Hamileyken 17 haftalıkken 2. doz covid aşısı olmalı mıyım?

0 oy
205 göst.
13 Kasım 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (780 puan) sordu
Gebe oladugumu bilmiyordum birinci doz aşımı oldum şuan 17+3um 2. Dozu olmaya korkuyorum başına gelen varmı sizce 2. Dozu olmalimiyim fikirleriniz için tşk ederim
Gebelik haftası 17+3

3 Cevap

0 oy
13 Kasım 2021 (222 puan) cevapladı
Ben 24.haftamda isteyerek oldum bence 2. Dozu da olun ben salı günü 2. Dozumu olucam kendi sağlığımız ve bebeğimiz için 
-Reklam-
0 oy
13 Kasım 2021 misafir cevapladı
Aşı olmaktan değil Allah'ım korusun covide yakalanmaktan korkun bence.... Ben olmayacam olmayacam dedim 20. Haftam da covid oldum ve yoğun bakımda yattım ... Şimdi panik atak yaşıyorum hastane ve doğum korkum var. Ve birinci ayımı doldurur doldurmaz gittim aşımı da oldum ikinci dozu da oldum . Çok şükür şimdi 33. Haftaligiz
0 oy
13 Kasım 2021 (124 puan) cevapladı
Bi sakıncası yok diyolar..ama bir şey olmayacağının garantisini hiç kimse veremiyo..bende 2 gün önce ilk dozu vuruldum 30 haftalığım bişey olmadı çok şükür

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 17 haftalıkken covid aşısının ikinci dozunu yaptırmalı mıyım?
Hamilelikte covid aşısının ikinci dozu, sağlık otoriteleri tarafından genellikle gebeliğin her döneminde güvenli kabul edilmektedir. İkinci dozun zamanlaması ve sizin özel sağlık durumunuz hakkında en doğru kararı, takip eden kadın doğum uzmanınızla birlikte vermeniz önemlidir; çünkü doktorunuz bağışıklık durumunuzu ve gebelik seyrinizi en iyi değerlendirecek kişidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğimi bilmeden birinci doz covid aşısı olmanın bebeğe zararı olur mu?
Gebeliğin erken döneminde aşı olmanın bebeğe zarar verdiğine dair bilimsel bir kanıt bulunmamaktadır. Birçok anne adayı hamile olduğunu fark etmeden aşı olmuş ve sağlıklı gebelik süreçleri geçirmiştir. Aşı sonrası bebeğin gelişimiyle ilgili endişeleriniz varsa, detaylı ultrason kontrollerinde bebeğin sağlık durumunu takip eden hekiminizle paylaşarak detaylı bilgi alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken covid aşısı olmanın faydaları nelerdir?
Hamilelikte covid aşısı olmak, anne adayını ağır enfeksiyon riskinden korurken aynı zamanda antikorların plasenta yoluyla bebeğe geçmesini sağlayarak bebeğe pasif bağışıklık kazandırabilir. Bu durum, özellikle doğumdan sonraki ilk aylarda bebeğin enfeksiyonlara karşı korunmasına yardımcı olmaktadır. Aşı, gebelikte ciddi komplikasyon riskini azaltan en önemli koruyucu önlemlerden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte aşı olduktan sonra hangi yan etkiler normal kabul edilir?
Gebelikte aşı sonrası görülen en yaygın yan etkiler aşı yapılan bölgede ağrı, hafif ateş, yorgunluk ve kas ağrısıdır. Bu belirtiler genellikle 24-48 saat içinde kendiliğinden geçer ve bebeğe herhangi bir zarar vermez. Ancak yüksek ateşin 38 derecenin üzerine çıkması durumunda, doktorunuza danışarak gebelikle uyumlu ateş düşürücüler kullanılması gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ikinci doz aşı için ne kadar süre beklenmelidir?
İkinci doz covid aşısı için beklenme süresi kullanılan aşının türüne göre değişiklik göstermektedir. Sağlık Bakanlığı'nın güncel aşı takvimi rehberine göre belirlenen aralıklara uymak, aşının koruyuculuğunu maksimize etmek için gereklidir. Gebeliğin 17. haftasında olmanız, ikinci dozunuzu yaptırmanıza engel bir durum oluşturmaz; ancak randevunuzu planlarken mevcut gebelik haftanızı ve doktorunuzun önerilerini dikkate almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 507 göst.
0 oy
3 cevap 199 göst.
27 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde PelindK (383 puan) sordu
0 oy
2 cevap 222 göst.
15 Şubat 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde gzdtkn2301 (51 puan) sordu

1,512,674 soru

24,672,172 cevap

367,321 kullanıcı

...