0 oy
17,379 göst.
23 Kasım 2018 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (1,315 puan) sordu

Hanımlar 4 gündür bu iğneyle başladım kan sulandırıcı oksapar diye bynuaranızda kullanan varmı prospektüste sadece göbek diyor ama ben bacağa vuruyorum göbeğim mos mor oldu kafama takıldı bitşey olur mu acebe siz nereden vuruluyorsunuz 

Gebelik haftası 10

6 Cevap

0 oy
23 Kasım 2018 (92 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap

Bnce karnından yapmaya devam et çünkü karından vurulunca kana daha çabuk karışıyomuş bebeğe de daha çabuk gidiyo ddi drm bana Bn 7 aydır kullanıyorum 

24 Kasım 2018 (92 puan) yorumladı
Bide ne dicem Dr hep soldan bakıyo diyorsun ya bnce oğlun olcak cinsiyeti öğrenince haber verir misin?
24 Kasım 2018 (1,315 puan) yorumladı
Normal canım olabilir bende çok istedim bu bebeği çok bekledim tedaviyle rabbim nasip etti Allah hepimizin bebeğini bizlere bağışlasın ve sağ salim kucaklarımıza almayı nasip etsin inşallah
24 Kasım 2018 (92 puan) yorumladı
Aminnn inşallah
24 Kasım 2018 (126 puan) yorumladı
Insallah seve seve Allah'tan bir mani gelmezse belirti olmadığında her ağrımda kanamam da korkuyorum acaba kalbi mi durdu diye. Rabbim hepimizin evladını sağlıcakla kucagimiza almayı nasip etsin evladimizi da bize hayırlı eylesin insaAllah amin...
24 Kasım 2018 (92 puan) yorumladı
İçini ferah tut Rabbime sığın evel Allah bişey olmaz korkma :)
-Reklam-
0 oy
23 Kasım 2018 (393 puan) cevapladı

30 haftaligim baslarda gobekteb virdum ama sonra koldan atmaya basladim hala  kola devam ediom 4 aydir falan

23 Kasım 2018 (1,315 puan) yorumladı
Bitşey olmaz yani dimi
23 Kasım 2018 (393 puan) yorumladı
Yani olmaz ccanim doktoruma da sordum fsrk etmez demisti ama gene de etkilemek istemem sen.sor bi doktoruna vebal aalmayim ben koldan vuruim sukur bisi olmadi
23 Kasım 2018 (1,315 puan) yorumladı
Benimde kafama takıldı ya 3 def bacağımda vurıdm yarın Bi arıyıp sorayım
0 oy
23 Kasım 2018 (235 puan) cevapladı

Bende 14. Haftadan sonra bacaga gectim biseycik olmaz rahat ol. Kol bacak göbek zaten vurulan yerler

0 oy
23 Kasım 2018 (43 puan) cevapladı

Ben 11haftaligim n kolundan oldum morardigi için göbeğe geçtim iki aydır da göbekten oluyorum. Bana doktorum hiç bacak demedi göbek ve kol dedi. Ben de gidince soracağım .göbeğimde sertleşme oldu apse yaptı sanki. Aynı durumdan ben de muzdaribim cnm

23 Kasım 2018 (4,900 puan) yorumladı
Sertleşme olan yeri yavaş yavaş ovun ilaç kalmış orada benim de öyle olmuştu her iğneden sonra da hemen elinizi çekmeyin biraz bastırın ki ilaç dağılsın ovun dediğim şey parmağınızla dairesel hareketler yapın
0 oy
23 Kasım 2018 (4,900 puan) cevapladı

Kol ve bacakla başladım zayıf olduğum için doktor göbekten devam et dedi 25 haftalık oldum göbekten devam ediyorum sen yine de doktoruna danış derim 

0 oy
24 Kasım 2018 (1,315 puan) cevapladı

Kızlar Doktorum mesaj atmıştım dün gece şimdi cevap verdi.. Sıkıntı yok kol bacak göbek istediğin yerden vurabilirsiniz dedi Bi oooh çektim.  

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Oksapar iğnesi vücudun hangi bölgelerine uygulanmalıdır?
Oksapar iğnesi genellikle doktorunuz tarafından aksi belirtilmedikçe karın bölgesinden, göbek deliğinin en az 5 santimetre uzağından uygulanmalıdır. İğnenin deri altına doğru şekilde zerk edilmesi için karın bölgesindeki yağ dokusu hafifçe sıkıştırılmalı ve iğne dik bir açıyla batırılmalıdır. Farklı bölgelere uygulama yapmadan önce mutlaka uzman görüşü alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Oksapar iğnesi sonrası morarma neden olur ve nasıl önlenir?
Oksapar uygulaması sonrası morarma, iğnenin kılcal damarlara denk gelmesi veya bölgenin sertçe ovuşturulması nedeniyle oluşur. Morarmayı en aza indirmek için iğne yapıldıktan sonra bölgeyi ovuşturmamalı, sadece hafifçe bastırarak tampon yapmalısınız. Ayrıca her dozda uygulama noktasını birkaç santimetre kaydırarak rotasyonlu bölge seçimi yapmak morarma riskini önemli ölçüde azaltır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Oksapar kan sulandırıcı iğne kullanımı sırasında nelere dikkat edilmeli?
Oksapar kullanırken en önemli nokta, ilacın her gün aynı saatte ve steril koşullarda uygulanmasıdır. Uygulama öncesi ellerin yıkanması ve bölgenin alkollü pamukla temizlenmesi enfeksiyon riskini önler. İğne uygulanan bölgede aşırı sertlik, şiddetli ağrı veya geniş çaplı morluklar gözlemlerseniz, durumu vakit kaybetmeden takip eden hekiminize bildirmeniz sağlık güvenliğiniz açısından kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte oksapar kullanımı güvenli midir ve yan etkileri nelerdir?
Oksapar, hamilelik döneminde doktor kontrolünde kan pıhtılaşmasını önlemek amacıyla güvenle kullanılan bir düşük moleküler ağırlıklı heparin türevidir. En yaygın görülen yan etkisi uygulama bölgesindeki hafif morarmalar ve geçici ağrılardır; ancak nadiren de olsa alerjik reaksiyonlar veya kanama eğiliminde artış görülebilir. Tedavi sürecinde herhangi bir beklenmedik yan etki fark edildiğinde doz ayarlaması için doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Oksapar iğnesi deri altına nasıl doğru şekilde vurulur?
Oksapar iğnesini doğru vurmak için önce ellerinizi yıkayın ve uygulama bölgesini temizleyin. Bir elinizle karın bölgenizdeki deri kıvrımını nazikçe sıkıştırın, diğer elinizle iğneyi 90 derecelik dik bir açıyla deri altına tamamen yerleştirin. İlacı yavaşça enjekte ettikten sonra iğneyi çekin ve bölgeyi ovuşturmadan sadece temiz bir pamukla hafifçe bastırın. İğne ucunun bükülmemesine ve deri içinde hareket ettirilmemesine özen gösterin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,301 soru

24,667,413 cevap

367,065 kullanıcı

...