34 haftalık hamileyim nabzım 130, bu durum normal mi?

0 oy
378 göst.
12 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu
Bastqn beri zaten var bu tarz sorunlarım kardiyoloji bölümüne felan gittim ama sonuç yok heycanli bi tip misin dedi doktor sadece :( bugünde 130 larda nabzim ve nefes alırken felan cok rahatsızım kalbim küt küt 
Gebelik haftası 34

4 Cevap

0 oy
12 Kasım 2021 (444 puan) cevapladı
Bende de var canım her hamileliğimde geçirdim bunu ne öldürüyor ne kaldırıyor derler ya insanı öyle yapıyor yere göğe sığmıyorsun çok kötü bir hal ama benim kansızlıktan dolayı dediler o yaparmış çarpıntı
12 Kasım 2021 misafir yorumladı
Benimde kanım çok düşük:( ama cidden çok zorlanıyorum nasil baş edeceğim bilmiyorum
12 Kasım 2021 (444 puan) yorumladı
Bende kan serumu taktırdım daha iyiyim ama yine de çarpıntı oluryor malesef
12 Kasım 2021 misafir yorumladı
Bende bu hafta taktırmak düşünüyorum nasipse Allah sağlıkla bebeklerimizi kucağımıza almayı nasip etsin hepimize
12 Kasım 2021 (444 puan) yorumladı
Amin inşallah taktırın faydası mutlaka oluyor çarpıntım var ama rahatsız edecek derece de olmuyor
-Reklam-
0 oy
12 Kasım 2021 (199 puan) cevapladı
Bende heycanlaninca öyle oluyorum sanki kalbim durcak mis gibi hissediyorum
12 Kasım 2021 misafir yorumladı
Benim normalde otururken uyurken bile sanki koşu yapmışım gibi
0 oy
12 Kasım 2021 (168 puan) cevapladı
Benimde öyleydi 34.haftada.şuan 36 oldum.kan ilacımı içmemiştim bikaç aydır.ferritin değerim 2 ye düşmüş depolar tükenmiş o yüzden oluyomuş.1 haftadır başladım ilaca pekmek filan içtim geçti çok şükür.halsizliğim de azaldı
12 Kasım 2021 misafir yorumladı
Kan ilacida kullanıyorum ben ama ne fayda
0 oy
12 Kasım 2021 (853 puan) cevapladı
24.haftamdan itibaren bnde de var canım 135 140 karı gördüm bnde kardiyolojiye gittim kalbimde bı sıkıntı yok dediğin gibi kalbim küt küt atiyo bütün damarlarım bile dinlendigin zaman düzelir biraz uzan 
12 Kasım 2021 misafir yorumladı
Uzanınca daha çok panik oluyorum ben ya

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

34 haftalık hamilelikte 130 nabız normal mi ve ne zaman doktora gidilmeli?
34 haftalık hamilelikte istirahat halindeyken nabzın 130 civarına çıkması normal kabul edilmez ve mutlaka bir uzman değerlendirmesi gerektirir. Hamilelikte kan hacmi artsa da nabzın 100'ün üzerinde seyretmesi taşikardi olarak adlandırılır. Eğer bu duruma nefes darlığı, göğüs ağrısı, baş dönmesi veya baygınlık hissi gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurarak EKG ve detaylı kardiyolojik tetkik yaptırmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kalp çarpıntısı ve nefes darlığı neden olur?
Hamilelikte kalp çarpıntısı ve nefes darlığı, vücudun artan kan ihtiyacını karşılamak için kalbin daha hızlı çalışmasından kaynaklanır. Gebeliğin ilerleyen haftalarında büyüyen rahmin diyaframa baskı yapması nefes almayı güçleştirebilir. Ancak nabzın 130 gibi yüksek seviyelere ulaşması sadece gebeliğe bağlı bir durum olmayabilir; kansızlık (anemi), tiroid hormon dengesizlikleri veya elektrolit eksiklikleri gibi altta yatan diğer tıbbi nedenlerin araştırılması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte nabız yüksekliği için evde neler yapılabilir?
Gebelikte nabız yüksekliği hissedildiğinde öncelikle sakinleşmek ve sol yanınıza uzanarak derin nefes egzersizleri yapmak kalp hızınızı dengelemeye yardımcı olabilir. Bol sıvı tüketmek ve ani hareketlerden kaçınmak önemlidir ancak bunlar sadece destekleyici yöntemlerdir. Nabzınız 130 seviyelerinde seyrediyorsa evde çözüm aramak yerine, durumu bir kadın doğum uzmanı veya kardiyolog ile paylaşarak nabız düzenleyici veya altta yatan nedene yönelik bir tedavi planı oluşturulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kalp küt küt atması ve çarpıntı hangi durumlarda tehlikelidir?
Kalp çarpıntısı ile birlikte nefes almada ciddi zorluk, göğüste baskı hissi, dudaklarda morarma, şiddetli halsizlik veya bilinç bulanıklığı yaşıyorsanız bu durum acil müdahale gerektiren bir tablodur. Nabzın sürekli yüksek olması kalbi yorabileceği gibi bebeğin oksijenlenmesini de dolaylı yoldan etkileyebilir. Bu nedenle çarpıntının süresi, sıklığı ve eşlik eden semptomlar doktorunuz tarafından mutlaka objektif verilerle (Holter cihazı veya EKG) takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte nabız kaç olmalı, normal değer aralığı nedir?
Sağlıklı bir gebelikte istirahat halindeki nabız genellikle dakikada 60 ile 100 atım arasındadır. Gebeliğin ilerlemesiyle birlikte bu değerlerde hafif bir artış gözlenebilir ancak 100'ün üzerindeki değerler taşikardi olarak tanımlanır ve takip edilmesi gerekir. Nabzınızın 130 olması, vücudunuzun bir uyarı sinyali gönderdiğini gösterir; bu durumu sadece heyecan veya stresle açıklamak yerine kan değerleriniz ve tiroid fonksiyonlarınızın kontrol edilmesini talep etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 617 göst.
0 oy
1 cevap 223 göst.
12 Temmuz 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Rabja (98 puan) sordu
0 oy
0 cevap 117 göst.
0 oy
1 cevap 197 göst.
5 Temmuz 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 424226 (135 puan) sordu

1,512,166 soru

24,665,790 cevap

366,970 kullanıcı

...