İdrar testim pozitif ama kan testim 2.76 çıktı, hamile miyim?

0 oy
397 göst.
15 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu
Kizlar adetik gecikti 2 gun sonra idrar testi yaptim iki kere pozitif cikti 4.gun kanamam vardi adet olur gibi acile gittik kan verdim 2.76cikti doktor gebe degilsin ama 1 hafta sonra tekrar kan ver istersen dedi 4 gun adet olur gibi kanamam surdu ama hala lekenmeli kanamam dewam ediyo sizce gebmiyimdir 

2 Cevap

0 oy
15 Kasım 2021 (138 puan) cevapladı

Benzer bir durumu yaşadım. İlk betam 58di ama kanamam var diye kimyasal gebelik dediler. İlaç falan da kullanmadım. Sonra 2 kere daha yaptılar beta yükseldi çok şükür. Kanamam da 8 gün sürdü arada bir kesilerek çoğu zaman leke ile beraber. Yani beklemekten başka çare yok. Şuan kese falan ortada olmadığı için ne ilaç verirler ne bir şey yapabilirler. Her şey olabilir ama aklında olsun. Sonradan hayal kırıklığı olmasın. Allah isteyen herkese nasip etsin inşaallah. <3

15 Kasım 2021 (1 puan) yorumladı
Adet olur gibi kanaman oldu peki benim 4 gun oyle surdu simdide lekelenme
15 Kasım 2021 (138 puan) yorumladı
Herhalde 7. günüm falandı adet kanaması gibi bir ara arttı soluk kırmızıya döndü öyle hemen acile gittim betamın güzel arttığını gördüm. Kadın doğumda hemen alttan muayeneye aldılar 1854tü galiba betam. Ama kese falan yoktu işte. Bana bekle dedi doktor. Sağlıklı ise zaten tutunur dedi. Ertesi gün zaten kesildi çok şükür. Bol su içtim o süreçte sürekli dinlendim. Yani açıkçası test yapmasam ben o dönemi adet oldum diye geçirirdim öyle söyleyeyim. Sonraki ayda öğrenirdim ancak. Ben bekledim dediğim gibi sen de bekle bakalım. Nolur nolmaz dikkat et kendine. Bol su içiver.
15 Kasım 2021 (1 puan) yorumladı
Saol bende merak ediyorum allah kucagina almayi nasip etsin insallah
-Reklam-
0 oy
15 Kasım 2021 (1,133 puan) cevapladı
Adete 5 gun kala test yapmıştım silik çizgi çıkınca hemen kan verdim beta 53 cikti hamileyim diye seviniyordum ki tam adet gününde kanamalar başladı yoğun şekilde acile gittim hemen betaya baktılar 4 e düşmüştü kimyasal gebelik yaşıyorsun büyük ihtimal polikinlige doktora yonlendirdiler ultrason muanesi oldum gebelik yok rahim duvarı incelmiş adet oluyorsun demisti canim kimyasal gebelikmis. 22 hftalik bir kayiptan sonra üzülmedim doktor bunun normal bir sey olduğunu her kadının yaşadığını ama fark etmediğini söyledi tekrar hamile kalman daha hızlı olur dedi ki öylede oldu 2 ay sonra hamile kaldım şuan 23 haftalik oldum. Darısı başına inşallah canım Allah gönlüne göre versin eğer yoksa da üzülme sakın olur illaki vakti gelince 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İdrar testi pozitif çıkıp kan testi 2.76 çıkması ne anlama gelir?
İdrar testinde pozitif sonuç alıp kan testinde 2.76 gibi düşük bir değerle karşılaşmak, biyokimyasal gebelik veya testin hatalı sonuç vermiş olma ihtimalini gösterir. Tıbbi olarak 5 mIU/mL altındaki değerler gebelik olarak kabul edilmez. İdrar testleri bazen kimyasal faktörler nedeniyle yanlış pozitif sonuç verebilir, bu yüzden kesin tanı için kan testindeki beta-hCG değerinin yükselmesi beklenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şüphesi varken adet kanaması gibi kanama neden olur?
Gebelik şüphesi varken yaşanan kanamalar, düşük, dış gebelik, yerleşme kanaması (implantasyon) veya hormonal düzensizlikler gibi farklı durumlardan kaynaklanabilir. Eğer kanama adet düzeninden farklıysa veya yoğunsa mutlaka bir uzmana başvurulmalıdır. Özellikle beta-hCG değerinin düşük olduğu durumlarda görülen kanamalar, vücudun gebeliği sonlandırmış olabileceğine veya gebeliğin hiç oluşmadığına işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan testinde 2.76 çıkan gebelik değeri yükselir mi?
Kan testinde 2.76 çıkan beta-hCG değeri genellikle gebeliğin mevcut olmadığını gösterir ve sağlıklı bir gebelikte bu değerin 48 saat içinde iki katına çıkması beklenir. Eğer değer 5'in altındaysa gebelik başlangıcından söz etmek zordur. Ancak doktorunuzun önerdiği şekilde 1 hafta sonra tekrar kan vererek değerin düşüşünü veya yükselişini takip etmek, durumun netleşmesi için en güvenilir yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar testi pozitif çıkıp kan testi negatif çıkması neden olur?
İdrar testinin pozitif çıkıp kan testinin negatif veya çok düşük çıkması, genellikle kimyasal gebelik denilen durumdan kaynaklanır; yani döllenme gerçekleşmiş ancak embriyo rahme tutunamadan gelişimi durmuştur. Ayrıca idrar testindeki bozukluklar, bazı ilaçlar veya idrarda bulunan proteinler de yanlış pozitif sonuçlara neden olabilir. Kan testi, vücuttaki gerçek hormon miktarını ölçtüğü için her zaman idrar testinden daha kesin sonuç verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şüphesinde kanama devam ederse ne zaman doktora gidilmeli?
Gebelik şüphesi olan bir durumda kanama devam ediyorsa, özellikle şiddetli karın ağrısı, baş dönmesi veya aşırı kan kaybı gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. Eğer kanama hafif lekelenme şeklindeyse, doktorun verdiği süre boyunca bekleyip tekrar kan testi yaptırmak en doğru adımdır. Kanamanın seyri ve beta-hCG değerindeki değişim, durumun teşhisi için hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 377 göst.
0 oy
3 cevap 300 göst.
9 Kasım 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Seyda.52 (1 puan) sordu
0 oy
4 cevap 469 göst.
0 oy
3 cevap 505 göst.
13 Mayıs 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde The destina (709 puan) sordu

1,512,560 soru

24,670,825 cevap

367,250 kullanıcı

...