Spinal sezaryen sonrası göbeğim neden hala uyuşuk?

0 oy
373 göst.
18 Kasım 2021 Doğum kategorisinde (257 puan) sordu
Arkadaşlar sipinal sezeryan oldum bugün 11. Günüm ama halen göbeğim uyuşuk elediğimde hiçbir şey hissetmiyorum sanki bir pamuk parçasına dokunuyorum bu normla mi ve bu ne zaman geçer
Gebelik haftası Doğdu

4 Cevap

0 oy
18 Kasım 2021 (994 puan) cevapladı
Ablamda aynı durumu yaşadı 1 ay boyunca orayı hiç hissetmemiş daha sonra üşüdükçe sızladığını hissederk başlamış :) 
-Reklam-
0 oy
18 Kasım 2021 (18 puan) cevapladı
Çok geçmiş olsun benim çok uzun sürdü nerdeyse 3/4 ay hiç hissetmedim uyusuktu 
0 oy
18 Kasım 2021 (452 puan) cevapladı
Benimde 17 gün oldu halen aynı uyuşuk
0 oy
18 Kasım 2021 (533 puan) cevapladı
Normal canım hissetmemen benimde öyle olmuştu 2 inci dogumumda kötü Bi his oluyor 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Spinal sezaryen sonrası göbek bölgesindeki uyuşukluk normal mi?
Spinal sezaryen sonrası operasyon bölgesinde veya göbek çevresinde uyuşukluk hissetmek oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Cerrahi kesi sırasında bölgedeki küçük sinir uçlarının etkilenmesi nedeniyle oluşan bu his kaybı, dokuların iyileşmesiyle birlikte zamanla kendiliğinden azalır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası göbekteki uyuşukluk hissi ne zaman geçer?
Sezaryen sonrası göbek bölgesindeki uyuşukluk hissinin geçmesi kişiden kişiye değişmekle birlikte genellikle 6 ay ile 1 yıl arasında sürer. Bazı kadınlarda bu süre daha kısa olurken, sinir uçlarının tam olarak yenilenmesi süreci bazen 12 aya kadar uzayabilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası göbek uyuşukluğu için ne yapılmalı?
Sezaryen sonrası göbek uyuşukluğu için özel bir tedaviye gerek yoktur, ancak iyileşme sürecini desteklemek için bölgeyi zorlamamak önemlidir. İlk haftalarda dikiş yerlerini temiz ve kuru tutmak, doktorunuzun önerdiği şekilde hareket etmek ve bölgede herhangi bir kızarıklık, akıntı veya aşırı ağrı gözlemlenmediği sürece bu durumu sabırla beklemek en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası göbek uyuşukluğu neden olur?
Sezaryen operasyonu sırasında cilt ve altındaki dokular kesildiğinde, bölgedeki duyusal sinir uçları geçici olarak zarar görür veya kesilir. Bu sinirlerin yeniden birbirine bağlanıp iyileşme süreci tamamlanana kadar beyne giden sinyaller kesintiye uğrar, bu da bölgede hissizlik veya pamuksu bir doku hissi oluşmasına neden olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası hangi durumlarda doktora gidilmeli?
Sezaryen sonrası göbekteki uyuşukluk normal kabul edilse de, bölgede şiddetli ağrı, kötü kokulu akıntı, dikiş yerlerinde açılma veya ateş gibi belirtiler varsa mutlaka doktora başvurulmalıdır. Eğer uyuşukluk hissi bacaklara yayılıyorsa veya idrar yapma düzeninde beklenmedik bir değişiklik fark ederseniz mutlaka uzman bir hekime danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
20 cevap 2,787 göst.
13 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde Ftmkrks (179 puan) sordu
0 oy
4 cevap 475 göst.
16 Eylül 2023 Doğum kategorisinde Elfksn (127 puan) sordu
0 oy
1 cevap 289 göst.
13 Temmuz 2023 Doğum kategorisinde Selinatlas (8 puan) sordu

1,512,473 soru

24,669,587 cevap

367,184 kullanıcı

...