Adetim 33 gün oldu hala olmadım, bu bir gecikme mi?

0 oy
214 göst.
13 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (22 puan) sordu
Selam.ben geçen ay ayin 12 adet olmuşdum üzerinden 33 gün geçdi bu gecikme sayiliyor mu?

1 cevap

0 oy
13 Kasım 2021 (2,924 puan) cevapladı
2 3 günlük aksamalar normal olabilir ama devaminda da adet olmazsan gebeliğe baktır.
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Adet döngüsünde 33 gün gecikme normal kabul edilir mi?
Adet döngüsü genellikle 21 ile 35 gün arasında sürer ve 33 gün, tıbbi olarak normal döngü sınırları içerisinde kabul edilebilir. Ancak kişisel döngü düzeniniz genellikle daha kısaysa, 33 güne ulaşan bir süre gecikme olarak değerlendirilebilir. Stres, beslenme değişiklikleri veya hormonal faktörler bu sürenin uzamasında etkili olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi hesaplanırken son adet tarihi nasıl baz alınır?
Adet gecikmesini hesaplamak için son adet kanamasının başladığı ilk gün referans alınmalıdır. Örneğin, geçen ayın 12'sinde adet olduysanız, bir sonraki döngünüz için 12. günü birinci gün kabul ederek gün saymaya başlamalısınız. 33 gün geçtiyse, döngünüzün 33. gününde olduğunuz anlamına gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesinin en yaygın fiziksel sebepleri nelerdir?
Adet gecikmesinin en yaygın sebepleri arasında hormonal dengesizlikler, yoğun stres, ani kilo değişimleri ve mevsimsel geçişler yer alır. Ayrıca polikistik over sendromu gibi jinekolojik durumlar veya erken gebelik belirtileri de döngünün aksamasına neden olabilir. Düzenli bir döngüden şaşılması durumunda bu faktörlerin göz önünde bulundurulması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Evde gebelik testi ne zaman yapılmalıdır?
Evde uygulanan idrar testlerinin en doğru sonucu vermesi için beklenen adet tarihinin geçmesi üzerinden en az bir hafta geçmesi önerilir. 33 günlük bir döngüde, eğer adetiniz hala başlamadıysa, eczanelerde satılan gebelik testlerini uygulayarak kesin bir bilgiye ulaşmanız mümkündür. Erken yapılan testler bazen yanlış negatif sonuç verebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet gecikmesi için ne zaman doktora gidilmelidir?
Adet gecikmesi 7 günden fazla sürdüğünde veya bu durum düzenli bir hale gelmeye başladığında bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına danışılmalıdır. Eğer gecikmeye şiddetli kasık ağrısı, aşırı halsizlik veya beklenmedik akıntılar eşlik ediyorsa, süreyi beklemeden tıbbi destek almanız sağlığınız açısından en doğru adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 620 göst.
10 Haziran 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Mucizem_&_ (50 puan) sordu
0 oy
4 cevap 696 göst.

1,512,149 soru

24,665,533 cevap

366,953 kullanıcı

...