Düşükten sonra adet görmedim, hamile olabilir miyim?

0 oy
188 göst.
19 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (51 puan) sordu
Selam tatlı annisler ve hamile kalmak isteyenler öncelikle ben 4 ay önce düşük yaptım 7+2 haftayken onun üstüne 2 defa adet oldum geçen ay hiç adet görmedim test yaptım ama negatif çıktı bu ayda yarın adet dönemim böyle olup hamile olan varmı arada sirada aşırı derecede karın ağrım ve bel ağrım oluyor ama idrar testleri hep negatif hamile kalmayı çok istiyorum 
Gebelik haftası Gebelik_yok

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Düşükten sonra adet düzensizliği ne kadar sürer?
Düşük sonrası vücudun hormon dengesini yeniden kurması genellikle 4 ila 8 hafta sürebilir. Bu süreçte adet döngüsünün ilk birkaç ay düzensiz olması veya bir ay hiç adet görülmemesi beklenen bir durumdur. Ancak düşükten sonraki süreçte 2-3 aydan uzun süre adet görememe durumu hormonal dengesizlikler veya rahim içi yapışıklıklar gibi nedenlerle ilişkili olabilir, bu nedenle bir uzmana danışmak en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar testinde negatif çıkıp hamile olma ihtimali nedir?
İdrar testleri, vücuttaki beta-hCG hormonunun belirli bir seviyeye ulaşmasıyla pozitif sonuç verir. Testin negatif çıkması hamile olmadığınız anlamına gelebileceği gibi, yumurtlamanın geç gerçekleşmesi nedeniyle henüz hormon seviyesinin yeterli düzeye ulaşmamış olmasından da kaynaklanabilir. Adet gecikmesi devam ediyorsa, en doğru sonucu almak için kanda gebelik testi yaptırmak veya bir hafta bekleyerek testi tekrarlamak önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik belirtileri nelerdir ve ne zaman başlar?
Erken gebelik belirtileri genellikle adet döneminin gecikmesiyle eş zamanlı olarak başlar ve bel ağrısı, kasıkta batma hissi, göğüs hassasiyeti ve yorgunluk gibi semptomlarla kendini gösterir. Bu belirtiler adet öncesi sendromu ile büyük oranda benzerlik gösterdiği için sadece fiziksel hislere dayanarak hamilelik teşhisi koymak zordur. Bel ve karın ağrısı şiddetli olduğunda enfeksiyon veya kist gibi diğer durumları dışlamak için bir doktora muayene olmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşükten sonra ne zaman hamile kalınabilir?
Tıbbi olarak düşük sonrası genellikle ilk normal adet döngüsünün tamamlanması beklenir. Uzmanlar, rahim duvarının kendini toparlaması ve duygusal olarak hazır olunması adına genellikle bir veya iki adet dönemi geçtikten sonra gebelik planlamasını önerir. Ancak düşük sonrası herhangi bir komplikasyon gelişmediyse, doktorunuzun onay vermesi durumunda daha erken süreçlerde de hamilelik denemeleri yapılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İdrar testi negatif çıktığında doktora ne zaman gidilmeli?
İdrar testleri negatif sonuç verse bile adet gecikmesi 1 haftayı geçtiyse doktora başvurulması önerilir. Özellikle karın ağrısı ve bel ağrısı gibi şikayetlerin eşlik ettiği durumlarda, bu ağrıların gebelik kaynaklı mı yoksa hormonal bir dengesizlik veya kist gibi başka bir jinekolojik sorundan mı kaynaklandığının belirlenmesi için ultrason muayenesi ve kan testi yapılması gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
20 cevap 1,064 göst.
23 Mart 2022 Hamilelikte Testler kategorisinde Dicle&5656 (1 puan) sordu
0 oy
1 cevap 480 göst.

1,512,541 soru

24,670,593 cevap

367,234 kullanıcı

...