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 575 göst.
27 Eylül 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Azhl (41 puan) sordu
0 oy
2 cevap 239 göst.
0 oy
3 cevap 263 göst.
0 oy
4 cevap 446 göst.

1,512,230 soru

24,666,621 cevap

367,022 kullanıcı

...